جراحی بینی در افراد دیابتی

جراحی بینی در افراد دیابتی

جراحی بینی در افراد دیابتی : دیابت نوعی بیماری متابولیک است که به علت نقص در تولید انسولین و یا مقاوت در برابر انسولین ایجاد می شود .

انسولین نیز هورمونی است که در کاهش قند خون موثر است و ترشح بیش از اندازه این هورمورن منجربه افزایش قند خون و در نتیجه بیماری دیابت می شود.

بنابراین بیمارانی که به دیابت مبتلا هستند دچار افت قند خون شدید یا افزایش قند خون می شوند که هر دو مورد ، اختلالاتی را در پی دارد.

بیماران دیابتی که خواستار رینوپلاستی  هستند همواره سوالاتی را در پی دارند که با مطالعه این مقاله به پاسخ مهم ترین سوال خود که محدودیت بیماران دیابتی برای انجام جراحی زیبایی بینی است ، خواهند رسید.

جراحی بینی در افراد دیابتی

تاثیر دیابت بر جراحی بینی

حین جراحی بینی بیمار بیهوش می شود و کنترل قند خون از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

در بیمارانی که مشکل دیابت ندارند ، کنترل قند خون کار دشواری نیست ولی قند خون بیماران مبتلا به دیابت حین رینوپلاستی باید زیر 150 باشد .

اگر جراح بینی توانایی لازم برای کنترل میزان قند خون بیمار دیابتی را داشته باشد ، هیچ گونه اختلالی به وجود نمی آید و روند جراحی بینی به خوبی پیش می رود.

اگر بیماران مبتلا به دیابت ، جراح بینی خوب و ماهری را انتخاب کنند نباید نگران بروز عوارض باشد و می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی ، رینوپلاستی انجام دهند .

در نتیجه با رعایت کنترل قند خون ، پیش از رینوپلاستی و پس از رینوپلاستی ، افراد مبتلا به دیابت نیز می توانند مانند سایر افراد عمل جراحی بینی انجام دهند و تنها تفاوت شان رعایت نکات مراقبتی بیشتری است .

نکاتی که بیماران دیابتی باید به آن توجه کنند :

پیش از رینوپلاستی حتماً با جراح بینی در ارتباط با دیابت خود و نوع آن صحبت کنید .

اگر سابقه بیماری دیگری دارید یا قبلاً جراحی دیگری انجام داده اید ، حتماً جراح بینی را باخبر سازید .

در انجام آزمایش های تجویز شده به هیچ عنوان کوتاهی نکنید .

قبل از ورود به اتاق عمل ، جراح بینی میزان قند خون بیمار دیابتی را چک می کند و اگر قند خون بیش از 150 تا 180 باشد ، رینوپلاستی را به زمان دیگری موکول می کند .

در کل بیماران دیابتی نیز مانند سایر افراد می توانند رینوپلاستی انجام دهند اما باید در انتخاب جراح بینی دقت بالایی داشته باشند و تمام توصیه های مراقبتی که توصیه می شود را رعایت کنند و سهل انگاری نداشته باشند  .

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: