جراحی بینی شبیه به یک عکس

درباره جراحی بینی شبیه به یک عکس

بسیاری از بیمارانی که قصد انجام جراحی بینی دارند از جراحان بینی انتظاراتی نامعقولی مانند جراحی بینی شبیه به یک عکس یا یک بازیگر را دارند. افراد هنگام مراجعه به مطب با نشان دادن عکسی به جراح بینی از او درخواست می کنند تا بینی شان را دقیقاً به فرم فرد صاحب عکس جراحی کنند که این امر ممکن نیست. نشان دادن عکس از این جهت که جراح بینی را با سلیقه بیمار آشنا می نمایند، خوب است ولی افراد باید با اعتماد به جراح بینی ، فرم نهایی آن را بر عهده جراح بینی بگذارند.

 

جراحی بینی شبیه به یک عکس

 

دلیل عدم امکان جراحی بینی شبیه به یک عکس چیست؟

  • نوع بینی : بینی ها دارای انواع گوشتی و استخوانی هستند که نوع آن ها بر اساس میزان ضخامت غضروف ها و استخوان های بینی ، تعیین می شود.

بینی های گوشتی به دلیل داشتن غضروف های نازک و ضعیف و پوست ضخیم قابل جراحی به فرم فانتزی نیستند ؛ ولی بینی های استخوانی از پوست نازکی تشکیل شده اند و استخوان های آن ها نازک می باشند ، به همین دلیل می توان آن ها را هم به فرم فانتزی و هم به فرم طبیعی جراحی کرد.

  • تناسب بینی با اجزای دیگر چهره : هدف از عمل بینی ، برطرف کردن ایرادات آن و دستیابی به ظاهری زیباتر است.بینی در صورتی موجب زیباتر شدن چهره خواهد شد که با دیگر اجزای صورت تناسب داشته باشد.

به طور مثال بینی متناسب فردی که دارای صورت بزرگ می باشد بینی طبیعی بوده و بینی فانتزی نه تنها موجب زیبایی او نشده بلکه ممکن است موجب نازیبایی و غیرعادی جلوه کردن صورت او نیز شود.

متناسب ترین فرم بینی

برای اینکه جراحی بینی شما رضایت بخش باشد، باید در انتخاب جراح بینی تان دقت زیادی کنید. یک جراح بینی خوب از آناتومی بینی ، تناسب اجزای صورت ، اصول زیبایی شناسی، اصول ریاضی و غیره به طور کامل آگاه می باشد. او از زوایای مختلف صورت و بینی فرد عکس تهیه نموده و با بررسی دقیق نسبت تناسب اجزای چهره او و در نظر گرفتن سلیقه بیمار، بهترین فرم بینی را برایش در نظر می گیرد.

همچنین باید بگوییم که یک جراح بینی خوب ، جراحی بینی را تحت هر شرایطی انجام نداده و اگر بیمار از او درخواست های نامعقول داشته باشد با انجام مشاوره های لازم او را مجاب به صرف نظر از خواسته های غیرمنطقی می نماید.

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: