عمل بینی

امروزه افراد برای رفع نقص های چهره خود و دستیابی به زیبایی بیشتر انواع جراحی های زیبایی را انجام می دهند که یکی از شایع ترین آن ها عمل بینی می باشد.

آیا جراحی بینی تنها با هدف زیبایی انجام می شود؟

باید بگوییم که جراحی بینی با دو هدف زیر انجام می گیرد:

1. جراحی بینی با اهداف زیبایی : در جراحی زیبایی بینی ، نقص های ظاهری بینی مانند قوز، برطرف شده و بینی به فرمی جراحی می شود که با دیگر اجزای صورت تناسب داشته باشد.
  2. جراحی بینی با اهداف درمانی : در جراحی درمانی بینی ، مشکلاتی مانند انحراف و پولیپ که در عملکرد طبیعی و تنفسی بینی مشکل ایجاد کرده اند برطرف خواهند شد.

عمل بینی

تفاوت عمل جراحی بینی گوشتی و عمل جراحی استخوانی

بینی ها را با توجه میزان ضخامت استخوان ها و پوست آن ها به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم می نمایند.

• بینی استخوانی : این نوع از بینی پوست نازکی داشته و استخوان های آن مستحکم می باشد.
  • بینی گوشتی : این نوع از بینی برخلاف بینی استخوانی پوست کلفتی داشته و استخوان های آن ظریف و نازک می باشد.

لازم به ذکر است که به دلیل ویژگی های بینی استخوانی ، جراحی آن راحت تر از جراحی زیبایی بینی گوشتی بوده و نتیجه آن در بیشتر موارد رضایت بخش تر از عمل بینی گوشتی است.

جراحی بینی و بارداری

امکان انجام عمل زیبایی بینی در دوران بارداری ، وجود ندارد و بانوانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ، باید قبل از اقدام به انجام آن از باردار نبودن خود اطمینان یابند.

جراحی بینی و شیردهی

امکان انجام جراحی زیبایی بینی در دوران شیردهی ، وجود دارد ؛ تنها نکته ای که بانوان باید به آن توجه کنند در این باره می باشد که پس از رفع کامل اثر داروی بیهوشی ، به فرزندان خود شیر دهند.

عوارض عمل بینی

اگر در انتخاب جراح بینی خود دقت لازم را صرف نمایید و یک جراح بینی مجرب و با تجربه را برای جراحی نمودن بینی خود انتخاب کنید، تنها عارضه ای که از عمل بینی در شما ایجاد می گردد بروز مقداری تورم و کبودی است که طبیعی می باشد.

از آن جا که جراحی زیبایی بینی یک عمل اورژانسی نیست لذا شما زمان لازم را برای انتخاب جراح بینی خود دارید.

هزینه جراحی بینی

جراحی بینی قیمت مشخصی نداشته و تعیین هزینه آن به عوامل بسیاری مانند میزان ایرادات بینی ، نوع بینی و غیره بستگی دارد.

دکتر حسین مرادیان ، جراح بینی شیراز بعد از معاینه دقیق بیمار هزینه را برای او مشخص خواهد کرد.

سوالات بعد از عمل بینی

بهترین سن انجام جراحی زیبایی بینی چه سنی است ؟

طبق توصیه جراحان بینی ، افرادی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی دارند ، باید پس از اتمام سن بلوغ اقدام به انجام عمل بینی کنند ؛ اتمام سن بلوغ در دختران در سن ۱۶ سالگی و در پسران سن ۱۸ سالگی می باشد ، در رابطه با علت جراحی زیبایی بینی پس از این سن باید ذکر شود که رشد بینی ، با اتمام یافتن سن بلوغ پایان می یابد به همین علت انجام عمل زیبایی بینی قبل از این سن امکان پذیر نیست.

آیا امکان انجام جراحی زیبایی بینی در دوران قاعدگی وجود دارد ؟

بله ، بانوان از انجام عمل زیبایی بینی در دوران قاعدگی منع نمی شوند ، تنها جهت راحتی آن ها توصیه می شود که جراحی زیبایی بینی پس از اتمام این دوران انجام گیرد.

آیا عمل زیبایی بینی دردناک است ؟

خیر ، بر خلاف تصور اکثر مردم جراحی بینی دردناک نبوده و تا به حال گزارشی نیز در رابطه با شکایت از درد عمل بینی دریافت نشده است.

آیا امکان انجام جراحی زیبایی بینی تحت بی حسی موضعی وجود دارد ؟

خیر ، جراحی زیبایی بینی تنها تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد ؛ لازم به ذکر است در برخی از مواقع بینی ، پس از جراحی بینی اولیه نیاز به ترمیم پیدا می کند ، در صورتی که ایراد بینی بسیار جزئی باشد ، امکان رفع ایراد آن تحت بی حسی موضعی در داخل مطب وجود دارد.

آیا احتمال بازگشت پذیری بینی های گوشتی بعد از جراحی بینی وجود دارد ؟

خیر ، در گذشته به علت استفاده از تکنیک های غیر استاندارد شاهد برگشت بینی های گوشتی به حالت اولیه خود بودیم ؛ اما در حال حاضر در حین انجام جراحی بینی گوشتی از تکنیک های نوین و استانداردی استفاده می شود که احتمال بازگشت پذیری بینی های گوشتی را به صفر رسانده است.

درباره دکتر مرادیان

دکتر حسین مرادیان - متخصص گوش،حلق و بینی - جراح سر و گردن