جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی توسط دکتر حسین مرادیان ، بهترین جراح بینی شیراز چگونه انجام می شود ؟ فرم بینی جراحی شده برای تمام متقاضیان ، مهم است و هر فردی با توجه به علاقه شخصی خود ، فرم خاصی را برای بینی مدنظر دارد ؛ بیماران ، باید به این نکته توجه داشته باشند که زیبایی چهره ، زمانی بیشتر می شود که فرم بینی ، متناسب با اجزای دیگر چهره باشد ؛ زیرا برخی از متقاضیان ، درک درستی نسبت به نتیجه جراحی زیبایی بینی ندارد ؛ درک نادرست از جراحی بینی ، باعث می شود تا بیماران توقع زیادی داشته باشند و فرمی را برای بینی انتخاب کنند که مناسب چهره شان نباشد. بینی ، بیش از اندازه سربالا یا نوک تیز که به اصطلاح بینی خوکی یا سرسره ای نامیده می شود و برای تمامی افراد مناسب نیست ، هر چند که اعمال تغییرات بیش از اندازه به طور کلی مورد پسند نیست ؛ بیماران ، باید دقت داشته باشند که بهترین فرم برای بینی ، فرمی است که طبق استانداردهای زیبایی و متناسب با چهره باشد.

 
 

 

جراحی بینی طبیعی مردانه

اگر فرم بینی یک خانم فانتزی باشد ، بازخورد منفی ندارد ؛ زیرا فرم بینی فانتزی برای افرادی که چهره ای ظریف دارند ، مناسب است ؛ بنابراین ، بانوان با توجه به ظرافت چهره شان ، کاندید مناسب تری برای عمل بینی فانتزی ، هستند ؛ ولی آقایان با توجه به ساختار استخوانی چهره شان و حفظ جذبه مردانه شان ، تمایلی به راینوپلاستی بینی فانتزی ندارند ؛ اغلب آقایان ، تمایل به عمل بینی طبیعی در شیراز دارند و ترجیح می دهند ، عمل زیبایی بینی به صورت طبیعی انجام شود. زیرا ، برای آقایان تنها رفع مشکل بینی ، کافی است و علاقه ای ندارند که مشخص باشد ، بینی جراحی شده است ؛ بنابراین ، خواستار انجام رینوپلاستی بسیار طبیعی هستند.

 

نمونه جراحی بینی طبیعی آقایان + قبل و بعد - دکتر مرادیان

 

مشخصات بینی طبیعی

  • قوسی که قابل تشخیص باشد ، بر روی بینی مشاهده نمی شود و تمامی تغییرات بینی ، کاملا طبیعی هستند.
  • نوک بینی در راستای بینی ، است و اصلا سربالا نیست.
  • در کل بینی ای که به طور طبیعی جراحی شده باشد ، کاملا متناسب با دیگر اجزای چهره است.
  • زوایای تعریف شده ای وجود دارند که منجر به افزایش زیبایی بینی می شوند ؛ به طور مثال در عمل بینی طبیعی ، زاویه بین لب و بینی باید رعایت شود.

 

نمونه جراحی بینی طبیعی - دکتر حسین مرادیان

 

جراحی بینی گوشتی

بینی های گوشتی ، دارای مشخصاتی ؛ همانند پوست ضخیم و غضروف ضعیف می باشند ؛ دلیل ضخیمی پوست بینی ، به علت وجود غدد چربی یا ضخیمی بافت بینی می باشد ؛ پوست ضخیم موجود در بینی های گوشتی ، جراحی آن ها را سخت می کند و به همین دلیل ، امکان ایجاد تغییرات گسترده در عمل زیبایی بینی گوشتی ، وجود ندارد ؛ به همین علت این بینی ها ، مناسب ترین کاندیدا جهت انجام جراحی بینی طبیعی در شیراز با دکتر حسین مرادیان ، می باشند.

جراحی بینی استخوانی

از مشخصات ظاهری بینی های استخوانی ، می توان به مواردی ؛ هم چون پوست نازک ، غضروف محکم و در بعضی مواقع قوز اشاره کرد ؛ عمل بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی ، آسان تر می باشد ، تنها مسئله ای که ممکن است بینی های استخوانی را با مشکل مواجه کند ، وجود پوست بیش از اندازه نازک است. افرادی که بینی آن ها در دسته بینی استخوانی قرار می گیرد ، کاندیدای مناسبی جهت انجام راینوپلاستی فانتزی و نیمه فانتزی ، می باشند ؛ زیرا در این بینی ها می توان تغییرات زیادی اعمال کرد.

اقدامات قبل از عمل بینی طبیعی

  1. مهارت جراح بینی ، عاملی است که بیشترین تاثیر در دستیابی به بهترین نتیجه از جراحی بینی طبیعی را دارد ؛ بنابراین مهم ترین اقدام قبل از عمل زیبایی بینی ، انتخاب یک جراح بینی مجرب در شیراز می باشد.
  2. در مرحله بعدی ، انتظاراتی که از جراحی زیبایی بینی دارید را به طور کامل با دکتر بینی خود در میان بگذارید.
  3. داشتن حساسیت های دارویی ، ابتلا به بیماری و استفاده از داروهای خاص ، عواملی هستند که حتما جراح زیبایی بینی باید از آن ها مطلع باشد.
  4. مصرف داروهایی ؛ مثل وارفارین که موجب رقیق شدن و انعقاد خون می گردند را به مدت 14 روز متوقف کنید.
  5. مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات ، موجب می شود که میزان اکسیژن خون کاهش یابد ، از مصرف آن ها به مدت 2 هفته قبل از عمل ، اجتناب نمایید.
  6. از خوردن و آشامیدن به مدت 8 ساعت ، پرهیز نموده و در روز عمل جراحی ، ناشتا باشید.
 

 

تکنیک های جراحی بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی با روش باز

در روش باز ، برشی 7 شکل در ستونچه بین سوراخ های بینی ، ناحیه کلوملا ، ایجاد می شود. سپس برای دسترسی دکتر عمل بینی طبیعی در شیراز ، به ساختار و غضروف های بینی ، پوست بینی از روی آن کنار زده می شود. پزشک تغییرات لازم را اعمال می کند و پس از اتمام عمل ، برش خارجی ایجاد شده را به کمک بخیه می بندد. رینوپلاستی باز ، دست بهترین جراح بینی طبیعی شیراز ، را در اعمال تغییرات باز می گذارد و قدرت مانور بیشتری ، را در اصلاح مواردی چون غیرقرینگی ، اصلاح نوک بینی یا تیپ پلاستی ، عدم تناسب طول بینی و بیرون زدگی بینی نسبت به صورت ، در اختیار پزشک قرار می دهد. از این رو در مواردی که عمل زیبایی بینی پیچیدگی بیشتری دارد ، مانند جراحی بینی کج یا پیچ خورده ، جراحی ترمیمی بینی و جراحی تیپ پلاستی ، تکنیک باز ، بهترین گزینه برای جراحی زیبایی بینی به فرم طبیعی می باشد. البته ایجاد برش های خارجی سبب می شود ، که طول دوره نقاهت بعد از عمل افزایش یابد و بیمار ، کبودی و ورم بیشتری را تجربه کند.

جراحی بینی طبیعی به روش بسته

در روش بسته ، معمولا برشی در ناحیه خارجی بینی ایجاد نمی شود و جراحی ، با برش های داخلی و از درون سوراخ های بینی انجام می شود. درست است که روش بسته ، برای جراح قدرت مانور کمی را ایجاد می کند و دست او را ، در اعمال تغییرات زیاد و پیچیده می بندد. ولی در مواردی که بینی نیاز به اعمال تغییرات جزئی دارد ، و بیمار از ظاهر نوک بینی خود رضایت دارد ، تکنیک بسته گزینه مناسبی برای عمل زیبایی بینی است. چرا که طول دوره نقاهت و مدت زمان عمل ، در روش بسته کوتاه تر بوده و آثار کبودی و ورم کمتری ، بعد از جراحی برای بیمار ایجاد می شود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی

  • بعد از عمل بینی طبیعی در شیراز ، به دلیل تغییراتی که در ساختار بینی ایجاد گشته مقداری تورم و کبودی در بینی ، بروز می کند.
  • قرار دادن دو یا سه بالش در زیر سر به هنگام خواب در کاهش کبودی و ورم ، موثر می باشد.
  • از خوردن غذاهای شور و پرادویه اجتناب نمایید.
  • خوردن غذاهای سفت و جویدنی ، موجب افزایش ورم بینی می گردد ؛ از خوردن این مواد غذایی بپرهیزید.
  • از چسب بینی ، استفاده نمایید.
  • نوشیدن آبمیوه های طبیعی و تازه را در رژیم غذایی خود ، قرار دهید.

هزینه جراحی بینی طبیعی در شیراز

هزینه رینوپلاستی طبیعی ، با توجه به موارد بسیاری تعیین می شود و تعیین هزینه رینوپلاستی ، نیاز است که فرد توسط جراح بینی معاینه شود ؛ امروزه ، با توجه به گسترش ارتباطات از طریق اینترنت ، می توانید با ارسال عکس برای جراح بینی خوب در شیراز از هزینه حدودی رینوپلاستی مطلع شوید.

ویژگی های اصلی جراحی بینی به فرم طبیعی

  • یکی از مهم ترین شاخصه های بینی طبیعی ، میزان فاصله نوک بینی تا لب ها و چانه است. لازم است پزشک بر اساس استاندارهای زیبایی با در نظر گرفتن طول بینی ، این فاصله را ارزیابی و آنالیز کند.
  • همچنین باید پهنای بینی بر اساس فاصله چشم ها با بینی جراحی شود.
  • از نکات قابل توجه در جراحی بینی طبیعی در شیراز ، زاویه بین بینی و خط عمود به لب ها است.
  •  ضخامت پوست بینی از عوامل تاثیرگذار در نتیجه عمل بینی طبیعی در شیراز است ؛ زیرا نازک بودن پوست بینی می تواند به خوبی تراش های اعمال شده و هرگونه عدم تقارن را به خوبی نمایان سازد.
  •  در پروسه عمل طبیعی بینی نیاز است سایر اجزای صورت مثل پیشانی ، لب و گونه ها نیز در زاویه متناسب با بینی قرار داشته باشند تا در نهایت زیبایی طبیعی حاصل شود.

آیا می توان جراحی بینی طبیعی را با لیزر انجام داد ؟

در حال حاضر ، لیزر در علم پزشکی پیشرفت بسیاری کرده است ؛ اما پیشرفت آن در حدی نیست که بتوان عمل زیبایی بینی را انجام داد ؛ کاربرد لیزر در جراحی رینوپلاستی ، تنها برای بر طرف کردن جای بخیه و صاف کردن پوست بینی ، می باشد.

نکات مهمی که در رابطه با عمل بینی طبیعی باید بدانید !

  1. تمامی افراد بدون محدودیت سنی بعد از 18 سالگی می توانند بینی خود را فارغ از گوشتی و یا استخوانی بودن به فرم طبیعی جراحی نمایند.
  2. افرادی که مشکلات تنفسی به دلیل پولیپ ، انحراف و یا آلرژی دارند می توان همزمان با جراحی بینی طبیعی در شیراز ، مشکلات تنفسی آن ها را نیز برطرف نمود ؛ چرا که یکی از اصلی ترین هدف های عمل رینوپلاستی ، برطرف کردن اختلالات تنفسی و مشکلات داخلی بینی است.
  3. اگر به مشکلات ریوی ، کلیوی و قلبی دچار هستید ، لازم است حتما بررسی های لازم انجام شود تا بتوانید این جراحی را بدون مشکل انجام دهید. اما به صورت کلی داشتن بیماری های زمینه ای همیشه مانع از انجام جراحی زیبایی بینی نمی شود اما می تواند محدودیت هایی را در پروسه جراحی ایجاد نماید.
  4. برای اینکه نتیجه خوبی از عمل زیبایی بینی خود دریافت نمایید توصیه می شود مراقبت ها و دستورالعمل های بعد از عمل را به خوبی رعایت کنید.

چه تفاوتی میان عمل بینی فانتزی و طبیعی وجود دارد ؟

همانطور که بیان شد هریک از مدل های جراحی با ویژگی های خاص خود همراه است ؛ از این رو جراح بر اساس ملاک و معیارهای مشخص شده برای هر فرم بینی ، به عمل رینوپلاستی بیمار بر اساس آناتومی صورت می پردازد. از تفاوت های شاخص و بارز عمل بینی طبیعی و بینی فانتزی می توان به زاویه نوک بینی اشاره نمود. بینی در فرم فانتزی و عروسکی حالت سربالا تری نسبت به بینی طبیعی دارد که این زاویه در بینی فانتزی حدود 100 تا 105 درجه است در حالی که برای بینی های طبیعی زاویه بین 90 تا 95 درجه در نظر گرفته می شود. از دیگر تفاوت های این دو مدل می توان به تغییر سایز بینی اشاره نمود. به صورت کلی بینی های فانتزی فرم ظریف و بسیار کوچکی دارند ، همچنین در این جراحی فرم سوراخ های بینی تغییر داده می شود و کوچک تر خواهد شد ؛ در حالی که در انجام جراحی بینی طبیعی در شیراز با دکتر مرادیان ، تلاش می شود تا فرم اصلی بینی حفظ شود ، سایز بینی تغییر چندانی پیدا نکند و تنها مشکلات و عیوب بینی اصلاح و برطرف شود. در بینی طبیعی سایز و فرم سوراخ های بینی تغییری پیدا نمی کنند ؛ از این رو افرادی که بینی خود را به فرم طبیعی جراحی می کنند ، مشکلی در تنفس از راه بینی پیدا نمی کنند. همچنین در انتها باید به این نکته اشاره نمود که بینی فانتزی بر اساس ویژگی هایی که دارد ، موجب می شود تا از نمای رو به رو سوراخ های بینی قابل مشاهده باشد اما در بینی طبیعی سوراخ های بینی از نمای رو به رو قابل مشاهده نیست. در مورد آخرین تفاوت باید به قوس روی پل بینی اشاره نمود. بینی عروسکی از نمای نیم رخ دارای قوس است که به زیبایی بینی می افزاید و به آن فرم فانتزی می بخشد اما در بینی های طبیعی قوسی وجود نداشته و پل بینی به صورت صاف جراحی می شود. اما در برخی موارد می توان در فرم طبیعی بر اساس سلیقه بیمار ، قوس بسیار ملایمی را ایجاد نمود.

مشاوره با پزشک قبل از جراحی بینی طبیعی

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین موارد در پروسه عمل کردن بینی همین مرحله می باشد که تاثیر بسیاری در کل پروسه و نتیجه آن دارد ، اما هیچکس به آن توجه لازم را اختصاص نمی دهد. در این جلسه تبادل اطلاعات و ارتباط میان بیمار و پزشک صورت می گیرد و این موضوع می تواند کمک بسزایی به پیشرفت پروژه بنماید. در این دیدار با جراح شما باید اطلاعاتی مانند داروهای مصرفی ، هر گونه حساسیت و یا مشکل خوانوادگی و ژنتیکی که دارید را با پزشک در میان بگذارید. همچنین در طول ای جلسه مشاوره شما باید تمام سعی خود را بکنید تا به هدف و نتیجه دلخواه خود از عمل بینی طبیعی را به دکتر انتقال دهید.

از سوی دیگر نیز دکتر راهنمایی ها و اطلاعات لازم و مورد نیاز را برای قسمت های مختلف پروژه در اختیار شما قرار می دهد و شما را در باره هر مشکل یا پرسشی که داشته باشید راهنمایی می نماید و پاسخ مناسب را به شما می گوید. مواردی که پزشک باید به شما ارائه کند و در اختیارتان بگذارد عبارتند از دستورات پزشکی مانند قطع دارو یا مواد مصرفی یا تجویز دارو جدید ، راهنمایی های مربوط به آمادگی هایی که باید قبل از جراحی بینی طبیعی داشته باشید و دوره نقاهت بعد از آن نیز جزو مواردی هستند که جراح بینی قبل از پروسه به شما اطلاع می دهد.

ضمنا یکی از مهم ترین مراحل این جلسه مشاوره این است که پزشک بینی شما را از نظر ساختار و آناتومی بررسی می کند تا تشخیص دهد آیا این عمل برای شما گزینه درستی می باشد یا اینکه چه روش و یا تکنیکی را باید برای شما در این پروسه جراحی مورد استفاده قرار دهد.

بین جراحی بین طبیعی و نیمه فانتزی کدام رو انتخاب کنیم ؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است حین تصمیم گیری برای انجام این عمل رخ دهد این است که نتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناست تر می باشد و انتخاب نمایید. برای اینکه شما را در ای باره راهنمایی کنیم باید بدانید همانطور که گفته شد این نوع از عمل بینی برای از بین بردن نقص و ایرادات می باشد و اهداف زیبایی خاص ندارد و در آن فرم قوس و لبه دار به بینی داده نمی شود. جراحی بینی طبیعی به دلیل کم تهاجمی بودن و تغییرات محدود در ساختار استخوان و غضروف بینی می تواند به راحتی ترمیم شود و در صورت راضی نبودن بیمار بدون هیچ خطری دوباره می توان پروسه عمل را تکرار نمود. همچنین این نوع از جراحی عوارض کمتری دارد و باعث ضعیف شدن و مشکلات متعدد دیگر در بینی نمی شود.

از سوی دیگر در نوع نیمه فانتزی نیز همان الگو فانتزی را دنبال می کنند و در بینیقوص و نوک سر بالا تا حدی وجود دارد. یکی دیگر از ایرادات آن که متوجه شده اید ایجاد ضعف در ساختار بینی به ویژه در تیغه آن می باشد. همچنین عوارض و مشکلات بعد از آن بیشتر خواهد بود و بازگرداندن آن به یک حالت عادی با جراحی بینی ترمیمی غیر ممکن نبوده ، اما بسیار سخت تر می باشد. به طور کلی برای انتخاب بین جراحی بینی طبیعی و نیمه فانتزی باید با دقت به نیاز خود توجه کنید و از یک متخصص متبحر مشورت دریافت نمایید. برای اینکه کمی پیش زمینه داشته باشید در صورتی که نمی خواهید به بینی خود یک مدل خاص دهید و یا ظاهر آن را به شکل یونیک درآورید و تنها نیاز شما برطرف کردن چند ناهنجاری است ، نیاز به انجام عمل بینی طبیعی دارید.

پرسش و پاسخ

 

سوالات متداول جراحی بینی طبیعی - دکتر حسین مرادیان

 

  • آیا جراحی بینی طبیعی برای من مناسب است؟

برای مشاوره درباره جراحی بینی، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  • چه نوع تغییراتی در شکل بینی می‌توان انتظار داشت؟

تغییراتی مانند کاهش یا افزایش اندازه و تغییر در شکل بینی ممکن است رخ دهد.

  • چه مراحلی در جراحی بینی طبیعی دخیل هستند؟

مراحل شامل مشاوره، آزمایشات، عمل جراحی و مراقبت‌های بعد از عمل می‌باشد.

  • چقدر زمان لازم برای بازگشت به فعالیت‌های روزمره پس از جراحی است؟

زمان بازگشت به فعالیت‌های روزمره پس از جراحی بسته به شرایط متغیر است.

  • آیا باید انتظار درد یا عوارض دیگری بعد از جراحی داشت؟

درد و عوارض ممکن است پس از جراحی رخ دهد، اما بسته به شرایط فرد متفاوت است.

  • چه نوع مراقبت‌های بعد از عمل باید انجام شود؟

مراقبت‌های بعد از عمل شامل استفاده از داروها و مراقبت از جای جراحی می‌شود.

  • آیا نیاز به جراحی مجدد یا تنظیمات بعدی وجود دارد؟ 

در برخی موارد، نیاز به جراحی مجدد یا تنظیمات بعدی ممکن است وجود داشته باشد.

 

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: