جراحی بینی به روش باز

هر جراحی ، تکنیک خاص خود را دارد و برای انجام تمامی جراحی ها نیازمند ایجاد برش هایی هستیم.  اما در هر متد عمل ، محل برش متفاوت است. جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی است. به دلیل رواج این پروسه ، سوالات زیادی در ارتباط با نحوه انجام ، برش جراحی و موارد دیگر وجود دارد. در ادامه قصد داریم یکی از ایده آل ترین متد های جراحی ، یعنی جراحی بینی به روش باز را شرح دهیم. در صورتی که تمایل دارید با این روش آشنا شوید ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

جراحی بینی به روش باز

تنها از دو تکنیک برای انجام رینوپلاستی استفاده می شود :

  • تکنیک رینوپلاستی باز 
  • تکنیک رینوپلاستی بسته

اوایل از روش جراحی بسته بینی بیشتر استفاده می شد ولی امروزه اکثریت پزشکان ، جراحی بینی به روش باز را ترجیح می دهند.

انتخاب روش عمل زیبایی بینی بستگی به نظر جراح بینی دارد هرچند که برخی از جراحی ها با توجه به نوع مشکل بینی ، باید حتما به روش بسته یا حتما به روش باز انجام شوند.

جراحی بینی به روش باز

در رینوپلاستی به روش باز ، برشی بر سطح بینی زده می شود و این برش منجربه جداشدن پوست را از ساختار بینی می شود، سپس جراح بینی تغییرات را اعمال می کند و در آخر پوست را مجدد بر روی غضروف بینی می گذارد.

برش موردنیاز برای عمل زیبایی بینی باز بر روی ستون بین دو پره بینی یا همان کلوملا ، زده می شود.

در روش عمل بینی باز ، جراح بینی به قسمت های استخوانی ، بافت نرم و در کل به تمامی بافت های بینی دسترسی و دید مستقیم دارد.

در روش رینوپلاستی بسته برخلاف رینوپلاستی باز ،  تمام برش های موردنیاز از  داخل بینی و کناره های پره بینی زده می شود ، در نتیجه پوست از اسکلت بینی جدا نمی شود.

جدانشدن پوست از ساختار بینی ، امکان بروز عوارض احتمالی و خطا را افزایش می دهد به همین دلیل است که اکثریت جراحان بینی به روش باز علاقه بیشتری دارند.

مزایای جراحی بینی به روش باز

  • برای جراحی های ترمیمی که پیچیده تر هستند ، مناسب تر است .
  • برای رفع مشکلات پیچیده بینی مانند شکستگی و کج بودن بینی ، مناسب تر است .
  • برای بهبود مشکلات مادرزادی بینی ، استفاده از روش باز احتمال بروز عارضه را کاهش می دهد .
  • به دلیل دید مستقیم جراحی زیبایی بینی ، احتمال قرینه نشدن بینی و دیگر عوارض بسیار کم است.
  • استفاده از گرافت  و پروتز در جراحی بینی به روش باز راحت تر است.
  • جراح برای انجام جراحی و اعمال تغییرات فضای بیشتری را در اختیار دارد .

متقاضیان جراحی زیبایی بینی نگران جای برشی هستند که در عمل بینی باز زده می شود ، در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی ، جای برش و بخیه ها به طور کامل از بین می رود.

معایب جراحی بینی به روش باز

  • پس از عمل باز بینی ، تورم بیشتری در آن ایجاد می شود.
  • دوره نقاهت بیشتری دارد.
  • برشی در پوست ایجاد می شود.

عمل بینی باز بهتر است یا بسته؟

در بیشتر مواقع جراحان برجسته بینی ، رینوپلاستی به روش باز را به نسبت روش بسته ، ارجحیت می دهد. اما این موضوع کاملا به شرایط زیبا جو نیز بستگی دارد. برای عمل بینی ترمیمی ، بینی های گوشتی ، رفع ایرادات مادرزادی لب شکری ، اعمال تغییرات زیاد در فرم بینی و بسیاری موارد دیگر ، جراحی بینی به روش باز توصیه می شود.

کاندیدای عمل بینی به روش باز کدامند؟

برخی افراد یکسری اطلاعات محدود دارند ؛ این اطلاعات برای آن ها تصورات اشتباه و آسیب زننده ای ایجاد کرده است. چنین متقاضیانی تمایل دارند تحت هر شرایطی عمل زیبایی آن ها با تکنیک باز انجام شود ؛ این تصور کاملا اشتباه است. زیبا جویانی هستند که به دلیل تغییرات کم ، نیازمند عمل بینی بسته هستند. بنابراین انتخاب روش جراحی را به عهده پزشک بسپارید. کاندیدای عمل بینی باز ، ویژگی های زیر را دارا هستند:

  • برای ایجاد زیبایی ، نیازمند اعمال تغییرات پیچیده ای هستند.
  • نیازمند جراحی بینی ترمیمی می باشند.
  • به دلیل ضعیف بودن اسکلت و غضروف بینی ، باید گرافت گذاری انجام دهند.

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته چیست؟

  1. تورم بعد از عمل بینی به روش باز به دلیل ایجاد برش در پوست ، بیشتر از عمل بسته است.
  2. در تکنیک بسته هیچ برش و بخیه ای در ساختار ظاهری بینی ایجاد نمی شود ؛ اما در تکنیک باز بینی دو حفره بینی برش و بخیه ایجاد می شود.

هزینه جراحی بینی به روش باز

عموما پزشکان تفاوتی بینی قیمت عمل بینی باز و بسته قائل نمی شوند ؛ اما برای آن که اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی داشته باشید ، پیشنهاد می دهیم نزد جراح بینی خود رفته و پس از بررسی بینی و معاینات لازم ، هزینه نهایی را جویا شوید. هر متقاضی بسته به ویژگی های ساختاری بینی می تواند لازم به پرداخت مبلغ متفاوتی است.

مراقبت های بعد از جراحی بینی به روش باز

مراقبت های بعد از جراحی بینی آن هم به روش باز ، می تواند عوارض پس از جراحی را به حد قابل قبولی کاهش دهد. همچنین این مراقبت ها در حفظ تغییرات ایجاد شده حین عمل نقش موثری دارند. بنابراین توصیه می کنیم در رعایت این موارد کوشا باشید:

  • استفاده از کمپرس یخ به خصوص در 24 ساعت اول ، التهاب را کاهش می دهد.
  • پس از عمل ، هرگز نباید گچ روی بینی خیس شود.
  • از خوردن نمک پرهیز کنید. چرا که نمک سبب ایجاد التهاب می شود.
  • از رفتن به اماکن شلوغ و پر خطر که احتمال ایجاد ضربه یا آسیب به بینی وجود دارد ، پرهیز کنید.
  • به مدت 2 هفته بعد از عمل ، سیگار یا هر گونه دخانیات دیگری مصرف نکنید.
  • به مدت 2 هفته بعد از جراحی ، از نوشیدنی های حاوی الکل اجتناب کنید.

سخن آخر 

همانطور که خواندید در طی این مقاله درباره جراحی بینی به روش باز اطلاعاتی ارائه دادیم. مزایا ، معایب و تفاوت عمل بینی باز و بسته را بررسی کرده درباره کاندیدای مناسب آن اطلاعاتی ارائه دادیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مطب دکتر حسین مرادیان تماس حاصل فرمایید یا آن که از راه اینستاگرام با وی ارتباط داشته باشید. امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما مثمر ثمر واقع شده باشد. 

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: