مراقبت های بعد از جراحی گوش + دکتر مرادیان

امروزه عمل های جراحی زیبایی ، بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گرفته اند. اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش ، یکی از این اعمال جراحی زیبایی است که به کمک آن می توان ایرادات گوش از جمله بیرون زدگی ، عدم تقارن گوش ها ، برجستگی گوش ، بزرگی بیش از حد گوش و غیره را برطرف نموده و اندازه و فرم آن را تصحیح نمود. عمل زیبایی گوش به دلیل اصلاح نمای ظاهری گوش ، بر میزان اعتماد به نفس فرد می افزاید. قاعدتا عمل گوش نیز همچون دیگر اعمال زیبایی ، جهت پیشرفت سریع فرآیند بهبودی مستلزم رعایت برخی نکات و دستورالعمل های مراقبتی می باشد که در مقاله این از دکتر حسین مرادیان ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در شیراز ، در خصوص مراقبت های بعد از جراحی گوش توضیحاتی را بیان خواهیم نمود.

 

مراقبت های بعد از جراحی گوش - دکتر مرادیان

 

اقدامات و مراقبت های بعد از جراحی گوش

  • در پایان زمان عمل ، گوش ها پانسمان می شوند و بیمار باید تا زمانی که این پانسمان بر روی گوش وی قرار گرفته است از دوش گرفتن اجتناب نماید.
  • افراد پس از جراحی زیبایی گوش باید داروهایی که بهترین جراح اتوپلاستی در شیراز ، آن ها برایشان تجویز نموده را سر وقت و به طور مرتب مصرف کنند ، چرا که قطعا این داروها در تسریع پروسه بهبودی تاثیر بسزایی دارند.

لازم به ذکر است که داروهای تجویز شده می بایست به طور کامل و تا زمان اتمام دارو مصرف شوند و نباید بیمار به صورت خودسرانه اقدام به قطع مصرف آن ها نماید.

  • در مراقبت های بعد از جراحی گوش ، مصرف دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل ممنوع می باشد.
  • پس از عمل زیبایی گوش ، احساس درد در ناحیه گوش ها مسئله ای عادی است و نباید از این مسئله دچار نگرانی شد ، اما در صورتی که درد گوش ها به حدی تشدید شود که برای بیمار غیرقابل تحمل گردد و حتی در برخی موارد با تورم و کبودی همراه شود ، بیمار باید سریعا پزشک خود را آگاه نماید.
  • استراحت بعد از عمل زیبایی گوش در شیراز ، حداقل تا 72 ساعت الزامی بوده و بیمار پس از این مدت می تواند به انجام فعالیت های روتین خود بپردازد.
    توصیه می شود تا چند روز بعد از عمل گوش ، فرد از رفتن به استخر و شنا کردن پرهیز نماید.
  • مشاهده هر گونه ترشحات خونی از محل بخیه پس از عمل زیبایی گوش ، البته در صورتی که شدید باشد باید به اطلاع بهترین جراح گوش شیراز ، برسد.
  • به خاطر داشته باشید که در زمان هایی که جراح معالج تان درخواست می کند می بایست جهت انجام چکاپ و معاینه وضعیت گوش تان به مطب ایشان رجوع نمایید.

در پایان ، بیان این مطلب بسیار حائز اهمیت است که چنانچه جراحی زیبایی گوش به وسیله یک جراح گوش ماهر و چیره دست انجام گیرد ، مسلما عوارضی به دنبال نخواهد داشت و در صورت بروز برخی عوارض جزئی نیز نباید نگران بود ، چرا که پس از چند روز به خوبی مرتفع می گردد.

خوابیدن بعد از جراحی گوش به چه صورت باید باشد ؟

یکی از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از عمل زیبایی گوش ها در ارتباط با چگونه خوابیدن بعد از عمل است. در هنگام استراحت کردن و خوابیدن باید به 2 نکته توجه داشته باشید :

  • حتما از دو بالش زیر سر خود استفاده نمایید و سر خود را از موقعیتی بالاتر از بدن قرار دهید این کار کمک می کند تا مایع میان بافتی به سرعت از زیر پوست تخلیه شود.
  • نکته دوم که در مراقبت های بعد از جراحی گوش باید به آن دقت شود این است که گوش ها نباید به هیچ عنوان در تماس با بالش و یا زمین باشند و هیچ گونه فشاری نباید به گوش ها وارد شود. از آنجایی که گوش ها در روزهای اولیه بعد از عمل بی حس هستند ، لازم است از یک همراه بخواهید تا مراقب خوابیدن شما باشد تا فشار و آسیبی به گوش ها وارد نشود.

استفاده از هدبند در مراقبت های بعد از جراحی گوش

استفاده از هدبند در هفته های اول بعد از جراحی اتوپلاستی در شیراز ، از اهمیت بالایی برخوردار است و به حفظ و نگهداری حالت گوش ها کمک زیادی می کند. در هفته های اول لازم است تا به صورت شبانه روزی از هدبند استفاده نمایید. بعد از گذشت 2 هفته مجاز هستید تا تنها شب ها و در هنگام خواب از هدبند استفاده نمایید. هدبند به حفظ موقعیت جدید گوش ها کمک زیادی می کند و مانع از ایجاد تغییرات جراحی می شود. توصیه می شود تا یک ماه در صورت انجام فعالیت های ورزشی و یا فعالیت هایی که با خم کردن سر همراه است ، حتما از هدبند استفاده نمایید.

پمادهای موضعی بعد از جراحی اتوپلاستی

شما لازم است بعد از عمل در مراقبت های بعد از جراحی گوش ، به صورت مرتب از دارو و پمادهای تجویز شده توسط جراح گوش ، استفاده نمایید. داروهای موضعی که رو بخیه ها مورد استفاده قرار می گیرند ، از بروز عفونت جلوگیری کرده و به ترمیم سریع تر بافت ها کمک می کند و مانع باقی ماندن جای اسکار جراحی می شود به همین دلیل پمادها باید به صورت مرتب مورد استعمال قرار بگیرند.

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: