جراحی زیبایی گوش + دکتر مرادیان

 برخی از افراد با بلند کردن موی خود ، سعی در پوشاندن عیوب ظاهری گوش دارند ، اما این روش مناسب نیست. حتی بلند کردن موها نیز نمی تواند عیوب ظاهری گوش را به طور دائمی بپوشاند ؛ زیرا گوش ها عضوی از بدن هستند که به طور معمول در معرض دید عموم قرار دارند. بهترین و موثرترین روش برای رفع عیوب ظاهری گوش ، انجام عمل زیبایی گوش می باشد.  طبق نظر دکتر حسین مرادیان ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی شیراز ، برای انجام عمل جراحی زیبایی گوش محدودیت سنی وجود ندارد و حتی کودکان نیز می توانند پس از اتمام رشد کامل گوش ، اقدام به اتوپلاستی نمایند.

 

جراحی زیبایی گوش - دکتر مرادیان

چگونگی انجام اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش

تکنیک های به کار گرفته شده برای جراحی زیبایی گوش در شیراز با دکتر حسین مرادیان ، بسیار متفاوت هستند ؛ این تفاوت به دلیل متفاوت بودن مشکل در افراد مختلف است ؛ برش های کوچکی در پشت گوش ایجاد می شود ؛ استخوان ها تراش داده شده و گوش به سمت سر ، کشیده می شود. در بیشتر موارد ، جراح زیبایی گوش در شیراز ، از بخیه های جذبی برای قرار دادن گوش ها در موقعیت جدید ، استفاده می کند ؛ در اکثر تکنیک های اتوپلاستی یا جراحی گوش ، بیرون کشیدن بخشی از استخوان برای ایجاد تاخوردگی طبیعی تر در گوش ، الزامی می باشد.

چه کسانی داوطلب ایده آل جراحی زیبایی گوش هستند ؟

افراد سالمی که قصد دارند ، گوش های بزرگ یا برجسته و بد شکل خود را درمان کنند ، داوطلبین ایده آل این درمان به شمار می آیند. علاوه بر افراد بزرگسال ، حتی کودکان 5 سال به بالا نیز می توانند از این جراحی بهره مند شوند.

ماندگاری نتیجه اتوپلاستی

جراحی زیبایی گوش در شیراز ، در اکثریت افراد برگشت پذیری نبوده و نتیجه حاصل از آن مادام العمر است . اگر بیماران نکات مراقبتی را رعایت کنند هیچ گاه دچار برگشت پذیری جراحی گوش نخواهند شد. در نتیجه اتوپلاستی در اکثریت افراد نتیجه ماندگار دارد ؛ به همین دلیل توصیه می شود در سنین کودکی اقدام به عمل زیبایی گوش نمایید.

جای بخیه اتوپلاستی

بسیاری از بیماران نگران جای بخیه حاصل از اتوپلاستی در شیراز هستند. در طی این پروسه ، جراح گوش خوب در شیراز برش های مورد نیاز را در پشت گوش ایجاد می کند؛ به همین دلیل بخیه ها حتی در دوران نقاهت نیز به سختی قابل مشاهده هستند. بنابراین با طی شدن دوران نقاهت ، جای هیچ گونه بخیه ای باقی نمی ماند و نتیجه حاصل از عمل گوش ، کاملاً طبیعی خواهد بود.

 

جراحی زیبایی گوش - دکتر مرادیان

 

اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش

رعایت و انجام دستورالعمل های پیش از عمل زیبایی گوش به اندازه کیفیت انجام اتوپلاستی در موفقیت آمیز بودن نتیجه آن و کاهش عوارض ناشی از این جراحی زیبایی موثر است، به همین دلیل تعدادی از دستورالعمل هایی که باید پیش از جراحی گوش رعایت کنید را در ذیل آورده ایم :

  • چنانچه قرار به انجام عمل گوش برای کودک است ، والدین و همینطور پزشک باید از چند هفته پیش از عمل گوش او را برای انجام این عمل زیبایی آماده نمایند.
  • به مدت 2 هفته از نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف دخانیات اجتناب کرده و به هیچ عنوان از داروهایی همچون وارفارین که باعث کاهش غلظت خون می شود را مصرف نکنید ؛ چرا که احتمال خونریزی در حین جراحی را افزایش می دهند.
  • مصرف داروهای گیاهی، آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد التهاب موجب طولانی شدن دوره نقاهت و بهبودی می شوند ؛ لذا بهتر است به مدت 14 روز پیش از عمل گوش از مصرف آن ها خودداری شود.
  • حتماً در هنگام مراجعه برای انجام جراحی زیبایی گوش یک نفر را به عنوان همراه با خود به بیمارستان یا کلینیک ببرید.
  • از بازگو کردن توقعات خود و مطرح نمودن هر موضوعی که موجب نگرانی شما شده و ذهنتان را به خود مشغول کرده است با پزشکتان دریغ نکنید، انجام این کار موجب آرامش روانی و کاهش استرس های شما خواهد شد.
  • اگر سابقه ابتلا به بیماری های خاص را دارید، این موضوع را با پزشک خود در جریان بگذارید ؛ عدم طرح این مسئله ممکن است برای تان مشکل ساز شده و در کیفیت نتایج به دست آمده از این پروسه خللی ایجاد کند.

دیگر مراقبت های قبل از جراحی زیبایی گوش عبارتند از :

  • ممکن است پزشک برای بررسی دقیق تر وضعیت سلامت شما آزمایشاتی را برای تان تجویز کند که باید آن ها را هر چه سریع تر انجام داده و به پزشک خود تحویل دهید.
  • بهتر است خانم ها با صورتی عاری از هر گونه مواد آرایشی به بیمارستان مراجعه کرده و زیورآلات به همراه نداشته باشند.
  • در صورت داشتن ناخن مصنوعی لازم است تا حداقل یکی از آن ها از روی ناخن ها برداشته شوند.
  • شب قبل از اتوپلاستی استحمام کنید تا به مدت چند روز پس از انجام این عمل زیبایی نیاز به استحمام نداشته باشید، اینکار از خیس شدن پانسمان ها تا چند روز جلوگیری خواهد کرد.
  • بهتر است افراد در شب قبل از جراحی گوش در شیراز ، غذایی سبک بخورند و به مدت 8 ساعت چیزی میل نکنند، با این کار معده فرد خالی مانده و احتمال بازگشت غذا از معده به دهان و بینی به حداقل خواهد رسید.

آیا جراحی اتوپلاستی خطرناک است ؟

خیر ، جراحی گوش ایمن به منظور بهبود فرم ظاهری گوش ها می باشد و با انجام آن ، هیچ گونه خطری بیماران را تهدید نخواهد کرد.

جراحی زیبایی گوش - دکتر مرادیان

عوارض جراحی زیبایی گوش

انجام عمل زیبایی گوش توسط جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ماهر و با تجربه و همچنین دقت در رعایت نکات و مراقبت های قبل و بعد از آن ، از بروز هر گونه عوارض پس از عمل جراحی گوش ، خودداری می کند. بنابراین به کسانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی گوش در شیراز گرفته اند ، توصیه می شود ؛ در قدم اول ، در انتخاب دکتر زیبایی گوش دقت کرده و یکی از بهترین آن ها را برگزینند و سپس نسبت به مراقبت های قبل و بعد از آن ، سهل انگاری نکنند ؛ بدین ترتیب هیچ گونه خطری پس از عمل گوش ، آن ها را تهدید نخواهد کرد ؛ اما در غیر این صورت ، امکان بروز عوارضی که در ذیل به آن ها اشاره شده است ، وجود خواهد داشت :

  1. غیرقرینگی گوش ها
  2. عفونت
  3. درد شدید
  4. و از این قبیل موارد

آیا جراحی اتوپلاستی دردناک است ؟

بیماران در حین انجام جراحی زیبایی گوش ، درد را احساس نخواهند کرد ؛ در صورت بروز درد در دوران نقاهت آن نیز پس از اجازه از پزشک معالج خود می توانند ، اقدام به مصرف مسکن نمایند.

دوران نقاهت جراحی گوش

دوران نقاهت عمل جراحی گوش ، طولانی نبوده و افراد پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از انجام آن ، می توانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند ؛ اما لازم به ذکر است آن ها باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایند.

مراقبت های پس از اتوپلاستی

دوران نقاهت جراحی زیبایی گوش ، دارای اهمیت به سزایی است ؛ چرا که کوچکترین بی توجهی به آن ، می تواند نتایج ناشی از اتوپلاستی را تحت تاثیر قرار داده و موجب بروز عوارض شود ؛ از این رو ، همواره به بیماران توصیه می شود ، تمامی دستورالعمل های پزشک معالج خود را در این دوران با دقت انجام دهند.

  1. داروهای تجویز شده را حتماً مصرف نمایید.
  2. از خیس شدن پانسمان گوش خودداری کنید.
  3. در تاریخ تعیین شده برای کشیدن بخیه به مطب جراح گوش مراجعه کنید.
  4. تا زمانی که پانسمان گوش برداشته نشده است از استحمام خودداری کنید.
  5. تا 1 ماه از مسافرت با هواپیما خودداری کنید.
  6. تا 1 ماه از آسانسورهای سریع السیر استفاده نکنید.
  7. از خوابیدن به پهلو پرهیز کنید زیرا به گوش ها فشار وارد می شود.
  8. برای شروع فعالیت های ورزشی حتماً با پزشک خود صحبت کنید.
  9. کبودی و تورم کاملاً طبیعی است و برای بهبود نیاز به زمان کوتاهی دارد.
  10. در هفته اول بعد از جراحی گوش ، از خم شدن ، بلند کردن اجسام سنگین و انجام فعالیت های فیزیکی و ورزشی سنگین خودداری کنید.
  11. با قرار دادن دو بالش در زیر سر ، به حالت لم داده بخوابید ؛ این به کاهش یافتن تورم کمک می کند.

دوره نقاهت بستگی به میزان بهبودی بیمار دارد به همین دلیل برای مطلع شدن از نکات مراقبتی به طور دقیق حتماً با جراح و متخصص زیبایی گوش صحبت کنید.

هزینه عمل زیبایی گوش در شیراز

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خوب در شیراز ، پس از بررسی گوش های بیمار هزینه نهایی را اعلام می کند.

بهترین سن برای جراحی زیبایی گوش

برجسته بودن گوش ها ، عدم تقارن در گوش ها ، بزرگتر بودن سایز گوش ها نسبت به اندازه سر از موارد مهمی هستند که می توانند در زیبایی و اعتماد به نفس افراد تاثیر زیادی بگذارند. این مسئله در پسران و مردان از اهمیت بیشتری برخوردار است ؛ چرا که پسرها به دلیل داشتن موهای کوتاه ، گوش های آن ها نمایان تر می باشد. مسئله برجسته بودن گوش ها در سنین پایین و همبازی شدن با هم سن و سالان و انجام شوخی هایی به دلیل بد فرم بودن گوش ها ، می تواند به اعتماد به نفس آن ها آسیب وارد کند و موجب شود تا در زندگی اجتماعی مشکلات بسیاری برای این دسته از افراد به وجود بیاید. به همین دلیل توصیه می شود در صورت یکه مشکلی در ظاهر گوش های کودک وجود دارد ، در همان سن کودکی برای اصلاح و انجام جراحی زیبایی گوش اقدام نمایید تا از بروز بسیاری مشکلات این چنینی پیشگیری شود. از طرف دیگر هر چه سن کودک کمتر باشد ، غضروف های گوش قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارند و این موضوع موجب می شود تا نتیجه بهتری از عمل گوش ها حاصل شود. البته محدودیت سنی خاصی برای جراحی گوش در سنین پایین وجود دارد؛ چرا که باید تا زمان رشد گوش ها صبر شود بعد از 8 سالگی را می توان بهترین سن برای انجام عمل زیبایی گوش ها در نظر گرفت. دقت داشته باشید که انجام این جراحی در سنین بالا نیز امکان پذیر می باشد ، اما بنا به دلایلی که بیان شد ، بهتر است در سنین کمتر این جراحی انجام شود.

تاثیر اتوپلاستی بر شنوایی

این جراحی بر روی ظاهر گوش ها انجام می شود و تاثیری در شنوایی نخواهد داشت به همین دلیل بعد از عمل شنوایی شما افزایش و یا کاهش پیدا نمی کند.

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: