عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی ، یکی از متداول ترین عمل های زیبایی در سراسر دنیاست ، که برای کسب نتایج رضایت بخش پس از جراحی ، ضرورت دارد توسط جراح بینی کارآزموده انجام شود. بینی در وسط صورت بوده و برجسته است ، وجود همین دو عامل موجب می شود تا در زیبایی چهره بسیار تاثیرگذار باشد ؛ بینی علاوه بر بی نقص بودن باید با اجزای دیگر صورت تناسب داشته باشد ، در غیر اینصورت موجب تاثیر منفی بر زیبایی چهره خواهد شد. در ادامه این مطلب این فرآیند عمل جراحی بینی را بیشتر شرح می دهیم.

 

عمل زیبایی بینی

 

  • ایرادات ظاهری بینی
  • کج بودن بینی
  • غیرقرینه بودن سوراخ های بینی
  • قوز بینی
  • بزرگ بودن سوراخ های بینی
  • بزرگ تر بودن سایز بینی از حد استاندارد
  • گوشتی و بزرگ بودن نوک بینی
  • افتادگی نوک بینی

از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است در بینی افراد وجود داشته باشند.

عمل زیبایی بینی چیست ؟

جراحی در بینی با دو هدف درمانی و زیبایی صورت می گیرد. در صورتی که این پروسه با اهداف زیبایی انجام شود ، به آن جراحی زیبایی بینی یا عمل زیبایی بینی گفته می شود ؛ هدف از انجام جراحی زیبایی در بینی ، از بین بردن نواقصی است که در بینی وجود داشته و موجب نازیبایی فرد شده است.

روش عمل زیبایی بینی

دکتر حسین مرادیان ، جراح بینی شیراز به دلیل مزایایی که جراحی باز بینی نسبت به جراحی بسته بینی دارد ؛ از این روش برای جراحی کردن بینی ها استفاده می کند ؛ در این روش، ابتدا بیمار توسط تکنسین بیهوشی ، بیهوش شده و سپس جراح بینی تعدادی برش در داخل بینی و یک برش بسیار کوچک بر روی کلوملا ایجاد می نماید ؛ بعد از ایجاد برش ها ، پوست توسط ابزارهای مخصوص بالا نگه داشته شده و جراح بینی با بکارگیری تمام مهارت خود ، اقدام به انجام اصلاحات در بینی می نماید.

مزایای جراحی بینی به روش باز

  1. ایجاد برش در ناحیه کلوملا ، دسترسی کاملی به ساختمان بینی ، برای جراح بینی فراهم می کند.
  2. احتمال ایجاد عدم تقارن بعد از انجام انجام این پروسه ، بسیار کمتر است.
  3. بهترین روش در مواردی است ، که ایرادات زیادی در بینی وجود دارد.
  4. مناسب ترین روش جراحی در مواردی است ، که بینی نیاز به پیوند و تقویت غضروف دارد. مانند جراحی بینی ترمیمی و بینی گوشتی
  5. عدم بر جای ماندن برش های جراحی ، در صورت ماهر بودن جراح بینی

اقدامات قبل از عمل زیبایی بینی

  • از مدتی قبل از جراحی ، با صلاح دید جراح از مصرف دارو ها و مکمل هایی که سبب رقیق شدن خون می شوند ، پرهیز کنید.
  • مدتی قبل از عمل بینی ، مصرف دخانیات و الکل را ترک نمایید.
  • اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا داروی خاصی را مصرف می کنید ، جراح را مطلع نمایید.
  • کلیه آزمایشاتی را که جراح بینی تجویز می کند ، انجام داده و نتیجه را به او گزارش نمایید.
  • بهتر است قبل از جراحی ، نسخه ای را که جراح برای بعد از جراحی تجویز می کند ، تهیه نمایید.
  • چون پس از جراحی ، مخصوصا در صورت بیهوشی عمومی ، عوارض ناشی از دارو های بیهوشی تا چند ساعت در شما باقی می ماند ، لازم است از فردی بخواهید ، شما را در روند جراحی همراهی کرده و بعد از آن شما را به منزل بازگرداند.
  • به دلیل نیاز به ناشتا بودن برای عمل جراحی ، از حدود 8 ساعت قبل از عمل ، از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.

اقدامات قبل از عمل زیبایی بینی در روز جراحی

  1. لباس راحت و بدون نیاز به پوشیدن از ناحیه سر ، به تن کنید.
  2. خانم ها زیور آلات ، لاک و ناخن مصنوعی نداشته باشید.
  3. آقایان تا حد امکان ، ریش و سبیل خود را اصلاح نمایید.
  4. مدتی قبل از شروع فرایند جراحی ، با همراه خود در محل جراحی حضور یابید.
  5. داروهایی را که همیشه مصرف می کردید ، با اجازه جراح ، با جرعه ای آب میل نمایید.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی

تغذیه بعد از عمل بینی

طبق توصیه جراح زیبایی بینی ، افراد زیباجو که تحت عمل بینی قرار گرفته اند ، بهتر است رژیم غذایی خود را با مواد غذایی نرم و آبکی شروع کرده و به مرور مواد غذایی سفت را در رژیم خود قرار دهند ؛ چرا که در روزهای ابتدائی پس از عمل جراحی در بینی ، صورت باید کم ترین تحرک را داشته باشد ؛ در ذیل به برخی از موارد که رعایت آن ها در رژیم غذایی دوران نقاهت عمل بینی ، اهمیت به سزایی دارد ، اشاره شده است :

قرار دادن آب آناناس و آب کرفس در رژیم غذایی

حذف یا کاهش نمک و ادویه از رژیم غذایی

عدم استفاده از نی به منظور نوشیدن مایعات

عمل زیبایی بینی

خمیازه کشیدن بعد از عمل بینی

خمیازه ، یکی از عادت های حیاتی انسان بوده که غیر ارادی می باشد و انسان در کنترل آن نقشی ندارد ؛ از این رو پزشک به کسانی که در دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی به سر می برند ، توصیه می کند در حین خمیازه کشیدن ، دهان خود را بیش از اندازه باز نکرده و به منظور جلوگیری از پاره شدن بخیه های عمل بینی ، آن را با دست نگه دارند ؛ بدین ترتیب از باز شدن آن ها جلوگیری می شود.

ورم بعد از جراحی زیبایی بینی

به دلیل تغییراتی که در پوست و ساختمان بینی صورت می گیرد معمولا مقداری ورم و همینطور کبودی در آن ظاهر می گردد که شدت آن در افراد مختلف متفات است ؛ ورم بینی را نمی توان به طور کامل از بین برد و از بین رفتن آن مستلزم گذر زمان است ؛ ولی با انجام یک سری اقدامات می توان در روند کاهش ورم بینی ، تسریع ایجاد نمود.

اقدامات برای کاهش ورم بینی

  1. زدن چسب بینی
  2. گذاشتن کمپرس آب سرد
  3. عدم مصرف غذاهای سفت و پر ادویه
  4. پرهیز از برقراری رابطه زناشویی به مدت دو هفته
  5. و غیره.

در صورت تمایل برای آگاهی از اقدامات بعد از عمل بینی می توانید به مقاله مراقبت های بعد از جراحی بینی موجود در وب سایت دکتر حسین مرادیان مراجعه نمایید.

 

عمل زیبایی بینی گوشتی

از خصوصیات بینی گوشتی ، می توان به غضروف ضعیف و پوست ضخیم اشاره کرد ، وجود پوست ضخیم در بینی های گوشتی است که جراحی بینی گوشتی را سخت می کند.

در برخی موارد جراح بینی قبل از رینوپلاستی ، جهت نازک شدن پوست بینی به آن کورتون تزریق می کند ؛ در این صورت نتیجه عمل بینی گوشتی رضایت بخش تر خواهد بود ؛ برای انجام جراحی زیبایی بینی گوشتی از هر دو روش باز و بسته استفاده می شود.

در گذشته ، برخی از جراحان بینی اقدام به صیقل دادن غضروف بینی های گوشتی می کردند که این موضوع باعث برگشت پذیری بینی های گوشتی میشد ؛ اما امروزه جراح بینی علاوه بر صیقل ندادن غضروف بینی گوشتی ، اقدام به تقویت آن ها نیز می کند.

تقویت غضروف و استفاده از تکنیک های جدید و به روز باعث شده است که درصد امکان بازگشت پذیری بینی های گوشتی به صفر برسد.

عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی با لیزر

مطالبی که بیماران درباره جراحی زیبایی بینی با لیزر می شنوند ؛ فقط جنبه تبلیغاتی دارد و چنین چیزی امکان پذیر نیست ؛ با پیشرفت فناوری در عرصه پزشکی ، از لیزر در بسیاری از جوانسازی های پوست استفاده می شود و حتی می توان برش های این پروسه را با لیزر انجام داد ؛ اما انجام کل جراحی بینی با لیزر امکان پذیر نیست.

قیمت عمل زیبایی بینی

موارد بسیاری بر روی نتیجه نهایی قیمت رینوپلاستی تاثیر گذاراند ، به همین دلیل است که بیماران قیمت های متفاوتی برای انجام جراحی زیبایی بینی می شنوند.

در بعضی از موارد بیماران با جراحانی رو به رو می شوند که هزینه بسیار کمی بابت جراحی زیبایی بینی دریافت می کنند.

  • در آن زمان برای بیماران این سوال پیش می آید که علت این ارزانی چیست ؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم ، بعضی از جراحان هستند که تازه شروع به کار کرده اند و تجربه کافی را ندارند آن ها به منظور افزایش تجربه و انجام جراحی های متعدد ، قیمت پایینی بابت جراحی در بینی دریافت می کنند.

  • اما آیا تغییر فرم در بینی و جراحی آن ، توسط جراح بی تجربه ارزش ریسک کردن را دارد ؟

در حین انجام این پروسیجر ، ممکن است جراح بینی با مشکلاتی رو به رو شود حال چگونه بر طرف کردن این مشکلات بستگی به میزان تجربه جراح بینی دارد ؛ اگر جراح بینی ، بی تجربه باشد ممکن است علاوه بر رفع نکردن مشکلات باعث بروز مشکلات جدیدی نیز شود.

سوالات بعد از عمل زیبایی بینی

  • سوال برخی از بیماران در این باره است که آیا امکان برگشت قوز بینی های استخوانی ، بعد از عمل بینی وجود دارد ؟

در پاسخ به این سوال بگوییم اگر جراح ، که پروسه تغییرم فرم در بینی شما را انجام داده است به اندازه کافی مجرب بوده باشد ؛ چنین چیزی امکان پذیر نیست.

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: