عمل جراحی بینی

به دلیل اینکه بینی در مرکز صورت قرار دارد ، انجام عمل جراحی بینی ، کانون توجه و تمرکز صورت را متحول می کند. جراحی در بینی یا رینوپلاستی طرفداران بسیار زیادی دارد به همین دلیل یکی از بزرگ ترین و پیچیده ترین جراحی های زیبایی است . در واقع رینوپلاستی یا جراحی پلاستیک بینی به عملی گفته می شود كه باعث تغییر شكل فرم بینی و زیبایی آن می شود. در ادامه دکتر حسین مرادیان ، بهترین جراح و متخصص گوش حلق و بینی در شیراز ، اطلاعات کاملی در رابطه با این پروسه زیبایی در اختیار خوانندگان این مطلب قرار می دهد.

 

عمل جراحی بینی - دکتر مرادیان

 

بینی جزء مهمی از دستگاه تنفس انسان است که وظیفه تصفیه ی هوای تنفسی ، مرطوب سازی و گرم كردن هوا، وظیفه بویایی و وظیفه تخلیه ترشحات سینوس ها را بر عهده دارد. بدین ترتیب بهبود این عملكردها و حفظ وظایف طبیعی بینی از دیگر اهداف عمل بینی نیز است. در نتیجه جراحی در بینی تنها تغییرات فیزیکی و جسمی نیست بلکه جراح بینی و بیمار یک هدف مشترک دارند که بهبود کیفیت زندگی با تاثیرات متنوع آن است .

عمل جراحی بینی چگونه انجام می شود ؟

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی ممکن است با استفاده از تکنیک جراحی باز بینی یا بسته انجام شود. جالب است بدانید که تکنیک های گفته شده ، روشی متناسب با نامشان دارند. در ادامه هر یک از روش های مذکور را به طور جداگانه شرح می دهیم.

عمل بینی با تکنیک باز

در این روش ، جراح بینی خوب در شیراز ، دو حفره بینی یا همان ناحیه کلوملا را باز می کند یا به عبارتی برش می دهد. طی این اقدام ، دسترسی و دید کامل به ساختمان بینی مهیا شده و پزشک تغییرات لازم را در ساختمان دماغ انجام می دهد. تکنیک باز به دلیل دسترسی کاملی که ایجاد می کند احتمال ریسک و آسیب بسیار کمتری دارد. همچنین به دلیل دقت بالایی این روش ، در پروسه های پیچیده تر ، پزشکان از روش باز بهره می گیرند.

مزایای استفاده از تکنیک باز

  • دقت بالا تر
  • ریسک کمتر
  • ایجاد تغییرات و اصلاحات بیشتر در فرم بینی
  • قابل استفاده در بینی هایی با فرم استخوانی و گوشتی

عمل بینی با تکنیک بسته

در این روش از عمل جراحی بینی در شیراز ، جراح از حفره بینی ، پروسه تغییر فرم دماغ را انجام می دهد. در جراحی زیبایی بینی بسته ، وسیله ای درون حفره بینی رفته و آن را بالا نگه می دارند. سپس بهترین متخصص گوش و حلق و بینی شیراز ، با دسترسی و دید غیر مستقیم تغییرات لازم را انجام می دهد. در تکنیک بسته به دلیل محدودیت دسترسی ، احتمال ریسک و خطا بیشتر است. بنابراین از این روش در عمل های بسیار جزئی و ساده استفاده می شود.

مزایای استفاده از تکنیک بسته

  • تورم کمتر
  • کم بودن مدت زمان پروسه جراحی
  • بدون ایجاد بخیه در ظاهر

ویژگی های بینی استخوانی در عمل جراحی بینی

  • پوست نازک

بینی های استخوانی پوست نازکی دارند و این نازکی پوست کمی در فرآیند جراحی ، چالش برانگیز است. چرا که بعد از اتمام جراحی ، اگر فرم بینی کوچکترین نقصی داشته باشد ، از روی پوست نازک آن به وضوح پیدا خواهد شد. بدین ترتیب اگر بینی شما استخوانی است و قصد عمل زیبایی آن را دارید ، پیشنهاد می دهیم در انتخاب پزشک خود بسیار دقت کنید.

  • استخوان و غضروف سخت

استخوان و غضروف محکم بینی های استخوانی عموما قوز دارند که طی پروسه تغییر فرم در آن ها برطرف می شوند.

ویژگی های بینی گوشتی در عمل جراحی بینی

  • پوست ضخیم

بعد از انجام فرآیند زیبایی بینی و هنگام قرار دادن پوست روی دماغ جدید ، به علت ضخیم بودن پوست ، قرارگیری دقیق آن کمی مشکل است که تنها از دست دکتر عمل بینی متبحر بر می آید.

  • غضروف و استخوان نرم

احتمالا متوجه شده اید که تقریبا ویژگی های بینی استخوانی با گوشتی کاملا با یکدیگر در تضاد هستند. در شکل گیری استخوان ها و غضروف های نرم بینی رازی نهفته است ؛ جهت فرم گیری آن ها و عدم بازگشت پذیر فرم بینی در عمل جراحی بینی ، غضروف ها با قرارگیری روی هم ، به نوعی ساختارشان را محکم می کنند. این استقامت که به تحمل فشار بیشتر آن ها کمک می کند ، مانع از بازگشت پذیری فرم بینی می شود.

 

عمل جراحی بینی - دکتر مرادیان

نکاتی درباره فرم بینی قبل

  • شكل ظاهری بینی تحت تاثیر عوامل وراثتی و محیطی است همچنین نژاد و منطقه جغرافیایی از عوامل شكل دهنده بینی هستند.
  • یکی از عوامل موثر در بد شکل بودن بینی ضربه هایی است كه در دوران نوزادی ، کودكی و بلوغ بر بینی وارد می¬شود .
  • نكته اساسی که در عمل جراحی بینی یا در اصل در هنر جراحی زیبایی بینی وجود دارد ، طراحی فرم بینی هر شخص متناسب با صورت آن شخص است. این تناسب بینی و هماهنگی آن با دیگر اجزای چهره است كه زیبایی نامیده می شود. بنابراین انجام پروسه مذکور با فرم یكسان برای همه ی افراد اشتباه رایجی است كه اکثراً توسط جراحانی بینی که مهارت کافی ندارند ، رخ می دهند.

هزینه جراحی زیبایی بینی

هزینه رینوپلاستی با توجه به مبلغ دریافتی بهترین جراح زیبایی بینی شیراز و هزینه های بیمارستان تعیین می شود . متقاضیان باید بدانند که جراحی در بینی نوعی از جراحی های زیبایی است و شامل هیچ بیمه ای نمی شود ، در نتیجه هزینه رینوپلاستی باید شخصاً توسط خود فرد پرداخت شود .

 

آیا جراحی زیبایی بینی دردناک است ؟

خیر ، عمل جراحی بینی تحت بیهوشی عمومی انجام شده و بیماران در حین انجام آن دردی را احساس نمی کنند ؛ پس از به هوش آمدن و رفع اثر داروی بیهوشی بروز درد خفیف مسئله ای طبیعی و عادی می باشد ، که میزان آن به آستانه تحمل درد در افراد بستگی دارد و با مصرف مسکن بر طرف می شود. لازم به ذکر است که تا به حال هیچ گونه شکایتی در رابطه با میزان درد ناشی از پروسه عمل رینوپلاستی ، دریافت نشده است.

عوارض عمل بینی چیست ؟

عمل جراحی بینی روشی بسیار ایمن جهت بهبود فرم ظاهری بینی بوده که به رفع مشکلات تنفسی بیماران نیز می پردازد و در صورتی که دکتر بینی مورد نظر بیماران باتجربه و چیره دست باشد ، با انجام عمل زیبایی بینی خطری آن ها را تهدید نمی کند.

آیا نتایج عمل جراحی بینی گوشتی برگشت پذیر است ؟

در گذشته امکان برگشت نتیجه جراحی بینی گوشتی وجود داشت ، اما در حال حاضر به علت استفاده از تکنیک های نوین و استاندارد در حین عمل بینی گوشتی ، این احتمال بسیار کاهش یافته و به صفر رسیده است.

آیا امکان انجام همزمان جراحی زیبایی و انحراف بینی وجود دارد ؟

بله ، امکان انجام همزمان جراحی زیبایی و درمانی بینی وجود دارد.

آیا دوران نقاهت عمل جراحی بینی طولانی است ؟

خیر ، در حال حاضر با توجه به تکنیک های نوین ، دوران نقاهت آن بسیار کاهش یافته است و بیماران پس از گذشت 7 الی 10 روز می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند.

انواع مدل عمل بینی

مهم ترین موضوعی که متقاضی جراحی رینوپلاستی با پزشک باید در مورد آن مشورت نماید تا بعد از عمل رضایت داشته باشد ، صحبت در مورد مدل بینی مورد علاقه شان است. البته باید در رابطه با انتخاب نوع عمل جراحی بینی ، مواردی مثل جنسیت ، جنس و فرم بینی ، تناسبات اجزای صورت نیز در نظر گرفته شود. بنابراین بهتر است انتظارات معقولی داشته باشید و بدانید هر نوع مدل جراحی برای چهره و بینی شما مناسب نیست. در ادامه انواع مدل های جراحی بینی را بررسی می کنیم :

مدل بینی طبیعی : همانطور که اسم این نوع جراحی مشخص است ، انتظار نتیجه ای طبیعی و نزدیک به ساختار بینی خود فرد را خواهیم داشت با این تفاوت که مشکلات بینی اصلاح می شود. برای آشنایی با ویژگی های بینی طبیعی خوب است بدانید که نوک بینی در این نوع عمل به بالا کشیده نمی شود و پل بینی صاف است و تغییرات محدودی در حین جراحی اعمال خواهد شد. در بینی به فرم طبیعی ، اولویت بهبود شکل ظاهری بینی به نحوی است که با اعضای چهره هماهنگی داشته باشد و مشکلات تنفسی بهبود پیدا کند. محدودیت و پیچیدگی در این نوع جراحی به مراتب کمتر بوده و برای هر نوع بینی و هر فردی که در خواست بینی طبیعی داشته باشد ،مناسب است.

مدل بینی فانتزی : محدوده تغییراتی که در بینی فانتزی ایجاد می شود ، بسیار گسترده می باشد برای مثال نوک بینی زاویه 100 تا 105 درجه با لب بالایی داشته و ظاهری سربالا همراه با یک قوس زیبا از نمای نیمرخ خواهد داشت. به بینی فانتزی به دلیل ویژگی هایی که دارد بینی عروسکی نیز گفته می شود. به صورت کلی سایز بینی در این نوع عمل جراحی بینی ، از حالت طبیعی کوچک تر بوده و این نوع بینی بیشتر مناسب افرادی است که بینی استخوانی و صورت کوچکی دارند.

مدل بینی نیمه فانتزی : این نوع فرم بینی در واقع حالتی بین جراحی طبیعی بینی و جراحی فانتزی می باشد. برای مثال پل بینی در این فرم نه مانند فرم طبیعی صاف است و نه مانند بینی فانتزی ، بسیار سربالا و شدید است. در واقع بینی نیمه فانتزی یک قوس بسیار ملایم دارد. سایز بینی نیز در مقایسه با فرم طبیعی کوچک تر بوده اما به اندازه حالت عروسکی کوچک نمی شود. این مدل طرفداران زیادی دارد.

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: