پولیپ بینی چیست ؟

پولیپ بینی توده ای نرم ، غیر سرطانی و همچنین بدون درد بوده که در مسیر بینی یا سینوس ها به شکل قطره اشک یا خوشه انگور آویزان می شوند.

تا به امروز ، علت اصلی بروز پوليپ بيني در افراد مشخص نشده است ؛ اما می تواند در اثر عواملی ؛ از جمله التهاب مزمن ناشی از آسم ، آلرژی ، اختلالات ایمنی ، عفونت های مکرر و غیره بروز یابد.

علائم پوليپ بينيپولیپ بینی

پولیپ های کوچک ، ممکن است بدون علائم بوده و برای افراد دردسر ساز نشوند ؛ اما پولیپ های بزرگتر ، منجر به بروز مشکلاتی ؛ از قبیل مشکلات تنفسی ، عفونت های مکرر ، کاهش یا از دست دادن حس بویایی ، گرفتگی مداوم بینی ، احساس درد در نواحی سر و صورت ، آبریزش بینی ، احساس فشار در پیشانی و صورت ، خر و پف و غیره در افراد می شوند.

درمان پولیپ بینی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ، در مرحله اول تلاش می کند تا با درمان دارویی ، پوليپ بيني را کوچک کرده و در نهایت از بین ببرد ؛ در صورتی که دریافت نتایج مطلوب از این روش درمانی حاصل نشد ، انجام جراحی پیشنهاد می گردد.

جراحی پولیپ بینی

جراحی آندوسکوپی پولیپ بینی ، عملی ساده و ایمن می باشد که در طی آن پزشک ، ابزاری به نام آندوسکوپ را از طریق حفره های بینی به سمت سینوس ها هدایت کرده و سپس از طریق ابزار مخصوص ، اقدام به تراشیدن پولیپ ها می کند.

هزینه عمل پولیپ بینی

هزینه عمل پولیپ بینی در هر فرد با توجه به شرایط مورد نظر متغیر می باشد ؛ به همین علت به افراد خواستار انجام عمل جراحی پوليپ بيني ، توصیه می گردد جهت کسب اطلاعات بیشتر به پزشک مراجعه نمایند.

پس از مراجعه به پزشک و انجام معاینات مورد نیاز ، هزینه عمل جراحی پوليپ بيني در آن ها مشخص می گردد.

درباره adminmohtava

پاسخ بدهید