جراحی بینی فانتزی

در ارتباط با زیبایی بینی و بهترین فرم برای آن ، استانداردهای جهانی وجود دارد که با توجه به سایر اجزای چهره تعریف شده اند. معیارهای جهانی که تعریف شده اند با توجه به تجزیه و تحلیل چهره افراد زیبا به دست آمده اند و زوایای تعریف شده بر اساس نسبت بینی به اجزای دیگر چهره است. زوایای استاندارد جهانی در ارتباط با زیبایی یک عدد مشخص نیستند و دارای محدوده هستند. طبق صحبت های دکتر حسین مرادیان ، بهترین جراح بینی شیراز ، زاویه بینی در عمل بینی باید بین 90 تا 105 باشد ولی برخی از افراد طبق سلیقه خود فرم خاصی را برای بینی در نظر دارند . این زوایه در جراحی بینی فانتزی بین 100 الی 105 درجه است.

 

جراحی بینی فانتزی

 

نکاتی در مورد جراحی بینی فانتزی

  • برای اینکه نتیجه خوبی کسب کنید و در اعمال تغییرات زیاده روی نشود ، حتماً یک جراح بینی فانتزی ماهر را انتخاب نمایید .
  • برای انجام عمل بینی فانتزی در شیراز ، نیاز است که بینی غضروف محکمی داشته باشد و پوست بینی نازک باشد به همین دلیل افرادی که بینی استخوانی دارند کاندیدای مناسب تری برای فرم بینی فانتزی هستند .
  • مشخصات ظاهری بینی فانتزی ، قوس روی بینی ، نوک سربالا بینی و سایز کوچک بینی می باشد.
  • بیماران نباید اصرار بیش از اندازه برای کوچک کردن بینی داشته باشند زیرا کوچک شدن پره های بینی می تواند مشکلات تنفسی را در پی داشته باشد .
  • جراحی بینی فانتزی برای بانوان مناسب تر است و توصیه می شود آقایان برای حفظ جذابیت مردانه شان به هیچ عنوان رینوپلاستی بینی فانتزی انجام ندهند .

بینی فانتزی چیست ؟

بینی فانتزی یا عروسکی کاملاً تراشیده شده است و به راحتی می توان تشخیص داد که بینی جراحی شده است. بارزترین نشانه بینی فانتزی ، زاویه بین لب و نوک بینی می باشد. بسیاری از متقاضیان توقعات نادرستی از جراحی زیبایی بینی دارند و تمایل دارند فرم بینی بیش از اندازه فانتزی شود که در این صورت ، بینی سرسره ای و بینی خوکی نامیده می شود . بنابراین هنگام فرم دهی بینی فانتزی ، جراح بینی باید دقت بالایی داشته باشد و در اعمال تغییرات زیاده روی نکند. قوس بیش از اندازه روی بینی یا بیش از اندازه سر بالا بودن بینی از نظر اکثریت افراد مناسب نیست و بازخورد خوبی ندارد. همچنین کوچک شدن سایز بینی باید به اندازه ای باشد که فرد پس از پایان تغییر فرم بینی با مشکلات تنفسی مواجه نشود .

چه کسانی برای عمل بینی فانتزی گزینه مناسبی هستند؟

جراحی بینی فانتزی ، به شرطی که متقاضی بالای ۱۸ سال باشد و از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد، قابل اجرا است. یکی از ویژگی‌های مهم این نوع جراحی، تغییر اندازه بینی به سمت کوچکتر شدن است. به همین دلیل، توجه به هارمونی میان اندازه بینی و سایر ویژگی‌های صورت از اهمیت بالایی برخوردار است. پزشک با در نظر گرفتن نسبت طلایی بینی و سایر عناصر صورت، تصمیم به اجرا یا عدم اجرای این نوع جراحی برای بیمار بالقوه می‌گیرد.

اضافه شود که متقاضیان جراحی بینی استخوانی نیز به عنوان داوطلبان ایده‌آل برای جراحی بینی فانتزی محسوب می‌شوند. دلیل این امر نازک بودن ضخامت پوست بینی و استحکام بافت‌های سازنده ساختار بینی آنها است که قابلیت پذیرش تغییرات گسترده را دارند.

عمل بینی فانتزی

تفاوت جراحی بینی فانتزی با سایر فرم ها

در بینی های طبیعی فاصله نوک بینی تا لب حدود 95 درجه می باشد. این جراحی برای افرادی که تنها خواستار برطرف کردن ایرادات بینی خود هستند، مناسب می باشد. به همین دلیل جراحی بینی طبیعی بیشترین طرفدار را در آقایان به خود اختصاص داده است. بینی های نیمه فانتزی هم حالتی ما بین بینی فانتزی و طبیعی را دارند، به این صورت که شدت قوس آن کمتر از بینی های فانتزی است و در عین حال بینی از حالت طبیعی خارج نمی شود.

انواع روش های عمل بینی فانتزی

عمل در بینی بر اساس مهارت و صلاحدید دکتر گوش و حلق و بینی و همچنین بسته به اینکه برش ها در کدام ناحیه ایجاد می شوند، از دو روش جراحی باز بینی و جراحی بسته بینی انجام می شود. در جراحی بینی به روش باز برش ها در ناحیه کلوملا که همان تیغه میان دو سوراخ بینی است، ایجاد می شوند. سپس پوست بینی با استفاده از دستگاه مخصوص از ساختمان بینی جدا شده و تغییرات اعمال خواهد شد. در این روش پزشک به ساختار بینی اشراف کامل دارد، به همین دلیل احتمال بروز عوارضی چون نامتقارن شدن سوراخ های بینی بسیار کم است. اما در عمل بینی به روش بسته، آسیبی به پوست وارد نخواهد شد و برش ها از داخل سوراخ های بینی ایجاد می شوند؛ این روش معمولا به دلیل محدودیت دید ایجاد شده، اولویت دوم جراحان بینی است. عمل زیبایی بینی به روش بسته ، بیشتر برای افرادی مناسب است که بینی آن ها دارای مشکل خاصی نیست. از مزیت های این روش می توان به کم بودن میزان تورم و کبودی بینی و همچنین کوتاه بودن دوران نقاهت اشاره نمود.

اقدامات پیش از جراحی بینی فانتزی:

دنبال کردن دستورالعمل‌های پیش از جراحی بینی فانتزی بسیار حیاتی است تا فرآیند جراحی با بهترین نتیجه ممکن انجام شود. به منظور تسهیل فرآیند بهبودی پس از جراحی، پزشک نکاتی را توصیه می‌کند که اجرای آنها قبل از عمل ضروری است. برخی از این دستورالعمل‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. در طول دو هفته پیش از جراحی، از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، و ویتامین E خودداری کنید.
  2.  در شب قبل از روز جراحی، هیچ چیزی نخورید یا ننوشید.
  3.  اجتناب از مصرف سیگار، زیرا استفاده از سیگار می‌تواند فرآیند بهبودی را به تعویق اندازد.
  4.  تهیه کلیه ملزومات و داروهایی که پزشک توصیه کرده است را انجام دهید.

تاثیر ضخامت پوست در جراحی بینی فانتزی

نوع پوست بینی یکی از عوامل مؤثر در نتیجه جراحی بینی فانتزی است و می‌تواند محدودیت‌هایی را در حاصل مطلوب ایجاد نماید. در بیمارانی که دارای پوست نازک هستند، حتی تغییرات کوچکتر نیز بسیار واضح خواهد بود. این وضعیت تاکید بیشتری بر مهارت و تخصص جراحان می‌اندازد. از سوی دیگر، در بیمارانی که پوست بینی آن‌ها ضخیم است، ممکن است با محدودیت‌هایی در دستیابی به نتیجه مطلوب مواجه شوند. با ارتقاء علم و بهره‌مندی از خلاقیت و دانش بهترین جراحان بینی فانتزی، دیگر برای بیماران متقاضی این نوع جراحی، به نظر می‌رسد که داشتن یک بینی زیبا و هنری دیگر امکان‌پذیر نیست.

 

مراقبت های بعد از عمل بینی فانتزی

رعایت نکات و مراقبت های پس از جراحی بینی فانتزی در شیراز ، تاثیر به سزایی در دریافت نتایج مطلوب و همچنین کاهش احتمال بروز عوارض ناشی از آن دارد ؛ بنابراین به نکاتی که در ذیل به آن ها اشاره شده است ، توجه نشان داده و آن ها را رعایت نمایید.

تغذیه بعد از جراحی

  • جراح بینی خوب در شیراز ، توصیه به قرارگیری مواد غذایی نرم و آبکی در رژیم غذایی بیماران در روزهای ابتدائی پس از عمل بینی می کند ؛ افراد به مرور می توانند مواد غذایی سفت تر را جایگزین نمایند.
  • مصرف نمک و ادویه ، سبب افزایش تورم و کبودی ناشی از تغییر فرم بینی می شود ؛ بدین منظور این موارد را تا حد ممکن در رژیم غذایی خود کاهش داده یا حذف کنید.
  • مصرف آب آناناس و آب کرفس ، نیز تاثیر به سزایی در رفع تورم و کبودی ناشی از این پروسه تهاجمی دارد ؛ بنابراین این موارد را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل

خوابیدن به صورت دمر یا بر روی پهلو ، منجر به وارد شدن فشار به صورت و بینی می شود ؛ از این رو بهتر است افراد طبق توصیه متخصص گوش و حلق و بینی ، تا مدتی به طور طاق باز بخوابند ؛ همچنین لازم به تذکر است قرار دادن دو بالش در زیر سر و ساخت زاویه 30 درجه ، کمک بسیاری به کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی فانتزی می کند.

ورم بعد از تغییر فرم بینی

بروز تورم و کبودی پس از جراحی بینی فانتزی ، مسئله ای طبیعی بوده که به مرور زمان برطرف می شود ؛ اما لازم به تذکر است که انجام برخی از نکات همانند استفاده از کمپرس یخ و مواردی که در فوق ذکر شد ، بر روی تسریع در روند بهبودی آن تاثیر به سزایی دارد.

آیا در عمل بینی فانتزی جنسیت اهمیت دارد ؟

بله خوب است بدانید که به صورت کلی جراحی بینی فانتزی بیشتر در بین بانوان و خانم های جوان محبوب بوده و انجام می شود. المان دیگری که در عمل زیبایی بینی به فرم فانتزی در نظر گرفته می شود ، ضخامت پوست می باشد. پوست بینی مردان در مقایسه با زنان ضخیم تر بوده و این موضوع نیز خود مانع انجام عمل به فرم فانتزی و یا نیمه فانتزی می شود ؛ چرا که ظرافت های جراحی را محدود کرده و مانع از دیده شدن ظرافت ها می شود. بینی فانتزی یا عروسکی اغلب در فرم صورت های استخوانی با بهترین نتیجه همراه است.

آیا در طی عمل ترمیمی بینی ، می توان فرم فانتری را ایجاد کرد ؟

نتیجه نهایی از انجام عمل ترمیمی بینی تا حد زیادی به مشکلات و فرم بینی که با رینوپلاستی اولیه به دست آمده بستگی دارد. به همین دلیل بهترین جراح بینی شیراز ، تلاش می کند در گام اول مشکلات ناشی از عمل اولیه را اصلاح و برطرف سازند و پس از آن به ترمیم فرم کلی بینی پرداخته و تا حد امکان تلاش می کند تا انتظارات بیمار را برآورده سازد. در صورتی که بینی زمینه لازم را برای ایجاد فرم فانتزی داشته باشد ، می توان به کمک پیوند غضروفی ، بینی زیبا و فانتزی خلق نمود.

دوره نقاهت پس از جراحی بینی فانتزی چقدر است ؟

این موضوع به شرایط بدنی و پیچیدگی های عمل جراحی بستگی دارد. اما به صورت کلی بیشتر بیماران بعد از گذشت 5 الی 7 روز بهبودی نسبی پیدا کرده و می توانند کارهای روزانه خود را با رعایت نکات پزشکی و مراقبتی انجام دهند. لازم به ذکر است که عمل زیبایی بینی به صبر زیادی نیازمند است و برای اینکه در نتیجه نهایی خللی وارد نشود ، لازم است تا یک سال به برخی نکات و دستورالعمل های مراقبتی توجه داشته باشید.

آیا آقایان می‌توانند داوطلب خوبی برای عمل بینی با مدل عروسکی باشند؟

اگر به دیدگاه دنیای مد نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد، حتی برخی از آقایان به دنبال داشتن بینی با شکلی که مدل عروسکی دارد، می‌باشند. اما اگر از دیدگاه استانداردهای طلایی زیبایی به این موضوع نگاه کنیم، خواهیم دید که صورت آقایان دارای ویژگی‌های مردانه‌ای است که اغلب با ویژگی‌های مدل عروسکی تفاوت دارد و نمی‌توان با ایجاد هماهنگی بین بینی با مدل عروسکی و سایر ویژگی‌های صورت، نتیجه مطلوب را به دست آورد.

بیشتر آقایان هنگام مراجعه به جراح زیبایی برای انجام جراحی بینی، تأکید دارند که بینی‌شان طبیعی به نظر برسد و ویژگی‌های مردانه صورتشان حفظ شود. اما نتایجی که از جراحی بینی با مدل عروسکی به دست می‌آید، نمی‌تواند این خواسته آقایان را برآورده سازد؛ بنابراین، جراحی بینی با مدل عروسکی برای آقایان گزینه‌ای مطلوب نیست.

مزایای انجام جراحی بینی با شکل عروسکی یا فانتزی

به‌جز جنبه زیبایی که باعث صاف شدن، ظریف شدن و جذابیت صورت می‌شود، باید توجه داشت که برخی از افراد زیباپرست دارای مشکلات تنفسی هستند. جراحی بینی با شکل عروسکی می‌تواند همه جنبه‌های زیبایی و عملکردی یا فانکشنال بینی را به روش‌های مختلف درمان کند:

  • تغییر اندازه بینی (معمولاً کوچک‌تر شدن بینی)
  • تغییر اندازه و شکل سوراخ‌های بینی
  • ایجاد هماهنگی در بین بینی و سایر ویژگی‌های صورت
  • تغییر شکل و اندازه پل بینی
  • بهبود و ارتقا یافتن شکل و اندازه نوک بینی
  • اصلاح انحرافات موجود در سوراخ‌های بینی
  • بهبود تنفس و رفع مشکلات مربوط به سینوس و مجاری تنفسی
دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: