جراحی بینی شیراز

عمل جراحی بینی شیراز

نکات مهم در جراحی بینی شیرازچیست ؟جراحی بینی جزو جراحی های زیبایی پرطرفدار به حساب می آید که موجب تغییر شکل ظاهری بینی افراد و بهبود مشکلات عملکردی بینی می شود.

بینی مرکزی ترین عضو صورت است که هر تغییری در آن دیگر اجزای صورت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل کاندیدای جراحی بینی قصد دارند با انجام این جراحی زیبایی ، جذابیت و زیبایی چهره خود را دوچندان کنند.

 

جراحی بینی شیراز

 

به دلیل وظیفه بسیار مهمی که بینی ایفا می کند به عنوان مثال تصفیه هوای تنفسی، مرطوب کردن و گرم کردن هوا، حس بویایی و غیره ، وجود هر مشکلی در این عضو منجربه بروز اختلالات دیگری می شود ، از این رو برطرف کردن اختلالات مرتبط با بینی اهمیت بسیاری دارد.

کاربرد های جراحی بینی

جراحی بینی شیراز کاربردهای بسیاری دارد که در ذیل به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • ایجاد تقارن در سوراخ های بینی
  • اصلاح بزرگی و کوچکی بینی
  • اصلاح پهنی بینی
  • اصلاح قوز بینی
  • اصلاح کجی بینی
  • برطرف کردن پولیپ بینی
  • برطرف کردن انحراف بینی

اهداف جراحی بینی

بینی هر فردی با توجه به عوامل وراثتی و محیطی متفاوت می باشد.

ناگفته نماند ضربه هایی که از دوران نوزادی تا بزرگسالی بر بینی ها وارد می شود نیز موجب تغییر شکل بینی می گردد.

به همین دلیل افرادی وجود دارند از ظاهر بینی های خود ناراضی بوده یا دچار مشکلات عملکردی بینی هستند .

این افراد جراحي بيني را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب می کنند که در صورت انتخاب یک جراح بینی خوب و ایده آل می توانند بهترین نتیجه را کسب کنند و از بهبود مشکلات مرتبط با بینی لذت ببرند.

نکته ای مهم در ارتباط با جراحی زیبایی بینی

بسیاری از افراد نسبت به رینوپلاستی وسواس بیش از اندازه نشان می دهند و اصرار دارند تا رینوپلاستی را توسط یک جراح بینی در پایتخت انجام دهند و عکس این قضیه نیز وجود دارد!

برخی از متقاضیان نسبت به اهمیت مهارت جراح بینی کم توجه هستند و به دلیل هزینه کم تر یا انتخاب نزدیک ترین جراح بینی به محل زندگی شان ، فرد نامناسبی را جهت رینوپلاستی انتخاب می کنند.

متقاضیان باید زمانی اقدام به جراحی بینی شیراز کنند که درک درستی نسبت به آن داشته باشند و بدانند شهر نقشی در زیبایی فرم بینی ندارد و جراح بینی باید از توانایی بالایی برخوردار باشد.

در نتیجه جراحی بینی شیراز یا هر شهر دیگری بستگی به میزان مهارت جراح بینی دارد و در قدم اول برای کسب نتیجه ایده آل از عمل جراحی بینی نیاز دارید تا جراح بینی خوب و ایده الی را انتخاب کنید.

 

جراحی بینی شیراز

 

ویژگی و معیارهای یک جراح بینی خوب

افراد برای انتخاب جراح بینی زمان لازم را در اختیار دارند زیرا جراحی بینی یک جراحی اضطراری نیست.

یک جراح بینی خوب ، ویژگی هایی دارد که افراد باید در هنگام انتخاب جراح بینی به آن ها دقت نموده و بر اساس آن ها اقدام به انتخاب جراح بینی شان کنند.

  • ویژگی های یک جراح بینی خوب عبارتند از :
  1. در هنگام جراحی بینی به حفظ سلامت فرد و عملکرد تنفسی بینی دقت بسزایی نموده و سلامت بیمار برای او مهم ترین مسئله است.
  2. سلامت بیمار را بررسی کرده و اگر بیمار از نظر روحی یا جسمی در شرایط مطلوبی قرار نداشته باشد، تمام تلاش خود را می کند تا فرد را متقاعد کرده و از انجام جراحی بینی منصرف نماید.
  3. در رابطه با سوابق بیماری فرد از او سوال پرسیده و آزمایشات و عکسبرداری های لازم را برای انجام معاینات دقیق تر برای وی تجویز می کند.
  4. از بیمار درباره داروهای خاص مورد استفاده او و همینطور دارو ها و غذاهایی که به آن ها حساسیت دارد، سوال می نماید.
  5. در رابطه با مراحل جراحی بینی و نکاتی که لازم است تا فرد قبل و بعد از جراحی بینی رعایت نماید به او توضیح می دهد.

نحوه انتخاب یک جراح بینی خوب

اولین قدم برای انتخاب یک جراح بینی خوب ، تهیه یک لیست از اسامی جراحان بینی حاذق در منطقه تان می باشد.

به طور مثال اگر قصد انجام جراحی بینی شیراز را دارید باید یک لیست کامل از اسامی جراحان بینی مجرب شیراز تهیه کنید.

به همین منظور:

  1. از افرادی که قبلاً جراحی بینی انجام داده و از نتیجه آن رضایت دارند سوال کنید.
  2. در شبکه های اجتماعی جستجو کنید.
  3. بعد از تهیه لیست، در مطب جراحان بینی حضور یافته و با آن ها به گفتگو بنشینید.
  4. از جراحان بینی بخواهید تا آلبوم نمونه کارهای خود را نشان تان دهند.
  5. در صورت حضور بیماران قبلی در مطب، از آن ها در رابطه با میزان رضایت شان از جراحی بینی سوال کنید.

در صورت تمایل برای دیدن نمونه کارهای دکتر حسین مرادیان ، جراح بینی شیراز می توانید به صفحه رسمی اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

 

جراحی بینی شیراز

 

لزوم رعایت اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی

افرادی که قصد جراحی بینی شیراز را دارند باید بدانند که انتخاب بهترین جراح بینی شیراز با اینکه تاثیر بسزایی در موفقیت آمیز بودن نتیجه جراحی بینی دارد اما تنها عامل موثر بر این امر نبوده و فاکتورهای دیگری همچون رعایت اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی نیز در موفقیت آمیز بودن یا نبودن نتیجه این جراحی زیبایی بسیار موثر هستند.

به همین دلیل لازم است تا افراد متقاضی جراحی بینی شیراز یا هر شهر دیگری قبل از انجام جراحی بینی با انجام تحقیقات لازم در رابطه با دستورالعمل هایی که رعایت آن ها موجب بهتر سپری شدن دوران نقاهت و ایجاد تسریع در روند بهبودی فرد می شوند آگاهی های لازم را کسب کرده و در انجام این نکات کوشا باشند.

اقدامات قبل از جراحی بینی

  1. با توجه به توضیحاتی که در رابطه با میزان تاثیر جراح بینی در نتیجه عمل زیبایی بینی ارائه نمودیم اولین کاری که افراد باید قبل از جراحی بینی انجام دهند انتخاب بهترین جراح بینی در شهر تحت سکونت شان می باشد.
  2. بعد از انتخاب جراح بینی در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی به بازگو کردن توقعات خود به طور دقیق و شفاف با ایشان بپردازید.
  3. اگر خواستار یک جراح بینی ایمن هستید باید در رابطه با بیماری های مزمنی که قبلاً به آن ها ابتلا داشته یا در حال حاضر به آن ها مبتلا می باشید، داروهای خاصی که مصرف کرده یا می کنید و حساسیت های دارویی تان به طور صادقانه با جراح بینی تان صحبت کنید.
  4. جراح بینی برای بررسی دقیق تر وضعیت سلامت شما آزمایشاتی را برای تان تجویز می کند که انجام و تحویل آن ها ضرورت دارد.
  5. بهتر است برای جلوگیری از ایجاد خطرات و عوارض احتمالی از مصرف داروهای رقیق کننده خون، مصرف نوشیدنی های الکل دار و استعمال دخانیات به مدت 2 هفته قبل از جراحی بینی خودداری کنید.
  6. برای اینکه جراح بینی بتواند بهترین فرم بینی متناسب با اجزای صورت تان را برای شما انتخاب نماید یکسری عکسبرداری را برای تان تجویز می کند آن ها را انجام داده و به پزشک خود تحویل دهید.
  7. شناسایی محل کلینیک چند روز قبل از جراحی بینی در کاهش میزان استرس شما موثر است.
  8. شب قبل از جراحی بینی استحمام کنید با این کار تا چند روز بعد از عمل بینی به دوش گرفتن نیازی نداشته و به این ترتیب از خیس شدن چسب و آسیب وارد شدن به اسپلینت بینی جلوگیری می کنید.
  9. به مدت 8 ساعت قبل از عمل بینی از خوردن مواد  غذایی خودداری کرده و شب قبل از این جراحی زیبایی شامی کاملاً سبک میل کنید.
  10. در هنگام مراجعه برای عمل زیبایی بینی به هیچ عنوان آرایش نکرده، زیور آلات به همراه نداشته و لاک نزنید.

 

جراحی بینی شیراز

 

روش های جراحی بینی

برای انجام جراحی بینی ، پس از صلاح دید جراح بینی ، از یکی از دو روش باز و بسته استفاده می شود :

تکنیک جراحی باز

در این روش جراح بینی ، برشی را در تیغه بین سوراخ های بینی ، ناحیه کلوملا ، ایجاد می کند و پس از کنار زدن پوست بینی از روی آن ، عمل بینی را انجام می دهد. این برش سبب می شود که دست جراح در اعمال تغییرات گسترده ، بر روی بینی باز باشد. البته این برش سبب می شود ، تورم و کبودی بیشتری برای بیمار بعد از جراحی ایجاد شود و مدت زمان بهبودی ، نیز افزایش یابد. در عمل بینی باز ، احتمال ایجاد عدم تقارن در بینی و سوراخ های آن ، پس از عمل بسیار کاهش می یابد.

همچنین این تکنیک روشی مناسب در عمل های بینی است ، که نیاز به پیوند گرافت های غضروفی دارند. در عمل بینی گوشتی یا عمل ترمیمی بینی ، در بیشتر موارد ، جراح برای جلوگیری از بازگشت نتایج پس از عمل ، نیاز دارد که از طریق پیوند غضروف ، ساختار غضروفی بینی را تقویت نماید. معمولا غضروف پیوندی ، از گرافت های غضروفی باقیمانده از بینی و در صورت عدم وجود غضروف کافی ، این بافت از غضروف های دنده یا گوش بیمار ، تهیه می شود.

تکنیک جراحی بسته

در عمل بینی بسته ، برشی در ناحیه خارجی بینی ایجاد نمی شود و جراحی ، با برش های داخلی و از طریق سوراخ های بینی صورت می گیرد. مزیتی که این روش برای بیماران دارد ، اینست که پس از عمل روند بهبودی سریعتر اتفاق می افتد و بیمار تورم و کبودی بسیار کمتری ، را تجربه می کند. البته به دلیل اینکه این روش نمی تواند دید و دسترسی مناسبی ، را به ساختمان بینی در اختیار جراح قرار دهد ، در عمل های جراحی بینی با اعمال تغییرات جزئی ، معمولا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جراحی بینی شیراز

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • طبق دستورالعمل جراح بینی ، افرادی که تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته اند ؛ باید در دوران نقاهت آن ، از مصرف برخی از موارد که در ذیل به آن ها اشاره شده است ، خودداری کنند :
  1. مصرف داروهایی که منجر به بروز اختلال در انعقاد خون می گردند.
  2. مصرف نوشیدنی های حاوی الکل
  3. استعمال دخانیات

چرا که مصرف موارد فوق ، منجر به تاخیر در بهبودی افراد پس از جراحی زیبایی بینی می گردد.

  • افراد در صورت احساس درد پس از رفع اثر داروی بیهوشی ، باید با اجازه از پزشک معالج خود ، اقدام به مصرف مسکن نمایند.
  • استفاده از کمپرس یخ ، تاثیر به سزایی در کاهش تورم و کبودی ناشی از عمل بینی دارد ؛ بنابراین ، به هیچ عنوان این مورد را فراموش نکنید.
  • افراد باید از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنند ؛ چرا که گرما ، منجر به افزایش تورم و کبودی ناشی از عمل بینی می گردد.
  • کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، باید تا مدتی باید از رفتن به مکان های شلوغ اجتناب نمایند.

رژیم غذایی بعد از جراحی بینی

به افراد زیباجویی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند ، توصیه می شود پس از جراحی بینی ، رژیم غذایی خود را در ابتدا با مواد غذایی نرم و آبکی شروع کرده و به مرور مواد غذایی سفت تر را جایگزین نمایند.

آن ها باید جهت جلوگیری از تشدید تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی ، نمک و ادویه را تا مدتی از رژیم غذایی خود حذف کرده یا مصرف آن ها را به حداقل برسانند.

لازم به ذکر است ، مصرف آب آناناس و کرفس تاثیر به سزایی در کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی ، دارد ؛ بنابراین ، مصرف این دو مورد را فراموش نکنید.

 

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: