جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی ، در اصل جراحی است که بر روی بینی هایی با پوست ضخیم و غضروف ظریف انجام می شود ؛ در روش های قدیمی ، جراح نمی توانست کار خاصی بر روی بینی های گوشتی انجام دهد ؛ زیرا غضروف های بینی گوشتی ، ضعیف هستند و اگر بریده یا تراشیده شوند ، برای مدت زمان کوتاهی ، کوچک و زیبا هستند و با گذشت زمان و عملکردهای پوست بینی ، نوک بینی دچار افتادگی می شود. به همین دلیل ، در گذشته اغلب متقاضیانی که بینی گوشتی داشتند ؛ از نتیجه جراحی بینی ناراضی بودند و معتقد بودند فرم بینی پس از گذشت مدتی مانند سابق می شود . اما امروزه از تکنیک های جدید برای تقویت غضروف بینی گوشتی استفاده می شود که این امر منجر به زیبایی بیشتر فرم بینی و عدم برگشت پذیری نتیجه عمل بینی گوشتی می شود. برای کسب اطلاعات در این باره مطالعه مقاله پیش رو از دکتر حسین مرادیان ، جراح بینی شیراز ، توصیه می شود.

 

جراحی بینی گوشتی در تهران - دکتر مرادیان

جراحی بینی گوشتی با لیزر

لیزر ، نوعی روش درمانی برای مشکلات پوستی بینی است و اصلاً نقشی در تغییر فرم یا کوچک کردن بینی ندارد . برای تغییر فرم بینی و اعمال اصلاحات ، نیاز است که جراح بینی به ساختار بینی دسترسی داشته باشد و بخشی از غضروف بینی را بتراشد یا در صورت نیاز از تکنیک های تقویت غضروف استفاده کند. در نتیجه لیزر که روشی غیرتهاجمی است ، کاربردی در تغییر فرم استخوان و غضروف بینی ندارد و تنها برای رفع مشکلات سطح پوست بینی ، مناسب است .

بینی گوشتی چیست ؟

همانطور که گفته شد بینی هایی که پوست ضخیم و غضروف کمی دارند ؛ در اصطلاح بینی گوشتی نامیده می شوند . ضخیم بودن پوست بینی ، محدودیت هایی در فرم دهی بینی ایجاد می کند . منظور از محدودیت این نیست که فرم بینی گوشتی ، زیبا نمی شود یا نمی توان بینی را به خوبی فرم داد ؛ بلکه محدودیت به معنای عدم فرم دهی فانتزی یا فرم دهی عروسکی بینی گوشتی است . بینی های گوشتی ، بهتر است به طور طبیعی جراحی شوند تا نتیجه زیباتری داشته باشند. بسیاری از بیماران به دلیل اینکه فرم دهی بینی گوشتی ، دارای محدودیت است ؛ از انجام رینوپلاستی خودداری می کنند ؛ اما در صورت انتخاب یک دکتر بینی ماهر ، بینی گوشتی به بهترین نحو ممکن فرم داده می شود و فرم بینی جراحی شده از فرم اولیه بینی ، بسیار زیباتر می شود .

 

بینی گوشتی - دکتر حسین مرادیان

 

نتیجه عمل بینی گوشتی

  • عمل بینی طبیعی

در بینی های طبیعی ، زاویه نوک بینی تا لب حدود 90 الی 95 درجه است و قوسی در بینی ایجاد نخواهد شد ؛ این جراحی بیشترین طرفدار را در آقایان به خود اختصاص داده است. افرادی که تنها خواستار اصلاح ایرادات بینی خود هستند یا نمی خواهند مشخص باشد که جراحی زیبایی انجام داده اند ، اقدام به جراحی بینی طبیعی می کنند. برای انجام این جراحی ، نوع بینی مهم نیست و همه افراد با هر نوع بینی از این جراحی ، نتایج مطلوبی کسب می نمایند.

  • عمل بینی فانتزی

جراحی فانتزی بینی ، یکی از رایج ترین جراحی ها در میان بانوان است ؛ در این جراحی در ناحیه پل بینی ، قوس زیبایی ایجاد خواهد شد و نوک بینی سربالا می شود. لازم به ذکر است ؛ فرد متقاضی برای انجام فرم فانتزی در بینی خود ، باید انتظار معقولانه ای از جراح گوش و حلق و بینی خود داشته باشد ؛ چرا که ، این جراحی پر ریسک است و در صورتی که بینی بیش از حد کوچک شود ، علاوه بر به هم ریختن تناسبات صورت ، موجب بروز مشکلات تنفسی نیز خواهد شد. فرم فانتزی ، تنها برای بینی های استخوانی مناسب است ، چرا که در افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند به دلیل ضخامت بالای پوست آن ها ، هنر دست جراح به خوبی قابل مشاهده نیست.

  • عمل بینی نیمه فانتزی

بینی های نیمه فانتزی ، برای افرادی مناسب است که خواستار فانتزی شدن بینی خود نیستند ، اما در مقابل نمی خواهند که بینی آن ها طبیعی شود ؛ به همین جهت اقدام به جراحی بینی نیمه فانتزی می کنند.

 

اهمیت انتخاب جراح بینی زبده در نتیجه این پروسه زیبایی

در بسیاری از موارد ، افراد به دلیل انتخاب جراح کم تجربه ، از نتیجه تغییر فرم بینی خود راضی نیستند یا دچار عوارضی ؛ چون اختلالات تنفسی می شوند. از آنجایی که رینوپلاستی ( جراحی زیبایی بینی) از جراحی های فوری و ضروری نیست ، بنابراین فرد متقاضی از وقت و زمان کافی برای انتخاب جراح بینی خوب در شیراز برخوردار است. لازم به ذکر است ؛ تنها تحصیلات عالی رتبه نشانی بر خوب بودن جراح نیست ؛ برای انتخاب پزشک خوب ، مشاهده نمونه کارهای ایشان از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ چه بسا یک پزشک در انجام عمل بینی استخوانی از مهارت کافی برخوردار است ؛ اما در انجام جراحی بینی گوشتی در شیراز ، موفق نیست و قادر به کسب نتایج مطلوب نمی باشد. افرادی که از نتیجه فرآیند عمل در بینی خود راضی نیستند یا عمل اولیه خود دچار عوارض جانبی شده اند ؛ مجبور به انجام جراحی ترمیمی بینی خواهند شد. مشکلاتی که ممکن است بر اثر انتخاب دکتر بینی کم تجربه ، به وجود آید عبارت اند از :

  1. برطرف نشدن تمام ایرادات بینی چون قوز و انحراف
  2. ایجاد مشکلات تنفسی ناشی از عمل اولیه
  3. بیش از حد سربالا یا خوکی شدن بینی
  4. بیش از حد کوچک شدن بینی
  5. و غیره.

لازم به ذکر است ، هزینه عمل ترمیمی بینی به دلیل پیچیدگی آن ، بیشتر از عمل اولیه می باشد ؛ همچنین برای انجام عمل ثانویه بینی باید حداقل یک سال از فرآیند اولین عمل گذشته باشد. در این صورت بینی کاملا ترمیم شده و ایرادات بینی به خوبی قابل تشخیص باشد.

 

جراحی بینی گوشتی در شیراز

 

چند باور غلط درباره این نوع عل بینی

عمل بینی گوشتی بازگشت پذیر است!

این باور در گذشته صدق می کرد ؛ اما اکنون با وجود پیشرفت تکنولوژی و زحمات پزشکان ممتاز ، فرم بینی گوشتی بعد از عمل ثابت باقی می ماند. برای بدست آوردن فرم ثابت و زیبا در بینی هایی با غضروف و استخوان نرم ، پزشکان ساختار غضروف و استخوان ها را سفت می کنند. برای این کار ، غضروف ها و استخوان ها روی هم قرار می گیرند و برش داده می شوند. گاهی نیز از پروتز یا گرافت خارجی در این فرآیند استفاده می شود. به هر حال این ایجاد استقامت در بینی های گوشتی ، عملا بازگشت پذیری فرم بینی را غیر ممکن می سازد.

عمل بینی گوشتی دردناک است!

در طی عمل زیبایی بینی اقدامات تهاجمی نظیر برش پوست ، فرم دهی استخوان و از این موارد انجام می شود. اما مراجعه کننده ، هیچ یک از این تغییرات را حتی احساس هم نمی کند ؛ چرا که طی پروسیجر عمل زیبایی بینی ، متقاضی بیهوشی است و توسط مواد بی حسی در بینی خود هیچ احساسی ندارد. بعد از پایان پروسیجر نیز در صورت وجود درد ، میزان درد بیشتر از آستانه تحمل متقاضی نیست و کاملا قابل تحمل است. با این وجود ، دکتر مرادیان ، برای آسودگی بیشتر حال متقاضی ، ممکن است داروی مسکن برای وی تجویز کند.

دوره نقاهت جراحی بینی گوشتی سخت و طولانی است!

گرچه رعایت مراقبت های بعد از این پروسه ، بسیار حائز اهمیت است. اما این مراقبت ها روتین های روزانه ای است که به راحتی انجام می شود. گاهی نیز به دلیل رعایت بیشتر نکات سلامتی ، مانند تغذیه ممکن است این مراقبت ها لذت بخش نیز باشد. با این وجود حدود دو تا سه روز اول اوج دوران نقاهت است که با رعایت مراقبت ها به سادگی کنترل پذیر خواهد بود.

لزوم رعایت اقدامات قبل و بعد از عمل بینی گوشتی

برخی از افراد به اشتباه گمان می کنند که با انتخاب یک جراح خوب بهترین نتیجه برای آن ها حاصل خواهد شد در صورتی که این تنها یکی از عوامل تاثیرگذار در نتیجه جراحی بینی گوشتی در شیراز بوده و عامل دیگر آگاهی از مراقبت های قبل و بعد از انجام این پروسیجر و رعایت آن ها می باشد. بهتر است افراد قبل از اقدام برای فرآیند عمل ، درباره این اقدامات و دستورالعمل ها اطلاعات لازم را کسب نموده و ببینند که آیا قادر به رعایت آن ها هستند یا خیر ؛ چنانچه فردی شرایط لازم برای رعایت این مراقبت ها را نداشته باشد ؛ کاندیدای خوبی برای رینوپلاستی نخواهد بود. عدم رعایت نکات قبل و بعد از عمل زیبایی بینی نه تنها فرد را از دستیابی به بهترین نتایج محروم کرده ؛ بلکه در برخی موارد ممکن است ، عوارض جبران ناپذیری را نیز برای آن ها به دنبال داشته باشد.

اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی

  • به پرسش هایی که دکتر بینی گوشتی ، در رابطه با وضعیت سلامت و مصرف دارویی تان می پرسد ؛ به طور صادقانه پاسخ داده و ایشان را از سوابق پزشکی و حساسیت های دارویی خود مطلع نمایید.
  • جراح بینی گوشتی خوب در شیراز ، همواره بر روی مصرف منظم و به موقع داروهایی که تجویز کرده است ، تاکید می کند ؛ بنابراین ، به هیچ وجه در این باره سهل انگاری نکنید.
  • با توجه به اهمیت انتخاب جراح و میزان تاثیر آن در نتیجه جراحی بینی گوشتی در شیراز اولین کاری که باید پیش از آن انجام داد انتخاب بهترین دکتر بینی گوشتی شیراز است.
  • پس از انتخاب دکتر عمل بینی تان با او به طور کاملاً شفاف در رابطه با انتظارات و توقعاتتان از تغییر فرم بینی صحبت کنید.
  • چنانچه از داروهایی همچون وارفارین استفاده می کنید که موجب کاهش غلظت خون می شوند مصرف آن ها را به مدت 2 هفته قبل از انجام این پروسیجر قطع کنید زیرا موجب افزایش احتمال خونریزی در هنگام عمل زیبایی بینی می شود.
  • به پرسش هایی که پزشک در رابطه با وضعیت سلامت و مصرف دارویی تان می پرسد به طور صادقانه پاسخ دهید.
  • عکسبرداری ها و آزمایشات تجویز شده توسط دکتر بینی گوشتی در شیراز را انجام داده و در اسرع وقت به ایشان تحویل دهید.
  • قطع مصرف نوشیدنی هایی که حاوی الکل هستند ، همچنین مواد نیکوتین دار مثل سیگار و به طور کلی دخانیات به مدت 14 روز قبل از این فرآیند ضرورت دارد.
  • شب قبل از عمل زیبایی بینی غذایی سبک میل کرده ، دوش بگیرید و به هنگام مراجعه برای عمل در بینی آرایش نکنید.

 

عمل بینی گوشتی

 

اقدامات شب قبل از عمل بینی گوشتی

  1. در صورتی که اقدام به انجام جراح بینی گوشتی در شیراز کرده اید ، شب قبل از آن شام سبک میل نمایید ؛ چرا که در روز جراحی زیبایی بینی باید ناشتا باشید.
  2. طبق توصیه دکتر حسین مرادیان ، بهتر است شب قبل از جراحی زیبایی بینی استحمام کنید.
  3. توصیه می شود ؛ آقایان ، در شب قبل از عمل زیبایی بینی ، ریش و سبیل خود را بتراشند.

اقدامات مهم در روز جراحی

  • در روز پروسه عمل ، باید تمامی مدارک و سوابق پزشکی خود را به همراه داشته باشید.
  • نیم ساعت زودتر از شروع عمل در کلینیک یا بیمارستان ، حضور داشته باشید.
  • به منظور راحتی خود و همچنین جلوگیری از وارد شدن فشار به صورت و بینی ، در روز مراجعه به کلینیک جهت انجام عمل ، لباس آزاد و دکمه دار به تن کنید.
  • حضور همراه در روز فرآیند ، الزامی می باشد.
  • بانوان در روز فرآیند رینوپلاستی یا عمل درمانی بینی ، باید بدون آرایش به کلینیک یا بیمارستان مراجعه کنند ؛ همچنین توصیه می گردد ، ناخن های آن ها لاک نیز نداشته باشد.
  • بانوان در روز فرآیند تغییر فرم بینی ، باید بدون زیورآلات به کلینیک یا بیمارستان مراجعه نمایند.
  • در روز پروسیجر باید ناشتا باشید ، به همین علت توصیه می شود از 8 ساعت قبل از آن ، از خوردن و آشامیدن خودداری نمایید.

 

رینوپلاستی بینی گوشتی - در شیراز

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  1. به هنگام خوابیدن در زیر سر خود چند بالش گذاشته و آن را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.
  2. از خوردن غذاهای پرنمک ، پرادویه ، سفت و جویدنی خودداری نمایید.
  3. به طور مرتب از چسب بینی استفاده کنید.
  4. به مدت 3 روز ابتدایی بر روی بینی خود و نواحی دارای تورم ، ژل یخ گذاشته و در 3 روز بعدی کمپرس گرم قرار دهید.
  5. چنانچه دچار احساس درد شدید از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید.

ورم بعد از رینوپلاستی بینی گوشتی

  1. برای انجام عمل بینی گوشتی در شیراز ، ابتدا بیمار بیهوش شده و سپس جراح تعدادی برش درون بینی و یک برش بسیار کوچک نیز بر روی ناحیه کلوملا ایجاد می کند.
  2. بعد از ایجاد برش های لازم ، پوست بینی به کمک ابزارهای مخصوص بالا نگه داشته شده و جراح اصلاحات لازم را در بینی انجام می دهد.
  3. برای انجام رینوپلاستی بینی های گوشتی اغلب نیاز به استفاده از تکنیک گرافت گذاری می باشد.
  4. گرافت از غضروف خود بیمار گرفته شده و معمولاً از ناحیه گوش برداشته می شود.
  5. انجامی تمامی این اقدامات و دستکاری کردن ساختمان بینی منجر به ایجاد ورم در بینی می گردد.
  6. لازم به ذکر است که ورم ناشی از رینوپلاستی گوشتی به مراتب بیشتر از ورم ایجاد شده بعد از جراحی بینی استخوانی می باشد و دلیل آن نیز پوست ضخیمی است که بینی گوشتی دارد.

کاهش ورم بینی بعد از پروسه عمل بینی با پوست ضخیم

  • سر خود را با قرار دادن دو یا سه بالش در زیر آن ، بالاتر از سطح بدن نگه دارید.
  • از خوردن مواد غذایی جویدنی و سفت بپرهیزید.
  • آبمیوه های طبیعی و تازه بنوشید.
  • از فین کردن ، عطسه ، گریه و خنده شدید خودداری کنید.
  • از چسب بینی استفاده نمایید.

تزریق کورتون برای کاهش تورم بینی

چرا برخی افراد بعد از عمل زیبایی ورم و التهاب بیشتری را در این عضو مشاهده می کنند؟ ضخامت پوست تاثیر زیادی در میزان ورم بینی داشته و هر چه بینی گوشتی تر باشد، احتمال نمود تورم بیشتر می شود. البته برای از بین بردن تورم و التهاب راهکارهای متنوعی در دوران ریکاوری وجود دارد. پس از عمل ، با تکیه بر مراقبت های بعد از جراحی بینی می توانید درصد زیادی از ورم را از میان ببرید اما ممکن است فرآیند رفع تورم طبق برنامه ها پیش نرود و نیازمند مداخلات پزشکی شوید تا سرعت این روند بیشتر شود. راهکار تزریق کورتون از جمله مداخلاتی است که بنا به میزان ورم و نوع آن از سوی جراح بینی پس از جراحی بینی گوشتی در نظر گرفته می شود. استروئید می تواند علاوه بر کاهش ورم، از ایجاد اسکار در موضع نیز جلوگیری نماید. اگر پس از گذشت از یک سال، همچنان ورم بر جای خود باقی مانده باشد و علائمی نشان دهنده اینکه قرار نیست تورم به صورت طبیعی و فیزیولوژیک از میان برود، با دوز مشخصی کورتون در فواصل تعیین شده می توانید امیدوار باشید این تکنیک در تسریع این عارضه موثر واقع شود. این روش ایمن و کم خطر، اگر چنانچه توسط جراح خبره و باتجربه ای به انجام برسد، هیچ گونه ضرری نداشته و سبب می شود فرد فرم نهایی بینی عمل شده خود را مشاهده نماید. اثرات بهره مند شدن از این تکنیک، پس از گذشت چند روز نمایان می شود. الزامیست بدانید که تعداد دفعات مورد نیاز برای دستیابی به نتیجه ای مطلوب، تنها با توجه به نوع پوست شما و میزان تورم دماغ بستگی دارد. برخی افراد تنها با یک جلسه نتیجه ای مورد قبول دریافت کرده و برخی دیگر نیازمند 2 جلسه یا بیشتر بوده اند. چسب زدن به بینی پس از تزریق کورتون نه تنها از موضع محافظت می کند بلکه می تواند در سرعت بخشیدن به کاهش ورم نیز کمک شایانی نماید.

تفاوت های عمل بینی گوشتی در مردان و زنان

به صورت کلی پروسه رینوپلاستی در مردان و زنان با تفاوت هایی همراه است. بینی آقایان نسبت به خانم ها گوشتی تر بوده و ضخامت پوست بینی آن ها نیز بیشتر می باشد. به همین دلیل ایجاد تغییرات در بینی های مردانه که فرم گوشتی دارند ، دشوار تر خواهد بود. البته با توجه به آناتومی چهره مردان ، نیاز به کوچک کردن بینی نیست و از این نظر می توان گفت رعایت تناسبات و انجام عمل بینی مردانه گوشتی آسان تر است. در حالی که در عمل بینی گوشتی در زنان لازم است بینی کوچک شده تا با ظرافت های صورت آنان سازگار شود. در هر صورت لازم است جراحی به هر نحوی که انجام می شود ، بعد از گذشت یک سال مورد رضایت فرد متقاضی باشد.

عمل بینی گوشتی با دکتر حسین مرادیان ، متخصص گوش و حلق و بینی شیراز

جراحی ترمیمی بینی گوشتی در شیراز

ترمیم عمل بینی گوشتی در شیراز ، بسیار چالش برانگیز است و انجام این جراحی با پیچیدگی ها و سختی های بسیار بیشتر نسبت به عمل اولیه همراه می باشد. در طی این جراحی حتما به تقویت غضروف های بینی نیاز داریم و لازم است غضروف های مورد نیاز از استخوان دنده بیمار یا پشت گوش برداشته شود. به کمک غضروف ها می توان ضعف اسکلتی بینی را تقویت نموده و به این ترتیب اصلاحات لازم را انجام داد. به کمک پیوند غضروف در عمل ترمیمی می توان مشکلات مربوط به عدم تقارن ، باقی ماندن قوز ، ایجاد حفره و فرورفتگی روی بینی ، اختلال در عملکرد تنفسی بیماران را برطرف نمود. لازم به ذکر است که میزان تورم بعد از جراحی بینی ترمیمی بیشتر بوده و در بیشتر موارد بیمار برای دیدن نتیجه نهایی به 2 سال زمان نیاز دارد ، هر چند که حجم زیادی از تورم در 6 الی 8 ماه اولیه بعد از جراحی برطرف خواهد شد.

تاثیرات پوست بینی بر نتیجه عمل بینی گوشتی

یکی از المان های بسیار مهم در جراحی بینی گوشتی در شیراز با دکتر حسین مرادیان ، مسئله ضخامت و کیفیت پوست می باشد. در واقع برای اینکه نتیجه خوبی از رینوپلاستی حاصل شود و ظرافت های عمل بینی به خوبی نمایان شود ، لازم است پوست از انعطاف پذیری و ضخامت مناسبی برخوردار باشد. هرچه پوست ضخیم تر باشد ، ظرافت های بینی را پوشش داده و اجازه نمی دهد تا فرم بینی به خوبی مشخص باشد به همین دلیل بینی دفرمه دیده می شود. مسئله دیگری که در عمل بینی گوشتی مطرح بوده و به نوع پوست ارتباط دارد ، در رابطه با باقی ماندن جای بخیه و اسکار جراحی است. در واقع افرادی که بینی گوشتی دارند ، بیشتر مستعد اسکار ناشی از جراحی هستند. همچنین ضخیم بودن پوست موجب می شود تا بینی با ساختمان جدید خود به سختی سازگاری پیدا کرده و به آن بچسبد و همین مسئله است که موجب متورم شدن بینی در بازه زمانی طولانی می شود ؛ بنابراین زمانی که برای انجام این جراحی به پزشک مراجعه می کنید ، در درجه اول کیفیت پوست شما بررسی می شود و در صورتی که پوست شما مناسب باشد ، می توان گفت کاندید مناسبی برای این جراحی هستید ؛ در غیر اینصورت انجام این جراحی پیشنهاد نمی شود ؛ چرا که در نهایت نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد و این مسئله می تواند منجر به ناراحتی و عدم رضایت بیمار و جراح شود. افراد در سنین بالا نیز به دلیل کاهش کلاژن سازی از کیفیت پوست خوبی برخوردار نیستند ، از این رو انجام این جراحی در سنین بالا با محدودیت های زیادی همراه بوده و پیشنهاد نمی شود. ؛ البته امروزه به کمک تزریق داروی کورتون تا حدودی می توان به کاهش ضخامت پوست و وروم بینی بعد از جراحی کمک نمود.

چه کسانی می توانند داوطلب خوبی برای عمل بینی گوشتی باشند ؟

یکی از سوالات مهم که ذهن یک فرد را قبل از انجام هر پروسه ای درگیر می کند این است که آیا آن فرد برای انجام این عمل مناسب است یا خیر و یا شرایط آن را دارد. این موضوع یکی از وظایف یک جراح بینی خوب است که تشخیص دهد آیا یک بیمار برای انجام جراحی مناسب است یا خیر ؟ پزشک خوب و متعهد باید بتواند جدا از مسائلی مانند تبلیغات و غیره واقعیت امر را درباره جراحی بینی گوشتی در اختیار بیمار خود قرار دهد و او را از همه چیز با خبر سازد. در ادامه به برخی از نکات اشاره می نماییم که شما را تبدیل به یک داوطلب مناسب برای عمل بینی گوشتی می کنند :

  • یکی از اصلی ترین موارد که دلیل تصمیم شما برای اقدام به این عمل نیز می باشد رضایت نداشتن از ظاهر خود و کمبود اعتماد به نفس در شما است
  • به طور کامل پروسه این جراحی را درک کنید و کاملا به مشکلات و محدودیت ها به دلیل گوشتی بودن بینی علم داشته باشید
    شرایط و توانایی جای دادن و انجام پروسه و اقدامات لازم قبل و بعد آن را داشته باشید و مطمئن باشد در هیچ مرحله ای به مشکل بر نخواهید خورد
  • به طور کلی از سلامت جسمانی خوب برخوردار باشید و یا به بیماری یا مشکل خاصی که مانع جراحی بینی گوشتی شود نباشید

امکان رخ دادن افتادگی در بینی گوشتی وجود دارد ؟

این موضوع یکی از مواردی است که افراد زیادی در رابطه با آن صحبت می کنند و سوال می پرسند ، در پاسخ به آن باید گفت که این موضوع حقیقت ندارد و این مشکل تنها در زمانی رخ می دهد که جراح تجربه کافی نداشته و کار خود را به شکل درست انجام نداده باشد. دلیل رخ دادن آن نیز می تواند رعایت نشدن و کمبود استحکام در بینی بعد از عمل بینی گوشتی باشد که ممکن است فرد را نیازمند به انجام دوباره عمل سازد.

آیا بینی گوشتی بعد از جراحی دچار افتادگی می شود ؟

یکی از مواردی که بسیاری را درگیر خود نموده و نگرانی هایی ایجاد کرده است افتادگی بینی بعد از عمل است. بسیاری از افراد فکر می کنند این مورد به طور معمول رخ می دهد و به همین دلیلی نگران هستند که می خواهند این جراحی را انجام دهند و در برخی موارد نیز از آن منصرف می شوند. در صورتی که این موضوع کاملا اشتباه است و بینی بعد از عمل دچار افتادگی نمی گردد. این مشکل تنها در صورتی رخ می دهد که جراحی بینی گوشتی را با مراجعه به یک جراح نا متخصص و غیر حرفه ای انجام دهید. در این صورت بعد از عمل به دلیل اشتباهات رخ داده در طول پروسه ساختار اصلی که بینی را نگه می دارد دچار ضعف می شود و نمی تواند فرم بینی را به خوبی حفظ کند ؛ در نتیجه بینی دچار افتادگی می شود.

از سوی دیگر در صورتی که این پروسه را با مراجعه به یک پزشک حرفه ای انجام داده باشید متوجه می شوید که چه تفاوتی دارد و میدانید که این موضوع یک فکر کاملا غلط است. با انجام این پروسه به دست یک جراح متبحر شما بدون هیچ مشکلی بعد از عمل بهبود خواهید یافت و چارچوب بینی آنقدر قدرتمند و با ثبات خواهد بود که بعد از مدت ها نیز به دور از کوچک ترین تغییری فرم خود را حفظ می کند. این موضوع نتیجه مراجعه و یافتن یک جراح خوب می باشد در نتیجه این مشکل برای همه رخ نمی دهد تنها کافی است که یک جراح حرفه ای برای جراحی بینی گوشتی خود بیابید.

اصلی ترین تفاوت های عمل دماغ گوشتی و استخوانی ؟

تفاوت ‌های اصلی بین جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی در ارتباط با نوع تغییراتی است که در بینی ایجاد می ‌کنند. در هر دو نوع جراحی ، هدف اصلی بهبود شکل و عملکرد بینی است ، اما روش‌ ها و مداخلات متفاوتی برای دستیابی به این هدف به کار می ‌رود. در ادامه تفاوت‌های اصلی بین این دو نوع جراحی بیان شده است :

جراحی بینی گوشتی :

  • در این نوع جراحی ، تغییرات اصلی بر روی بافت ‌های نرم بینی اعمال می ‌شود ، به عنوان مثال پوست و بافت زیرین آن.
  • معمولا برای افرادی مناسب است که نیاز به تغییرات اندکی در شکل بینی دارند ، مثل کاهش اندک غضروف یا حذف نقاط گوشتی از بینی.
  • زمان بازگشت به حالت طبیعی پس از عمل معمولا کمتر است و زمان بازیابی نیز کوتاه ‌تر است.

جراحی بینی استخوانی :

  • در این نوع جراحی ، تغییرات اصلی بر روی استخوان ‌های بینی ایجاد می ‌شود. این ممکن است شامل جابه ‌جایی ، تنظیم یا تخریب بخش‌های استخوانی بینی باشد.
  • معمولا برای افرادی مناسب است که مشکلاتی مانند غضروف بزرگ ، برجستگی یا انحراف استخوانی دارند و نیاز به تغییرات اساسی در ساختار استخوانی بینی دارند.
  • زمان بازگشت به حالت طبیعی پس از عمل ممکن است طولانی ‌تر باشد و نیاز به بازیابی و زمان ترمیم بیشتری دارد.

در هر دو نوع جراحی بینی ، انجام این عمل توسط جراحان ماهر و با استفاده از تکنیک‌ها و تجهیزات پیشرفته انجام می‌ شود. قبل از تصمیم به انجام هر نوع جراحی ، مهم است که با یک جراح پلاستیک متخصص مشوره کنید تا بهترین گزینه برای نیازهای شما تعیین شود. می توانید برای آشنایی بیشتر با جراحی بینی استخوانی مقاله مرتبط با آن را مطالعه بفرمایید. 

آیا می توان بعد از رینوپلاستی گوشتی عمل ترمیمی انجام داد ؟

بله ، بعد از جراحی بینی گوشتی می ‌توان عمل ترمیمی انجام داد. اگر شما پس از جراحی بینی گوشتی نیاز به تغییرات یا ترمیمی بیشتر دارید یا اگر جراحی اصلی نتیجه مطلوب را به شما نمی ‌دهد ، می ‌توانید بعدا به عمل ترمیمی یا جراحی مجدد متخصص پلاستیکی مراجعه کنید. عمل ترمیمی ممکن است برای تصحیح مسائلی مانند انحراف‌ ها ، افزایش توافقی غضروف یا دیگر تغییرات آمراژی ‌کال در بینی انجام شود. این عمل معمولا با توجه به نیازهای شما و با توجه به توصیه ‌های جراح پلاستیکی انجام می ‌شود. قبل از انجام هر عمل ترمیمی یا جراحی مجدد ، مهم است که با جراح خود مشوره کنید و جزئیات را مطالعه کنید تا بفهمید که چه نتایجی انتظار داشته باشید و چقدر زمان بازیابی مورد نیاز است. همچنین ، از مهمترین نکات برای داشتن نتیجه مطلوب پس از جراحی ، انتخاب یک جراح ماهر و تجربه ‌دار و دنبال کردن دقیق توصیه‌ های بعد از عمل است.

عمل نوک بینی در عمل بینی گوشتی

عمل نوک بینی ، به ویژه در جراحی بینی گوشتی ، به تنظیم و بهبود شکل و اندازه نوک بینی اختصاص دارد. این جراحی می‌ تواند شامل تغییرات مختلفی در نوک بینی باشد. در زیر تعدادی از عواملی که در عمل نوک بینی در رینوپلاستی گوشتی ممکن است مد نظر قرار گیرند آورده شده است:

  • کاهش حجم نوک بینی : در برخی موارد ، افراد ممکن است نوک بینی ‌ای دارند که به نظر غیر تعادلی یا بزرگ می ‌آید. جراح می ‌تواند با کاهش حجم نوک بینی ، آن را با تناسب با سایر اجزای صورت درآورده و شکل ظاهری را بهبود بخشد.
  • تغییر زاویه نوک بینی : زاویه نوک بینی نیز می ‌تواند از جمله مواردی باشد که در جراحی بینی گوشتی تغییر داده می ‌شود. تغییر زاویه ممکن است باعث بهبود تعادل و هماهنگی بین اجزای صورت شود.
  • تنظیم و اصلاح پوست نوک بینی : در عمل بینی گوشتی ، اصطلاحا نوک بینی را ترمیم کرده و اصلاحاتی در پوست آن ایجاد می ‌شود. این شامل برش ‌ها و دیگر اقدامات برای بهبود شکل پوست ، کاهش افتادگی و تنظیم بهینه‌ تر آن می ‌شود.
  • تعویض غضروف نوک بینی : در مواردی که بر اثر تغییرات ساختاری غضروفی ، نوک بینی به نظر افتاده یا غیر تعادلی باشد ، جراح ممکن است به تعویض قسمتی از یا تغییر در ساختار غضروف نوک بینی بپردازد.
  • کاهش انحراف نوک بینی : در صورت وجود انحراف‌ها یا افتراق ‌های نوک بینی ، جراحی بینی گوشتی می ‌تواند به اصلاح این انحراف ‌ها و بهبود تناسب و تعادل بین دو نیمکره بینی کمک کند.

مهم است که هر گونه جراحی بینی ، از جمله جراحی زیبایی بینی گوشتی ، توسط یک جراح پلاستیک با تجربه و متخصص در این زمینه انجام شود. قبل از تصمیم به جراحی ، مهم است با پزشک خود مشورت کرده و تمام جزئیات مرتبط با عمل و انتظارات خود را بررسی کنید.

رفع اشکالات بینی گوشتی بدون جراحی

در حال حاضر، افراد زیادی به دنبال راهکارهای غیرجراحی برای بهبود ظاهر بینی خود می‌گردند. این افراد ممکن است ترجیح دهند از روش‌هایی خارج از حوزه جراحی برای رفع نقاط ضعف بینی استفاده کنند؛ زیرا اعتقاد دارند که جراحی بینی گوشتی پیچیده و مراقبت‌های پس از آن دشوار است. برای درک صحیح‌تر این روند، به متن زیر توجه کنید.

اگرچه عمل بینی گوشتی بدون جراحی به نظر جذاب می‌آید، اما این روش محدودیت‌هایی دارد که با آگاهی از آن‌ها، احتمالاً جذابیت آن کاهش خواهد یافت. اگر شما به دنبال حل دائمی و قطعی برای مشکلات بافتی و ساختاری مرتبط با بینی گوشتی خود هستید، تنها گزینه‌ی موجود جراحی است و روش‌هایی مانند تزریق فیلر نمی‌توانند در این زمینه تأثیرگذار باشند.

فیلرها در واقع به عنوان مواد پرکننده عمل می‌کنند و توان درمانی ندارند؛ بنابراین، با تزریق آنها به بینی، تنها عیوب ظاهری بینی را پوشش می‌دهند و در مقابل مشکلات فانکشنال بینی تأثیرگذار نیستند. همچنین نتیجه این پروسه موقتی است و نیاز به تزریق مجدد در دوره‌های زمانی مشخصی دارد. افرادی که بهبود دائمی و عملکردی بهتر برای بینی گوشتی خود می‌خواهند، بهتر است تحت جراحی قرار بگیرند.

برگشت‌پذیری در جراحی بینی گوشتی

بسیاری از افراد با بینی گوشتی از ظاهر آن راضی نیستند و برای بهبود آن به انجام جراحی متوسل می‌شوند. اما اطلاعاتی در مورد برگشت‌پذیر بودن این نوع جراحی ممکن است برای آنها منشأ شک و تردید شود. باید به این افراد بگوییم که با پیشرفت علم پزشکی و به‌کارگیری تکنیک‌های جدید، مشکلات بینی گوشتی به‌خوبی قابل حل است. در صورتی که شک و تردید همچنان باقی است، می‌توانید با یک جراح بینی گوشتی خوب مشورت کنید.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، فرایند تقویت غضروف‌های بینی و استحکام ساختار آن به‌صورت برگشت‌پذیر انجام می‌شود و نتایج بسیار مثبت و قابل اندازه‌گیری در کاهش افتادگی و برگشت‌پذیری بینی گوشتی به دست آمده است. در این تکنیک، غضروف از منطقه تیغه وسط بینی یا سپتوم حذف شده و در ناحیه نوک بینی قرار می‌گیرد تا به تقویت غضروف‌های نوک بینی منجر شود.

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: