جراحی بینی در افراد سیگاری

زمانی که بهترین جراح بینی شیراز ، به متقاضیان می گوید جراحی بینی در افراد سیگاری خطرناک بوده و لازم است که سیگار ، قلیان و هرگونه دخانیات دیگر را تا مدت زمانی ترک کنند با سوال های زیادی رو به رو می شود ؛ زیرا اکثر متقاضیان دلیل ترک دخانیات را نمی دانند. سیگار بر عروق خونی تاثیر دارد به همین دلیل کشیدن سیگار اختلالاتی را در بافت های عروق خونی به وجود می آورد. همچنین بلافاصله بعد از جراحی بینی ، پوست و بینی شروع به ترمیم می کنند و برای ترمیم نیاز است که فرد خون رسانی قوی داشته باشد. کشیدن سیگار منجربه کاهش خون رسانی می شود و هرچه خون رسانی به بافت های آسیب دیده ضعیف تر باشد ، روند بهبودی طولانی تر می شود در نتیجه بهبود محل بخیه ها طولانی تر می شود و تورم بینی نیز دیرتر از بین می رود. در اصل دود سیگار تاثیر منفی بر بدن ندارد و نیکوتین  سیگار است که تاثیرات منفی می گذارد.

 

جراحی بینی در افراد سیگاری - دکتر مرادیان

 

چند روز پس از عمل بینی میتوان سیگار کشید ؟

پس از رینوپلاستی حداقل تا دوماه فرد باید از هر گونه دخانیات دوری کند تا روند ترمیم و کاهش تورم به خوبی پیش برود. علاوه بر تاثیر در روند بهبودی و تورم بینی ، بیهوشی بیمارانی که از دخانیات و الکل استفاده می کنند سخت تر از یک فرد معمولی است. همچنین به هوش آمدن افراد سیگاری نیز ریسک بالایی دارد به همین دلیل جراحان بینی بیماران را از مصرف سیگار و دیگر دخانیات منع می کنند. علاوه بر عدم مصرف سیگار پس از رینوپلاستی در شیراز ، بیماران باید حداقل 3 هفته قبل از جراحی بینی در شیراز ، نیز از مصرف دخانیات دوری کنند تا حین عمل زیبایی بینی ، اکسیژن رسانی خوبی داشته باشند و مشکلی به وجود نیاید.

مضرات قلیان برای بینی عمل شده

  • عوارض قلیان اگر بیشتر از عوارض دخانیاتی چون سیگار نباشد ، از آن کمتر نیز نمی باشد ولی متاسفانه برخی از افراد می گویند که قلیان از سیگار بهتر است.
  • قلیان نیز مانند سیگار تاثیرات منفی دارد و تمامی نکات گفته شده در ارتباط با سیگار در مورد قلیان نیز صدق می کند.
  • بیماران حداقل 3 هفته قبل از عمل بینی و دوماه بعد از رینوپلاستی باید از مصرف قلیان ، سیگار ، مشروبات الکلی و هر گونه دخانیات دیگر پرهیز کنند.
  • اگر به دنبال یک نتیجه ایده آل هستید حتماً به نکاتی که جراح بینی خوب در شیراز ، می گوید ، توجه داشته باشید.

نیکوتین موجود در سیگار چه خطراتی برای عمل بینی دارد ؟

نیکوتین موجب تنگ شدن رگ ها شده و موجب می شود در حین جراحی بینی در افراد سیگاری ، جریان خون به بافت های آسیب دیده نرسد. همچنین نیکوتین موجود در سیگار ، سبب کاهش خونرسانی می شود در حالی که بعد از جراحی در دوره نقاهت ، بافت های آسیب دیده به اکسیژن بیشتری نیاز دارند. همین مسئله موجب می شود تا روند بهبودی افراد سیگاری کاهش پیدا کند که خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. در صورتی که سیگاری هستید و قصد انجام عمل بینی را دارید ، لازم است حداقل به مدت دو هفته قبل و بعد از عمل بینی ، مصرف سیگار ، قلیان و سایر دخانیات را ترک کنید. بدین صورت می توان عوارض ناشی از این جراحی را به حداقل رساند.

تاثیر سیگار در بیهوشی

یکی دیگر از خطرات سیگار کشیدن ، مشکلاتی است که در بیهوشی ایجاد می کند. استفاده از داروی بیهوشی موجب می شود تا بدن تحت فشار قرار گرفته و مقاومت خود را از دست بدهد به همین دلیل قلب بیمار در زمان بیهوشی به مراقبت بیشتری نیاز دارد. از آنجایی مصرف سیگار مقدار بسیار زیادی کربن دی اکسید و کربن مونو اکسید را به بدن وارد می کند موجب می شود در حین جراحی بینی در افراد سیگاری ، ضربان قلب مدام تغییر کرده و دچار اختلال شود.

سیگار کشیدن در جراحی بینی چه مشکلاتی را ایجاد می کند ؟

  • موجب اختلال در خونرسانی می شود.
  • خطر خونریزی را افزایش می دهد.
  • موجب افزایش ورم و کبودی بعد از عمل می شود.
  • سموم اضافی را به بدن وارد می کند.
  • سبب تداخل دارویی می شود.
  • موجب باقی ماندن جای زخم و اسکار بعد از جراحی می شود.
  • بروز عفونت را افزایش می دهد.

بنابراین با توجه به عوارضی که در مقاله جراحی بینی در افراد سیگاری به آن اشاره شد ، متوجه می شوید که مصرف دخانیات و سیگار نه تنها برای انجام عمل زیبایی بینی که برای سلامت عمومی بدن نیز خطرناک است از این رو توصیه می شود هرچه زودتر تصمیم خود را برای ترک سیگار گرفته و نسبت به آن اقدام نمایید.

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: