همه چیز درباره جراحی بینی

برای متقاضیان رینوپلاستی مهم است که همه چیز درباره جراحی بینی را بدانند و پیش از انجام رینوپلاستی ، اطلاعات حدودی را نسبت به این جراحی به دست آورند. جراحی زیبایی بینی به منظور بهبود فرم بینی انجام می شود و مانند تمام جراحی های دیگر برای برخی از افراد محدودیت هایی را به دنبال دارد. در اکثر مواقع ، عمل بینی محدودیتی را به همراه ندارد و بیشتر متقاضیان کاندید مناسبی برای این جراحی زیبایی هستند ؛ اما بهتر است پیش از رینوپلاستی ، جلسه ای با دکتر حسین مرادیان ، بهترین جراح بینی شیراز ، داشته باشید تا وضعیت عمومی بدن تان بررسی شود ؛ بررسی وضعیت عمومی بیمار ، مشخص می کند که می تواند راینوپلاستی انجام دهد یا بهتر است از انجام جراحی زیبایی بینی صرف نظر کند.

 

همه چیز درباره جراحی بینی

 

بهترین سن برای عمل بینی

بهترین سن برای جراحی زیبایی بینی ، سنی است که ساختار بینی به تثبیت رسیده باشد ؛ در اصل بهتر است بیماران ، زمانی اقدام به رینوپلاستی نمایند که دوره بلوغ شان به اتمام رسیده باشد. جراحی بینی در سنین پایین تر یا پیش از دوران بلوغ نیز امکان پذیر است اما جراحی ، مانع از رشد بینی نمی شود و بینی جراحی شده نیز روند طبیعی رشد را طی می کند ، بنابراین بینی جراحی شده می تواند در معرض تغییر قرار گیرد. بهترین سن برای رینوپلاستی بین 20 تا 40 سال است ؛ ولی افرادی که بالای 40 سال سن دارند نیز پس معاینه و تایید جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ، می توانند اقدام به رینوپلاستی نمایند.

 

نکاتی درباره عمل بینی

  • بروز عوارض موقتی ؛ چون کبودی ، تورم ، درد ، خونریزی خفیف و موارد این چنینی امری طبیعی است و بخشی از روند ترمیم بینی محسوب می شود.
  • حداقل تا 6 ماه هیچ نتیجه گیری در زمینه فرم بینی نداشته باشید ؛ زیرا نتیجه نهایی پس از رفع تورم کامل بینی مشخص می شود.
  • برای اینکه از بروز عوارضی چون تنگی نفس ، نارضایتی از فرم بینی ، چسبندگی بینی و غیره در امان باشید ؛ باید جراح بینی خوب و ماهری را انتخاب نمایید.

هزینه جراحی بینی در شیراز

هزینه عمل بینی یا رینوپلاستی از دیگر مواردی است که افراد دوست دارند درباره آن اطلاع داشته باشند از این رو برای بسیاری از متقاضیان سوال است و سوال می کنند که چرا هزینه راینوپلاستی متغیر است ؛ در اصل جراحی رینوپلاستی قیمت های متفاوتی دارد ؛ زیرا فاکتورهای متفاوت در تعیین هزینه تاثیرگذار است ؛ برای مطلع شدن از تعرفه رینوپلاستی باید به جراح بینی خوب در شیراز  مراجعه کنید تا پس از معاینه بینی ، هزینه رینوپلاستی اعلام شود.

افراد مناسب برای انجام جراحی بینی

یکی از مهم ترین دلایلی که موجب می شود افراد تصمیم به انجام عمل زیبایی بگیرند ، عدم رضایت از فرم و مدل بینی می باشد. بنابراین این افراد با هدف تغییر فرم و سایز بینی اقدام به انجام این عمل می کنند. در برخی شرایط نیز ممکن است مشکلات عملکردی بینی یعنی اختلال در تنفس ، فرد را مجبور به انجام جراحی بینی کند. لازم است افرادی که می خواهند بینی خود را جراحی کنند ، درک صحیح و درستی از رینوپلاستی داشته باشند. افرادی که در گروه های زیر قرار می گیرند می توانند کاندید مناسبی برای انجام جراحی زیبایی بینی باشند :

  • داشتن بینی بسیار بزرگ در مقایسه با سایر اجزای صورت
  • داشتن یک بینی پهن
  • افتادگی سر بینی که به سمت جلو باشد و موجب بیش از حد بزرگ به نظر رسیدن آن شود.
  • نوک بینی پیازی شکل
  • بزرگ بودن بیش از حد سوراخ های بینی یا سوراخ بینی جمع شده
  • کج بودن بینی
  • انحراف بینی
  • عدم تقارن ظاهر بینی
  • پولیپ بینی

تکنیک های جراحی رینوپلاستی کدام است ؟

با وجود پیشرفت های پزشکی ؛ تکنیک های جدیدی برای انجام این جراحی ارائه شده است که موجب می شود نتیجه عمل با موفقیت بیشتری همراه شده و دوره ریکاوری و نقاهت بیمار به راحتی سپری شود. دو تکنیک اصلی برای انجام عمل زیبایی بینی ، رینوپلاستی بسته و رینوپلاستی باز می باشد. در تکنیک بسته ، هیچ برش خارجی روی پوست بینی ایجاد نخواهد شد و پزشک از طریق سوراخ های بینی اقدام به انجام تغییرات لازم و عمل بینی می نماید. در حالی که در تکنیک باز یک برش خارجی در ناحیه کلوملا یعنی ناحیه بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود و دکتر بینی به صورت گسترده تری می تواند تغییرات لازم را اعمال کند. هر یک از این روش ها با مزایا و معایبی همراه است و بهترین جراح زیبایی بینی شیراز با توجه به نیاز بیمار از بهترین تکنیک برای انجام جراحی زیبایی بینی استفاده می کند.

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: