جراح بینی شیراز

بهترین جراح بینی شیراز

جراح بینی شیراز : در هر شهری متقاضی جراحی بینی ، وجود دارد و تقریباً اکثریت افراد متقاضی انجام رینوپلاستی هستند ؛ برای اینکه نتیجه کاملاً ایده آلی از عمل بینی کسب شود ، نیاز است که متقاضیان یک جراح بینی خوب را انتخاب کنند ؛ جراح بینی مهم ترین عامل کسب موفقیت از رینوپلاستی است .

برخی از افراد هنگام انتخاب جراح بینی ، اشتباهات فراوانی انجام می دهند و در نتیجه فردی را انتخاب می کنند که قابلیت انجام جراحی بینی را ندارد و با مشکلات زیادی پس از رینوپلاستی مواجه می شوند ؛ عجله برای انجام عمل جراحی بینی ، بی معنی است ؛ زیرا جراحی بینی نتایج دائمی دارد و برای انتخاب جراح بینی باید وقت بسیاری گذاشته شود تا هیچ گونه پشیمانی بعد از جراحی بینی به وجود نیاید .

جراح بینی شیراز

جراح بینی خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

  1. انتخاب جراح بینی شیراز ، کار تقریباً دشواری است و بسیاری از افراد در انتخاب جراح بینی گمراه می شوند.
  2. جراح بینی شیراز خوب و ماهر در ابتدا با برخورد خوب و خوش مشخص می شود ؛ برخی از بیماران به دلیل ترس از جراحی بینی یا عوارضی که شنیده اند با استرس بسیار شدید اقدام به جراحی بینی می کنند و زمانی که برای مشاوره مراجعه می کنند ، جراح بینی باید برخورد مناسبی داشته باشد ؛ در نتیجه خوش رو بودن جراح بینی در جلسه مشاوره و جلسات معاینه موثر است و می تواند از استرس و ترس بیمار بکاهد.
  3. همچنین جراح بینی ، باید صبور و با حوصله باشد تا بتواند به سوالات بیمار پاسخ کامل دهد و به خوبی او را راهنمایی کند.
  4. فردی که به عنوان جراح بینی شناخته می شود ، باید دوره های تخصصی را گذرانده باشد و با بافت های بینی آشنایی کامل داشته باشد.
  5. جراح بینی  ، باید به سلامتی بیمار اهمیت بالایی دهد و منافع  شخصی خود را در نظر نگیرد.
  6. برخی از بیماران به دلیل نوع بینی یا وضعیت جسمانی که دارند برای رینوپلاستی مناسب نیستند ، در نتیجه راینولوژیست باید صادق نیز باشد.
در نتیجه ویژگی های کلی یک جراح بینی در موارد ذیل خلاصه می شود :
  • مدرک تخصصی در زمینه جراحی بینی
  • صداقت
  • وجدان کاری
  • در نظر نگرفتن منافع مالی
  • صبر و حوصله
  • مشاوره درست
  • خوش برخورد بودن

نمونه کار جراح بینی شیراز :

چگونه یک جراح بینی خوب را انتخاب کنیم ؟

سوال بالا رایج ترین پرسش متقاضیان جراحی بینی می باشد .

با یک جستجوی بسیار ساده در اینترنت با جراحان بسیار زیادی در سطح کشور آشنا می شوید و راحت تر می توانید با مشاهده نمونه کارها ، جراح بینی مورد علاقه تان را انتخاب کنید ؛ جراحی بینی نیازی به بستری شدن ندارد ، به همین دلیل بیمار پس از چندین ساعت مرخص می شود و نشستن در ماشین مشکلی را به وجود نخواهد آورد ؛ دقت داشته باشید که به دلیل داروهای بیهوشی تا 24 ساعت هوشیاری کامل ندارید و نمی توانید رانندگی کنید ؛ به همین دلیل حتماً یک همراه داشته باشید .

نقش جراح بینی و تاثیر آن بر جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی ، به دلیل رفع مشکلات ظاهری بینی انجام می شود و فرم دهی بینی بستگی به نوع بینی و مهارت جراح بینی دارد ؛ هر چند که میزان مهارت جراح بینی از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

جراح بینی ، اگر مهارت بالایی داشته باشد حتی بینی های گوشتی که دارای محدودیت در فرم دهی هستند ؛ را نیز به بهترین فرم ، جراحی می کند ؛ در نتیجه بیشترین بخش جراحی بینی مرتبط با مهارت و توانایی جراح بینی است.

کسب یک نتیجه ایده آل از جراحی بینی ، ارتباط مستقیم با مهارت راینولوژیست دارد ؛ به همین دلیل متقاضیان عمل بینی باید در انتخاب جراح بینی به خوبی دقت کنند تا نتیجه ایده آلی از رینوپلاستی کسب کنند.

 

نکاتی در ارتباط با جراح بینی

برخی از متقاضیان رینوپلاستی در انتخاب جراح بینی دچار شک و تردید می شوند و در نهایت فرد اشتباهی را برای رینوپلاستی انتخاب می کنند ؛ زمانی که برای تحقیق اقدام می کنید ، منطقه خاصی را در نظر نگیرید و یک تحقیق کلی در ارتباط با جراح بینی انجام دهید.

برخی از جراحان بینی به قدری در رینوپلاستی ، ماهر هستند که ارزش طی شدن مسافت طولانی را دارند و حتی برخی از جراحان بینی از کشورهای خارجی نیز مراجعه کننده داشتند ؛ در نتیجه انتخاب جراح بینی را محدود به شهر خود نکنید.

جراح بینی شیراز  یا جراح بینی در هر شهر دیگری از یک تکنیک برای رینوپلاستی استفاده می کند و نحوه انجام تکنیک است که اهمیت دارد و میزان مهارت جراح بینی شیراز یا جراح بینی در هر شهر دیگری را مشخص می کند.

هزینه جراحی بینی در شیراز

عموما عوامل مختلفی هستند که بر میزان تعرفه رینوپلاستی تاثیرگذار هستند ؛ از جمله میزان پیچیدگی عمل جراحی ، محل زندگی و انتخاب دکتر جراح بینی ؛ برای مثال ، تغییر فرم بینی به میزان بسیار کم ، نسبت به تغییر کلی فرم و اندازه‌ بینی زمان بسیار کمتری برای جراحی نیاز دارد و در نتیجه ، هزینه‌ این جراحی نیز کمتر است.

به طور کلی، هر چه قدر جراحی بینی ، پیچیده تر باشد و زمان بیشتری نیاز داشته باشد ، هزینه‌ انجام آن نیز بیشتر است ؛ این موضوع خصوصا در مواردی که پس از جراحی نیاز به ماندن و بستری شدن در بیمارستان باشد ، صدق می‌کند ؛  البته در اغلب موارد بعد از جراحی زیبایی بینی نیازی به بستری شدن و گذراندن شب در بیمارستان نیست.

جراحی ترمیمی‌بینی ( جراحی مجدد ) بر روی بیمارانی انجام می‌شود که قبلا یک بار جراحی بینی را انجام داده اند ؛ این جراحی معمولا پیچیده تر از جراحی های دیگر است و طبیعتا از جراحی اولیه بینی هزینه‌ بیشتری دارد.

جراح بینی شیراز

انواع بینی

بینی ها به سه دسته بینی گوشتی ، بینی استخوانی و بینی نیمه غضروفی تقسیم می شوند.

بینی گوشتی

بینی های گوشتی ، دارای پوست ضخیم و غضروف های نازک می باشند و معمولا افرادی که نوک بینی آن ها پهن می باشد ؛ دارای بینی گوشتی اند ؛ می توان جراحی بینی گوشتی را از هر دو روش باز و بسته نیز انجام داد.

ممکن است ، بسیاری از افراد بگویند بینی گوشتی ، با گذشت مدتی پس از جراحی به حالت اولیه خود باز می گردد ؛ ولی باید بگوییم امروزه جراحان بینی مجرب با استفاده از روش های جدید جراحی زیبایی بینی گوشتی را انجام می دهند که دیگر امکان بازگشت آن ها پس از جراحی وجود ندارد ؛ بنابراین اگر شما جراح مجربی را برای جراحی بینی خود انتخاب کرده باشید ؛ دیگر شاهد بازگشت بینی خود پس از جراحی نخواهید بود.

بینی استخوانی 

بینی های استخوانی ، دارای غضروف محکم و پوست نازک می باشند و در برخی از آن ها برآمدگی یا قوز نیز مشاهده می شود ؛ نتیجه جراحی بینی استخوانی نسبت به گوشتی ، مطلوب تر است ؛ همچنین ، انجام این جراحی نیز بسیار آسان تر است ؛ جراحی بینی استخوانی هم به روش باز و هم به روش بسته انجام می شود.

علت وجود قوز در بینی های استخوانی

به برآمدگی بر روی بینی ، قوز می گویند ؛ ممکن است وجود قوز ، ارثی باشد یا در اثر ضربه به بینی به وجود آمده باشد.

بینی نیمه غضروفی 

در واقع این نوع بینی ، ترکیبی از بینی گوشتی و بینی استخوانی است و  ویژگی های هر دو مدل را دارد.

انواع مدل جراحی زیبایی بینی :

  • عمل بینی طبیعی
  • عمل بینی فانتزی
  • عمل بینی نیمه فانتزی

عمل بینی طبیعی : این نوع بینی ها ، دارای قوس نمی باشند و اگر نیز داشته باشند ، قوس آن ها بسیار کم است ؛ زاویه بین بینی و لب در بینی های طبیعی ، بین 90 تا 95 درجه می باشد.

عمل بینی فانتزی : این مدل بیشتر در بین بانوان محبوب است ؛ فاصله بین بینی و لب در این مدل ، بین 100 تا 105 درجه می باشد ؛ باید بدانید انجام عمل بینی فانتزی بر روی بینی های استخوانی نتیجه بهتری نسبت به بینی های گوشتی دارد.

عمل بینی نیمه فانتزی : منظور از عمل بینی به صورت نیمه فانتزی این است که بینی علاوه بر اینکه حالت طبیعی خود را داشته باشد ، کمی قوس در پشت آن ایجاد شده و کمی هم نوک آن سربالا می شود ؛ این نوع بینی نسبت به بینی طبیعی اندازه کوچک تری دارد.

تکنیک های جراحی بینی

بیهوشی بیمار ، قبل از جراحی بینی ، با توجه به وضعیت بیمار و نظر جراح بینی ، از طریق بی حسی موضعی و بیهوشی عمومی ، صورت می گیرد. سپس جراح بینی به کمک یکی از روش های زیر ، اقدام به عمل جراحی بینی می کند :

عمل بینی بسته

در این روش جراح ، برای اعمال تغییرات در بینی ، ابتدا برش هایی را در داخل بینی ایجاد می کند ؛ سپس به کمک ابزار جراحی و از درون سوراخ های بینی ، جراحی بینی را انجام می دهد. در این روش هیچ برشی بر روی پوست بیمار ایجاد نمی شود. به همین دلیل بعد از جراحی ، میزان کبودی و تورم کمتری در بیمار ایجاد می شود ، و دوره بهبودی نیز کوتاه مدت است. ولی جراح ، دسترسی و دید مناسبی به ساختمان بینی ندارد.

عمل بینی باز

در روش رینوپلاستی باز ، جراح برای آن که دید و دسترسی مناسب و کاملی به ساختمان بینی داشته باشد ، ابتدا برش کوچکی ، در ناحیه ی زیر بینی و در تیغه بین سوراخ های بینی ، ناحیه کلوملا ، ایجاد می کند. سپس به کمک ابزار جراحی ، پوست از روی بینی و غضروف های آن کنار زده می شود. این امر سبب مشاهده کامل ساختمان بینی و دست باز جراح ، در اعمال تغییرات بر روی بینی ، به منظور رفع ایرادات ظاهری و اختلالات تنفسی در بیمار می شود.

این روش جراحی ، دارای کمترین میزان عدم تقارن در بینی ، بعد از جراحی است. بنابراین تکنیکی مناسب برای جراحی ترمیمی بینی می باشد. البته میزان ورم و کبودی ایجاد شده در بیمار بعد از جراحی ، به دلیل ایجاد برش خارجی ، بیشتر از روش بسته بوده ، و مدت زمان نقاهت بعد از عمل نیز ، در این روش افزایش می یابد.

دوره نقاهت جراحی بینی

معمولا با گذشت 10 الی 14 روز پس از جراحی بینی ، بیمار می تواند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • افردی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، در دوران نقاهت عمل بینی باید با دهان باز عطسه و سرفه کنند ؛ این کار از فشار واردی بر بینی می کاهد.
  • بیماران در دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی ، باید از فین کردن خودداری کنند ؛ چرا که فین کردن سبب بروز خونریزی می شود.
  • به بیماران توصیه می شود در روزهای ابتدائی پس از عمل زیبایی بینی ، از حرف زدن و خندیدن زیاد اجتناب کنند.
  • بهتر است بیماران در دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی ، لباس های آزاد و دکمه دار به تن کنند.

جراح بینی شیراز

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

جراح بینی ، به بیمارانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، توصیه می کند از خوابیدن بر روی شکم و پهلو خود خودداری کرده و جهت جلوگیری از وارد شدن فشار به صورت و بینی بر روی کمر خود به طور طاق باز بخوابند ؛ علاوه بر آن بهتر است آن ها در حین خواب و استراحت دو بالش در زیر سر خود قرار داده و بدین ترتیب زاویه 30 درجه بسازند ؛ چرا که این امر موجب می شود تورم و کبودی ناشی از جراحی زیبایی بینی در بیماران ، سریع تر بهبود یابد.

خمیازه کشیدن بعد از جراحی بینی

طبق توصیه جراحان بینی ، افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ؛ باید تا مدتی به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار به بینی با دهان باز خمیازه بکشند.

رژیم غذایی بعد از عمل بینی

طبق توصیه جراحان بینی بیماران پس از انجام جراحی زیبایی بینی ، رژیم غذایی خود را باید با غذاهای نرم و آبکی شروع کرده و تا مدتی از مصرف مواد غذایی سفت که نیاز به جویدن طولانی مدت دارند ، خودداری کنند ؛ چرا که در روزهای ابتدائی پس از عمل زیبایی بینی ، صورت باید کمترین تحرک را داشته باشد ؛ مصرف آب آناناس و آب کرفس در دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی ، بسیار توصیه می شود.

مصرف سیگار ، قالیان و الکل بعد از جراحی بینی

طبق توصیه جراح بینی ، بیماران در دوران نقاهت عمل زیبایی بینی باید از مصرف سیگار ، قلیان و الکل خودداری کنند ؛ چرا که مصرف این موارد سبب تاخیر در التیام زخم های ناشی از جراحی بینی شده و بدین ترتیب دوران نقاهت عمل زیبایی بینی افزایش می یابد.

علاوه بر آن توصیه می شود ، بیماران حتی در معرض دود این موارد نیز قرار نگیرند.

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: