عمل جراحی بینی

به دلیل اینکه بینی در مرکز صورت قرار دارد انجام عمل جراحی بینی ، کانون توجه و تمرکز صورت را متحول می کند.

جراحی بینی یا رینوپلاستی طرفداران بسیار زیادی دارد به همین دلیل یکی از بزرگ ترین و پیچیده ترین جراحی های زیبایی است .

رینوپلاستی یا جراحی پلاستیک بینی به عملی گفته می شود كه باعث تغییر شكل فرم بینی می شود.

بینی به عنوان جزء مهمی از دستگاه تنفس انسان است که وظیفه تصفیه ی هوای تنفسی ، مرطوب سازی و گرم كردن هوا، وظیفه بویایی و وظیفه تخلیه ترشحات سینوس ها را بر عهده دارد كه بهبود این عملكردها و حفظ وظایف طبیعی بینی از دیگر اهداف جراحی زیبایی بینی نیز است.عمل جراحی بینی

در نتیجه جراحی بینی تنها تغییرات فیزیکی و جسمی نیست بلکه جراح بینی و بیمار یک هدف مشترک دارند که بهبود کیفیت زندگی با تاثیرات متنوع آن است .

جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی

نوع بینی بر روی فرم بینی تاثیر دارد و به همین دلیل است که نتیجه جراحی زیبایی بینی در تمام افراد یکسان نمی شود.

در مورد افرادی که بینی گوشتی دارند کمی محدودیت در فرم دهی بینی وجود دارد به همین دلیل افرادی که بینی شان گوشتی است، باید قبل از انجام جراحی بینی به طور کامل در مورد نتیجه جراحی بینی گوشتی و محدودیت هایی که وجود دارد تحقیق کنند.

افرادی که بینی استخوانی دارند از نظر ساختمان بینی ، کاندیدهای مناسب تری برای انجام جراحی بینی هستند زیرا پوست نازک بینی و حجم زیاد غضروف ، امکان ایجاد تغییرات را به خوبی می دهد.

نکاتی درباره فرم بینی

شكل ظاهری بینی تحت تاثیر عوامل وراثتی و محیطی است همچنین نژاد و منطقه جغرافیایی از عوامل شكل دهنده ¬ی بینی هستند.

یکی از عوامل موثر در بد شکل بودن بینی ضربه هایی است  كه در دوران نوزادی ، کودكی و بلوغ بر بینی وارد می¬شود .

نكته اساسی که در عمل جراحی بینی یا در اصل در هنر جراحی زیبایی بینی وجود دارد، طراحی فرم بینی هر شخص متناسب با صورت آن شخص است.

این تناسب بینی وهماهنگی آن با دیگر اجزای چهره است كه زیبایی نامیده می¬شود.

بنابراین انجام جراحی بینی با فرم یكسان برای همه ی افراد اشتباه رایجی است كه اکثراً توسط جراحانی بینی که مهارت کافی ندارند، رخ می دهند.

هزینه جراحی بینی

هزینه رینوپلاستی با توجه به مبلغ دریافتی جراح بینی و هزینه های بیمارستان تعیین می شود .

متقاضیان باید بدانند که جراحی بینی نوعی از جراحی های زیبایی است و شامل هیچ بیمه ای نمی شود، در نتیجه هزینه رینوپلاستی باید شخصاً توسط خود فرد پرداخت شود .

سوالات بعد از عمل بینی

در ذیل به برخی از پرتکرارترین سوالات افراد در رابطه با جراحی بینی پاسخ داده شده است ، با مطالعه متن ذیل می توانید به پاسخ پرسش های خود دست یابید.

آیا جراحی بینی دردناک است ؟

خیر ، عمل بینی تحت بیهوشی عمومی انجام شده و بیماران در حین انجام آن دردی را احساس نمی کنند ؛ پس از به هوش آمدن و رفع اثر داروی بیهوشی بروز درد خفیف مسئله ای طبیعی و عادی می باشد ، که میزان آن به آستانه تحمل درد در افراد بستگی دارد و با مصرف مسکن بر طرف می شود.

لازم به ذکر است که تا به حال هیچ گونه شکایتی در رابطه با میزان درد ناشی از جراحی بینی ، دریافت نشده است.

عوارض جراحی بینی چیست ؟

جراحی بینی روشی بسیار ایمن جهت بهبود فرم ظاهری بینی بوده که به رفع مشکلات تنفسی بیماران نیز می پردازد و در صورتی که جراح بینی مورد نظر بیماران باتجربه و چیره دست باشد ، با انجام عمل بینی خطری آن ها را تهدید نمی کند.

آیا نتایج جراحی بینی گوشتی برگشت پذیر است ؟

در گذشته امکان برگشت نتیجه جراحی بینی گوشتی وجود داشت ، اما در حال حاضر به علت استفاده از تکنیک های نوین و استاندارد در حین عمل بینی گوشتی ، این احتمال بسیار کاهش یافته و به صفر رسیده است.

آیا امکان انجام همزمان جراحی زیبایی و انحراف بینی وجود دارد ؟

بله ، امکان انجام همزمان جراحی زیبایی و درمانی بینی وجود دارد.

آیا دوران نقاهت جراحی بینی طولانی است ؟

خیر ، در حال حاضر با توجه به تکنیک های نوین عمل جراحی بینی ، دوران نقاهت آن بسیار کاهش یافته است و بیماران پس از گذشت ۷ الی ۱۰ روز می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند.

درباره دکتر مرادیان

دکتر حسین مرادیان - متخصص گوش،حلق و بینی - جراح سر و گردن