بعد از عمل بینی

بعد از عمل بینی

بعد از عمل بینی : با توجه به توجه به گسترش عمل بینی یا رینوپلاستی ، موضوعات مرتبط با این جراحی به مباحث مهمی تبدیل شده اند.

افرادی که قصد انجام جراحی بینی دارند یا افرادی که عمل بینی انجام داده اند همواره در پی این هستند که بدانند انجام چه کارهایی مهم است و چه کارهایی می تواند نتیجه عمل بینی را تحت تاثیر قرار دهد.

در رینوپلاستی ، اسکلت بینی تحت جراحی قرار میگیرد و همین امر باعث می شود تا بینی نیاز به ترمیم داشته باشد و در اصل دوران نقاهت به دلیل ترمیم و تثبیت ساختار جدید بینی است .

بعد از عمل بینی

چه نکاتی در طی دوران نقاهت باید رعایت شود ؟

  • در دوران نقاهت باید توجه داشته باشید که بینی آسیب خارجی مانند ضربه نبیند زیرا این امر منجربه حرکت استخوان های بینی می شود و نتیجه جراحی بینی تحت تاثیر قرار میگیرد.
  • همچنین از نوشیدن غذاهای جویدنی حداقل تا 2 هفته پرهیز کنید زیرا بافت بینی نرم است و حرکت فک منجربه فشار به بینی می شود.
  • به دلیل کاهش تورم و کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید و مصرف نمک را کاهش دهید، همچنین سر را در حالت عمودی قرار ندهید.
  • از هر گونه فعالیت سنگین و فعالیت هایی که ضربان قلب را افزایش می دهند، پرهیز کنید.
  • رقصیدن به دلیل افزایش ضربان قلب حداقل تا دوماه ممنوع است و رقصنده های حرفه ای برای شروع فعالیت مجدد خود در زمینه رقص، باید 4 ماه صبر کنند زیرا شروع رقص های تند و تمرین های مکرر رقص، نیاز به مدت زمان طولانی تری دارد.
  • حداقل تا 2 ماه از استخر ، شیرجه زدن و ورزش های آبی پرهیز کنید.
  • حتماً در طی دوران نقاهت بینی را شستشو دهید، نحوه شستشوی بینی را از جراح بینی تان سوال کنید.

در طی جلسه مشاوره ، جراح بینی تمام نکات مراقبتی موردنیاز را ذکر می کند، همچنین بیماران برای بررسی وضعیت بینی به جراح بینی مراجعه می کنند و می توانند زمان مراجعه به مطب، سوال های خود را بپرسند.

ورزش و رابطه جنسی بعد از عمل بینی چه محدودیتهایی دارند؟

ورزش و رابطه جنسی، ضربان قلب را افزایش می دهند و این امر منجربه تورم بینی می شود.

به طور معمول جراحان بینی ، رابطه جنسی را 3 هفته  و ورزش را 1 ماه ممنوع می دانند اما پرهیز از ورزش و رابطه جنسی بستگی به نوع بینی و بهبود بینی نیز دارد.

به همین دلیل بهتر است با جراح بینی تان مشورت کنید تا پس از بررسی بینی مشخص شود که تا چه مدت از ورزش و رابطه جنسی باید پرهیز شود.

 

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: