مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

نقش مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ، بسیار پررنگ است. افرادی که بعد از تزریق بوتاکس ، زیباتر و شاداب تر هستند ، همچنین دوره ماندگاری بیشتری را تجربه می کنند ، حتما دستور العمل های مراقبتی بعد از این پروسیجر را رعایت کرده اند. به عبارتی دیگر ، یکی از دلایل اصلی دریافت بهترین نتیجه ، رعایت این اقدامات مراقبتی است. در ادامه این مطلب ، مهم ترین مراقبت ها را شرح می دهیم.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس و کارهایی که باید انجام داد!

پیاده روی کنید

4 ساعت بعد از استفاده از محصول بوتاکس ، پیاده روی آرامی داشته باشید. این پیاده روی به گردش بهتر خون در بدن کمک می کند و می تواند وضعیت عمومی بدن را بهبود ببخشد. همچنین تورم ناشی از این پروسه را کاهش داده و از ایجاد کبودی جلوگیری می کند.

دقت داشته باشید که حین پیاده روی نباید ضربان قلب شما افزایش یابد. از این رو تاکید به پیاده روی آرام داریم.

سر را در زاویه درستی نگه دارید

بهترین زاویه برای سَر بعد از انجام این فرآیند ، مستقیم نگه داشتن یا حتی بالا نگه داشتن آن است. برای این منظور در شب اول بعد از تزریق نیز حالت خوابیدن شما متفاوت است. بهتر است به حالت نشسته بخوابید و سر خود را بالا نگه دارید. از خوابیدن به پهلو یا به صورت نیز خودداری کنید. همچنین برای رعایت این دستورالعمل از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ، نباید خم شوید.

استفاده از کمپرس یخ

شما می توانید با استفاده از کمپرس یخ ، مانع التهاب صورت خود شوید. بعد از استفاده از محصول بوتاکس ، ممکن است در نواحی برآمدگی های کوچکی ایجاد شود ، کمپرس یخ این برآمدگی ها را برطرف می کند. توجه داشته باشید که استفاده زیاد از کمپرس یخ نیز ، می تواند آسیب زننده باشد ، از این رو مدت زمان استفاده و تعداد تکرار این روند را از پزشک خود جویا شوید.

در حالت ایستاده قرار بگیرید

4 ساعت بعد از انجام پروسیجر مذکور ، به حالت ایستاده قرار گرفته و طی آن هرگز سر خود را پایین نگیرید. این مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ، ممکن است در نگاه اول عجیب یا نشدنی تلقی شود ؛ اما کاملا شدنی و لازم است.

عدم استفاده از مواد رقیق کننده

بعد از انجام این فرآیند زیبایی از داروها و مواد خوراکی رقیق کننده خون دوری کنید. چرا که این مواد با رقیق کردن خون ، احتمال خون ریزی و کبودی پوست را افزایش می دهند. بعضی از این مواد رقیق کننده عبارتند از :

  • قرص آسپرین
  • ویتامین E
  • ویتامین امگا 3
  • چای سبز

از حمام دوری کنید.

در 24 تا 48 ساعت اول از استحمام ، سونا ، جکوزی ، استخر و مواردی نظیر آن ها دوری کنید. این اقدام ها ممکن است سبب تحریک پوست و در نتیجه عفونت آن شوند. البته لازم به ذکر است که شستشو صورت پس از 4 تا 5 ساعت از تزریق ، مانعی ندارد. دقت داشته باشید که بعد از شستن صورت ، ناحیه تزریق شده را ماساژ ندهید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس و کارهایی که نباید انجام داد!

به طور کلی ، استفاده از محصول مورد نظر ایمن است و خطر جدی ندارد. اما دوری از بعضی اقدامات ، تاثیر گذاری این روش جوانسازی را بیشتر کرده و از این رو رضایتمندی بیشتری حاصل می شود. در ادامه مهم ترین این نباید ها را شرح می دهیم .

روی صورت بخوابید

پس از گذشت 4 ساعت از انجام پروسه جوانسازی ، در صورتی که قصد خوابیدن دارید ، نباید به طور کامل دراز بکشید یا روی صورت بخوابید.

عدم مصرف نوشیدنی های الکلی

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ، عدم مصرف الکل است. دو هفته بعد از انجام این پروسیجر از نوشیدن هرگونه نوشیدنی حاوی الکل اجتناب کنید. این نوشیدنی ها سبب رقیق شدن خون و درنتیجه احتمال خون ریزی و کبودی می شوند.

عدم مصرف دخانیات

دو هفته بعد استفاده از محصول مذکور ، از استعمال هرگونه دخانیات نظیر سیگار و قلیان دوری کنید. این دخانیات با بسته شدن عروق می توانند سلامتی شما را در معرض خطر قرار دهند.

تمرین های ورزشی سنگین ممنوع

در ابتدای مقاله ، قسمت بایدهای بعد از تزریق ماده بوتاکس ، توصیه کردیم حتما پیاده روی کنید. اما انجام فعالیت های سنگین ورزشی نظیر دو ، بلند کردن وزنه ، دوچرخه سوای و دیگر موارد ، می تواند به روند پروسه زیبایی شما آسیب برساند. با این تفاسیر تا 48 ساعت بعد از انجام این پروسه ، به هیچ عنوان فعالیت های ورزشی سنگین انجام ندهید.

از آفتاب دوری کنید

همانطور که می دانید نور خورشید به دلیل اشعه های مضری که دارد ، به پوست آسیب می رساند. این آسیب رسانی ، قطعا زمانی که پوست در وضعیت حساسی قرار گرفته است ، بیشتر خواهد بود. بنابراین از قرار گیری در معرض نور مستقیم آفتاب دوری کنید و در مقابل نور غیر مستقیم از ضد آفتاب هایی با SPF50 بهره ببرید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس دور چشم

اگر برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم و رفع خطوط پنجه کلاغی ، بوتاکس انجام داده اید ، باید مراقبت های ویژه ای از این ناحیه داشته باشید. مهم ترین این دستورالعمل ها شامل موارد زیر هستند:

از مالیدن چشم و اطراف آن جدا خودداری کنید.

ایجاد سوزش در اطراف چشم طبیعی است. هنگام سوزش در 24 ساعت اول ، به هیچ عنوان ناحیه را لمس نکنید. اما بعد از آن می توانید خیلی آرام و بدون ایجاد هیچ گونه فشاری کمی ناحیه را لمس کنید.

در 25 ساعت اول به هیچ عنوان از لوازم آرایشی چشم استفاده نکنید.

استفاده از عینک خواب ، می تواند به چشم شما آسیب برساند ، لذا به هیچ عنوان از عینک خواب استفاده نکنید.

آیا عدم رعایت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس آسیب زننده است؟

بسته به آن که کدام نکته مراقبتی رعایت نشده است ، درجه آسیب وارد شده می تواند متفاوت باشد. به عنوان نمونه استحمام در روز اول امکان ایجاد عفونت را بسیار بالا می برد. اما نشستن کوتاه مدت در 4 ساعت اول ،  آسیب ناچیزی وارد می کند. اما از آن جا که هدف از این پروسیجر ، ایجاد زیبایی ، نشاط و طراوت است ، پیشنهاد می دهیم برای ماندگاری و ایجاد این زیبایی در کنار سلامتی تمامی موارد گفته شده را رعایت کنید.

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: