عمل بینی در شیراز

امروزه افراد برای رفع نقص های چهره خود و دستیابی به زیبایی بیشتر انواع جراحی های زیبایی را انجام می دهند که یکی از شایع ترین آن ها عمل بینیجراحی بینی ) می باشد.

آیا جراحی بینی تنها با هدف زیبایی انجام می شود ؟

باید بگوییم که جراحی بینی با دو هدف زیر انجام می گیرد :

1. جراحی بینی با اهداف زیبایی : در جراحی زیبایی بینی ، نقص های ظاهری بینی ؛ مانند قوز ، بر طرف شده و بینی به فرمی جراحی می شود که با دیگر اجزای صورت تناسب داشته باشد.
  2. جراحی بینی با اهداف درمانی : در جراحی درمانی بینی ، مشکلاتی ؛ مانند انحراف و پولیپ که در عملکرد طبیعی و تنفسی بینی مشکل ایجاد کرده اند بر طرف خواهند شد.

عمل بینی

تفاوت عمل جراحی بینی گوشتی و  استخوانی

بینی ها را با توجه میزان ضخامت استخوان ها و پوست آن ها به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم می نمایند.

• بینی استخوانی : این نوع از بینی ، پوست نازکی داشته و استخوان های آن مستحکم می باشد.
  • بینی گوشتی : این نوع از بینی ، بر خلاف بینی استخوانی ، پوست کلفتی داشته و استخوان های آن ظریف و نازک می باشد.

لازم به ذکر است که به دلیل ویژگی های بینی استخوانی ، جراحی آن راحت تر از جراحی زیبایی بینی گوشتی بوده و نتیجه آن در بیشتر موارد رضایت بخش تر از عمل بینی گوشتی است.

جراحی بینی و بارداری

امکان انجام عمل زیبایی بینی در دوران بارداری ، وجود ندارد و بانوانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ، باید قبل از اقدام به انجام آن از باردار نبودن خود اطمینان یابند.

عمل بینی

جراحی بینی و شیردهی

امکان انجام جراحی زیبایی بینی در دوران شیردهی ، وجود دارد ؛ تنها نکته ای که بانوان باید به آن توجه کنند ؛ در این باره می باشد که پس از رفع کامل اثر داروی بیهوشی ، به فرزندان خود شیر دهند.

عوارض عمل بینی

اگر در انتخاب جراح بینی خود دقت لازم را صرف نمایید و یک جراح بینی مجرب و با تجربه را برای جراحی نمودن بینی خود انتخاب کنید ، تنها عارضه ای که از عمل بینی در شما ایجاد می گردد ، بروز مقداری تورم و کبودی است که طبیعی می باشد.

از آن جا که جراحی زیبایی بینی یک عمل اورژانسی نیست ، لذا شما زمان لازم را برای انتخاب جراح بینی خود دارید.

هزینه جراحی بینی

جراحی بینی قیمت مشخصی نداشته و تعیین هزینه آن به عوامل بسیاری مانند میزان ایرادات بینی ، نوع بینی و غیره بستگی دارد. دکتر حسین مرادیان ، جراح بینی شیراز بعد از معاینه دقیق بیمار هزینه را برای او مشخص خواهد کرد.

سوالات بعد از عمل بینی

بهترین سن انجام جراحی زیبایی بینی چه سنی است ؟

طبق توصیه جراحان بینی ، افرادی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی دارند ، باید پس از اتمام سن بلوغ اقدام به انجام عمل بینی کنند ؛ اتمام سن بلوغ در دختران در سن ۱۶ سالگی و در پسران سن ۱۸ سالگی می باشد ، در رابطه با علت جراحی زیبایی بینی پس از این سن باید ذکر شود که رشد بینی ، با اتمام یافتن سن بلوغ پایان می یابد ؛ به همین علت انجام عمل زیبایی بینی قبل از این سن امکان پذیر نیست.

آیا امکان انجام جراحی زیبایی بینی در دوران قاعدگی وجود دارد ؟

بله ، بانوان از انجام عمل زیبایی بینی در دوران قاعدگی منع نمی شوند ، تنها جهت راحتی آن ها توصیه می شود که جراحی زیبایی بینی پس از اتمام این دوران انجام گیرد.

آیا عمل زیبایی بینی دردناک است ؟

خیر ، بر خلاف تصور اکثر مردم جراحی بینی دردناک نبوده و تا به حال گزارشی نیز در رابطه با شکایت از درد عمل بینی دریافت نشده است.

آیا امکان انجام جراحی زیبایی بینی تحت بی حسی موضعی وجود دارد ؟

خیر ، جراحی زیبایی بینی تنها تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد ؛ لازم به ذکر است در برخی از مواقع بینی ، پس از جراحی بینی اولیه نیاز به ترمیم پیدا می کند ، در صورتی که ایراد بینی بسیار جزئی باشد ، امکان رفع ایراد آن تحت بی حسی موضعی در داخل مطب وجود دارد.

آیا احتمال بازگشت پذیری بینی های گوشتی بعد از جراحی بینی وجود دارد ؟

خیر ، در گذشته به علت استفاده از تکنیک های غیر استاندارد شاهد برگشت بینی های گوشتی به حالت اولیه خود بودیم ؛ اما در حال حاضر در حین انجام جراحی بینی گوشتی از تکنیک های نوین و استانداردی استفاده می شود که احتمال بازگشت پذیری بینی های گوشتی را به صفر رسانده است.

درباره دکتر مرادیان

دکتر حسین مرادیان - متخصص گوش،حلق و بینی - جراح سر و گردن