مراحل جراحی بینی

دانستن مراحل جراحی بینی به داشتن فرآیند ایده آل تر از جراحی بینی کمک می کند ؛ چرا که دانستن مراحل این فرآیند ، آگاهی است که سبب کاهش استرس و تنش ما نسبت به عدم رسیدن به نتیجه ایده آل یا عدم انتخاب پزشک مناسب می شود. برای آشنایی بیشتر با مراحل جراحی زیبایی بینی در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. 

 

مراحل جراحی بینی

 

  • بینی به دو دلیل تاثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد دارد که عبارتند از:
  1. قرار گرفتن در مرکز صورت
  2. برجستگی

اگر ظاهر بینی دارای ایراداتی همچون کجی، قوز و غیره باشد نه تنها زیبایی بینی که زیبایی کل چهره تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، جراحی زیبایی بینی روشی است که با انجام آن می توان ایراداتی که در ظاهر بینی وجود دارد را برطرف کرد. برای برطرف کردن ایرادات بینی به بهترین شکل ممکن ، باید تمامی مراحل جراحی بینی اعم از انتخاب پزشک تا پروسه جراحی و مراقبت های بعد از آن به نحو احسنت انجام شود. بنابراین در ادامه با هر یک از این مراحل آشنا شوید. 

اولیه مرحله : انتخاب بهترین جراح بینی

از جمله مهم ترین مراحل جراحی بینی انتخاب ایده آل ترین جراح بینی است. توجه به اهمیت بینی تنها به دلیل تاثیر آن بر زیبایی چهره نیست، بینی از نظر تنفسی نیز بسیار مهم می باشد. بنابراین افراد باید در انتخاب بهترین جراح بینی در شیراز بسیار دقت نمایند، زیرا اگر پزشک از تجربه و مهارت لازم برخوردار نباشد ، علاوه بر اینکه ممکن است در ظاهر بینی مشکل ایجاد شود. این امکان وجود دارد که تنفس فرد نیز با مشکل مواجه شود.

دومین مرحله : مشاوره قبل از عمل 

بعد از انتخاب بهترین جراح بینی شیراز ، دومین مرحله از مراحل جراحی بینی ، مشاوره با پزشک انتخابی است. افراد باید جهت مشاوره به مطب پزشک مراجعه نمایند. لازم است تا بیماران انتظاراتی که از انجام جراحی زیبایی بینی دارند را با پزشک شان شان در میان بگذارند. متخصص زیبایی با توجه به نوع بینی فرد که گوشتی یا استخوانی است و با در نظر گرفتن نسبت تناسب اجزای صورت و همینطور خواسته های خود فرد، بهترین و مناسب ترین فرم بینی را برای او در نظر می گیرد.

سومین مرحله : انجام اقدامات قبل از عمل بینی از

برای داشتن یک جراحی زیبایی بینی ایمن ، لازم است تمامی مراحل جراحی بینی به درستی انجام شود. در این مرحله باید اقدامات لازم قبل از آن را رعایت کنید. این نکات شده توسط پزشک به شما گفته می شود که شامل توصیه ها و اقداماتی برای کاهش ریسک عمل و کاهش دوران نقاهت است. از جمله اقدامات قبل از جراحی بینی می توان به عدم مصرف سیگار و داروهای رقیق کننده خون به مدت 2 هفته اشاره کرد.

شب قبل از عمل بینی از مراحل جراحی بینی

  1. شام سبکی میل کنید ؛ همچنین توجه داشته باشید که لازم است 6 تا 8 ساعت قبل از انجام پروسه ناشتا باشید.
  2. استحمام کنید و در صورتی که آقا هستید با صورت اصلاح شده در کلینیک یا بیمارستان حضور یابید.
  3. لباس جلو باز بپوشید تا هنگام پوشیدن و خارج کردن لباس ، بینی شما دچار ضربه یا فشار نشود.
  4. در صورتی که مضطرب هستید ، با انجام حرکات یوگا و تنفس های عمیق شکمی بر آن غلبه کنید.
  5. خواب راحت و کاملی داشته باشید.

چهارمین مرحله : ساعاتی قبل از انجام عمل

در این مرحله از مراحل جراحی بینی بیماران باید چند ساعت قبل از زمان تعیین شده برای عمل زیبایی در بیمارستان یا کلینیک حضور یابند.

بیمار لباس های مخصوصی را به تن کرده و سپس به اتاق عمل منتقل می شود و عمل زیبایی بینی در حضور جراح زیبایی ، تکنسین اتاق عمل و تکنسین بیهوشی صورت گرفته و بیمار در صورت نداشتن مشکل خاص و با صلاحدید پزشک در همان روز مرخص می شود.

چهارمین مرحله  : مراحل جراحی بینی در اتاق عمل

  • هنگام ورود به اتاق عمل ، مدت کوتاهی با تیم جراحی آشنا می شوید.
  • پزشک بیهوشی به کمک داروهای استنشاقی و وریدی شما را با تکنیک بیهوشی عمومی ، بیهوش می کند.
  • پس از اطمینان از بیهوشی و بررسی وضعیت جسمانی مانند ، تنفس ، ضربان قلب و غیره ، جراح بینی عمل را آغاز می کند.
  • در صورتی که عمل زیبایی بینی به روش باز باشد ، برشی در ناحیه کلوملا ایجاد می شود ؛ اما اگر عمل زیبایی با روش بسته باشد ، جراح تغییرات را از داخل حفره بینی انجام می دهد. ( دکتر مرادیان از تکنیک جراحی باز بهره می برند. )
  • استخوان و غضروف مطابق با فرم انتخاب شده و با حفظ عملکرد بینی تغییر خواهند کرد.
  • پس از ایجاد تغییرات و اطمینان از فرم زیبا و بدون نقص بینی ، پوست سر جای خود بازگشته و بخیه زده می شود.
  • پس از پایان از بینی عکس گرفته شده و برای تثبیت فرم گچ گرفته می شود.
  • در پایان مراحل جراحی بینی در اتاق عمل ، شما به اتاق ریکاوری هدایت می شوید و تا زمان به هوش آمدن در آن اتاق می مانید.

آخرین مرحله عمل بینی : مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

  • در این مرحله از مراحل جراحی بینی ، پس از به هوش آمدن احساس کمی سرگیجه و حالت تهوع تا ساعاتی بعد ، کاملا طبیعی است ؛ بنابراین آرامش خود را حفظ کنید.
  • با گذشت دو تا سه ساعت از عمل زیبایی بینی می توانید آب و دیگر نوشیدنی های مورد علاقه خود را میل کنید. در صورتی که در گلو خود احساس درد یا زخم دارید ، استفاده از نوشیدنی های گرم یا ولرم به رفع این حس ناخوشایند کمک می کند.
  • در روز های اول بعد از رینوپلاستی ، به خصوص در روز اول و دوم ، حتما از خوردنی های نرم و آبکی مانند سوپ و انواع پوره ها بهره ببرید.
  • استفاده از کمپرس آب سرد در 48 ساعت اول می تواند به کاهش تورم و رفع آن کمک شایانی کند.
  • حدود دو هفته بعد از این پروسیجر استعمال هر گونه دخانیات و نوشیدن نوشیدنی های حاوی الکل ممنوع است.

مرحله باز کردن گچ با اسپلینت بینی

همانطور که در مراحل جراحی بینی اتاق عمل ذکر کردیم پس از پایان عمل زیبایی بینی ، جراح برای تثبیت فرم ایجاد شده ، بینی را گچ می کند. حدودا پس از 5 تا 7 روز بعد از عمل می توانید برای باز کردن اسپلینت بینی و زدن چسب بینی به جراح زیبایی خود مراجعه کنید. در این هنگام گرچه فرم جدید بینی تان را مشاهده می کنید ، اما همچنان ظاهر آن متورم است و نمی توان فرم دقیق آن را دید. لذا انتظار خود را مدیریت کنید و تنها قوانین چسب زدن بینی و مراقبت های لازم را انجام دهید.

 

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: