جراحی بینی کج

جراحی بینی کج یکی از موارد رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی است ؛ تیغه بینی باید کاملاً صاف باشد و حتی یک کج بودن جزئی نیز در ظاهر بیمار تاثیر دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کارهای عمل بینی کج ، مطالعه مقاله پیش رو از دکتر حسین مرادیان ، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی شیراز توصیه می شود.

 

جراحی بینی کج - دکتر مرادیان

 

کج شدن بینی یا کج بودن بینی دلایل مختلفی دارد . مانند :

  1. برخی از افراد در کودکی دچار آسیب یا حادثه می شود و به دلیل نرم بودن استخوان های بینی در سنین کودکی ، فرم بینی شان به طور کج رشد می کند.
  2. برخی از بزرگسالان نیز در حوادثی ؛ چون تصادف یا درگیری دچار کج بودن بینی می شود .
  3. دو مورد گفته شده با انجام جراحی زیبایی بینی بر طرف می شود ؛ اما کج بودن بینی اگر ناشی از عمل بینی اولیه باشد ، نیاز به جراحی ترمیمی بینی دارد .

جراحی ترمیمی بینی کج در شیراز

جراحی ترمیمی یا جراحی ثانویه بینی به منظور رفع مشکلات حاصل از جراحی بینی اولیه انجام می شود ؛ به همین دلیل بیمارانی که پس از رینوپلاستی ، دچار کج بودن فرم بینی یا حتی دچار کج بودن نوک بینی شده اند ، باید جراحی ترمیمی انجام دهند ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با عمل ترمیمی بینی به مقاله مربوطه در سایت دکتر مرادیان مراجعه نمایید .

تفاوت کج بودن بینی با انحراف بینی

کج بودن بینی را انحراف بینی نیز می گویند ؛ اما از نظر پزشکی این دو کاملاً با یکدیگر متمایز هستند ؛ انحراف بینی در اصل کج شدن تیغه وسط بینی است و منجر به اختلال در عملکرد بینی می شود ؛ ولی کج بودن فرم بینی مشکلی برای عملکرد بینی به وجود نمی آورد . عمل انحراف تیغه بینی یا سپتوپلاستی ، در اصل اصلاح سپتوم بینی و بهبود عملکرد بینی است ؛ در نتیجه جراحی درمانی مرتبط با بینی محسوب می شود و در صورت تایید جراح بینی شیراز ، بیمار می تواند هزینه هایی که تقبل کرده است را از بیمه دریافت کند ؛ عمل بینی کج نیز به منظور بهبود ناهنجاری های ظاهری بینی انجام می شود ، در نتیجه جراحی زیبایی مرتبط با بینی محسوب می شود و هزینه به طور کامل توسط بیمار پرداخت می شود.

اقدامات قبل از جراحی بینی کج در شیراز

  1. تمام آزمایشاتی را که جراح قبل از جراحی برای شما تجویز می کند ، انجام دهید و نتیجه آن را در اختیار پزشک قرار دهید.
  2. از چند روز قبل از عمل بینی کج ، از مصرف دارو های ضد التهاب ، دارو های ضد انعقاد خون و رقیق کننده آن و مکمل های گیاهی پرهیز کنید.
  3. یک هفته قبل از جراحی بینی کج در شیراز ، مصرف سیگار و الکل را کنار بگذارید.
  4. قبل از جراحی استحمام کنید ؛ زیرا تا مدتی بعد از جراحی نمی توانید به حمام بروید.
  5. نیم ساعت قبل از جراحی با یک نفر همراه در محل جراحی حضور یابید.

روش های عمل کجی بینی

عمل رینوپلاستی معمولا از یکی از روش های زیر انجام می شود:

تکنیک رینوپلاستی باز

در این روش برای عمل بینی کج ، برای ایجاد دسترسی وسیع برای بهترین جراح بینی در شیراز ، برش هایی در پوست بینی ایجاد می شود. این برش ها در ناحیه کلوملا ، تیغه بین سوراخ های بینی ، انجام می شود. سپس پوست بینی کنار زده می شود و جراحی انجام می شود. این روش یکی از متداول ترین روش های جراحی بینی کج در شیراز است ، و در جراحی ترمیمی بینی و پیوند گرافت های غضروفی مناسب ترین روش است. به دلیل دید گسترده جراح در این روش ، معمولا بعد از جراحی ، عدم تقارن در بینی ایجاد نمی شود. ولی بخاطر ایجاد برش در سطح پوست ، میزان کبودی و ورم بعد از جراحی ، بیشتر و دوره نقاهت طولانی تر می باشد.

تکنیک رینوپلاستی بسته

در این روش اعمال تغییرات و انجام جراحی بر روی بینی ، از داخل سوراخ های بینی انجام می شود ، و برشی در در روی پوست بینی ایجاد نمی شود. برش ها در داخل بینی ایجاد می شوند و جراح تغییرات لازم را انجام می دهد. به دلیل عدم وجود برش های خارجی ، مدت زمان بهبودی بعد از جراحی بسیار کوتاه است ، و معمولا ورم و کبودی جزئی بعد از جراحی ایجاد می شود. ولی این روش تنها در عمل های بینی با تغییرات کم قابل انجام است ؛ زیرا جراح دید کافی به ساختمان بینی ندارد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی کج

در صورتی که به تازگی تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته اید یا تصمیم به انجام آن دارید ، باید نکات و مراقبت های پس از آن را جدی بگیرید ؛ زیرا مراقبت های پس از جراحی به اندازه خود عمل ، دارای اهمیت می باشد ؛ به طوری که اگر به درستی نکات و توصیه های انجام شده توسط پزشک معالج خود را رعایت نکنید ؛ با عوارض و خطرات ناشی از آن رو به رو خواهید شد.

  • فین کردن در دوران نقاهت عمل جراحی بینی کج در شیراز ، موجب بروز خونریزی می گردد ؛ بنابراین در این دوران ، از فین کردن اجتناب نمایید.
  • خمیازه ، امری طبیعی است که بیماران در دوران نقاهت عمل خود ، نباید جلوی آن را بگیرند ، تنها سعی کنید در آن هنگام ، دهان خود را بیش از اندازه باز نکرده و اطراف بینی را با دست نگه دارید.
  • بهتر است ، صورت تا مدتی پس از عمل رینوپلاستی ، کم ترین تحرک را داشته باشد ؛ از این رو ، توصیه می گردد در دوران نقاهت عمل ، تا حد امکان از صحبت کردن ، خندیدن و گریه کردن خودداری نمایید.
  • در دوران بهبودی جراحی ، با دهان باز عطسه و سرفه کنید.
  • به این موضوع توجه داشته باشید که داروهای تجویز شده توسط پزشک ، باید به طور مرتب و سر وقت مصرف شوند.

استحمام بعد از عمل بینی کج

کسانی که تحت جراحی بینی کج در شیراز با دکتر حسین مرادیان قرار گرفته اند ، تا مدتی باید از استحمام خودداری نمایند ؛ بهتر است افراد مدت زمان دقیق آن را از پزشک معالج خود جویا شوند.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی کج

طبق توصیه دکتر حسین مرادیان ، فرد پس از انجام عمل بینی کج ، باید به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار به صورت و بینی ، از خوابیدن بر روی شکم و پهلو خودداری کرده و طاق باز بخوابد . یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با نحوه خوابیدن پس از رینوپلاستی بینی ، ساخت زاویه 30 درجه می باشد ؛ به این منطور ، افراد باید در حین استراحت و خواب ، دو بالش در زیر سر خود قرار دهند ، تا سر در مکانی بالاتر از بدن قرار گیرد ؛ این کار کمک شایانی به رفع تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی ، می کند .

تورم و کبودی بعد از عمل بینی کج

بروز تورم و کبودی پس از هر جراحی ، مسئله ای عادی بوده و به تدریج برطرف می شود ؛ حال رعایت برخی از نکات ، می تواند به تسریع در روند رفع تورم و کبودی ناشی از عمل زیبایی بینی ، کمک کند ؛ که در ذیل به آن ها اشاره شده است :

  1. مصرف آب آناناس و آب کرفس
  2. استفاده از کمپرس یخ ، به خصوص در روزهای ابتدائی پس از عمل
  3. قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید
  4. حذف یا کاهش قابل توجه نمک و ادویه از رژیم غذایی

مصرف سیگار و الکل پس از رینوپلاستی بینی کج

استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل پس از جراحی زیبایی بینی ، سبب بروز تداخل در روند بهبودی افراد می شود ؛ به همین منظور بهتر است افراد تا مدتی از مصرف این موارد خودداری کرده و حتی توصیه می شود ، در معرض دود این موارد نیز قرار نگیرند.

 

جراحی بینی کج - دکتر مرادیان

هزینه جراحی بینی کج در شیراز

برای تعیین هزینه بهتر است به متخصص گوش و حلق و بینی خوب در شیراز ،مراجعه کنید تا در ابتدا مشخص شود دلیل کج بودن بینی است ؛ دستمزدی که جراحان بینی دریافت می کنند ، متغیر است به همین دلیل سعی کنید هزینه حدودی را نیز از جراح مدنظرتان جویا شوید.

رفع کجی بینی با جراحی

همانطور که می دانید چارچوب خارجی بینی از استخوان های نازک و غضروف تشکیل شده است که در نهایت به قسمت تحتانی تیغه متصل می شود. در طی پروسه جراحی بینی کج در شیراز ، ممکن است علاوه بر شکل دهی و جابجایی استخوان ها ، غضروف ها نیز نیاز به تغییر داشته باشند تا در نهایت بینی شکل مطلوبی پیدا کرده و صاف شود. لازم است بدانید که صاف کردن بینی کج یکی از اهداف مهم در عمل زیبایی بینی به شمار می آید. در برخی شرایط ممکن است اصلاح کجی بینی با پیچیدگی هایی هموار باشد. یکی از مشکلات این فرآیند این است که غضروف ها و استخوان های تشکیل دهنده بینی تمایل دارند تا به موقعیت و جایگاه قبلی خود بازگردند ، از دیگر مشکلات این پروسه می توان به نامتقارن بودن ساختار صورت اشاره نمود ؛ در چنین شرایطی یافتن خط مرکزی صورت برای صاف کردن بینی کار را پیچیده و دشوار می کند.

ممکن است گاهی با افزودن کاهش استخوان و غضروف ، بینی صاف شود. تغییر موقعیت کامل سپتوم نیز از دیگر راه های موثر در صاف کردن بینی در پروسه عمل بینی کج با دکتر مرادیان در شیراز ، می باشد. گاهی برای ترمیم و اصلاح این مشکل به غضروف های نواحی دیگر بدن نظیر گوش ها و یا دنده نیاز است.

ویژگی های بینی کج

  • فرد دچار گرفتگی بینی می شود.
  • اغلب افرادی که به مشکل کج بودن بینی دچار هستند ، اختلالاتی در تنفس نیز دارند.
  • بینی نامتقارن بوده و ممکن است در قسمت مرکزی صورت قرار نداشته باشد.
  • میزان کج بودن بینی به وضوح در ظاهر فرد مشخص است.

دلایل کج شدن بینی چه می باشد ؟

ممکن است برخی از افراد به صورت مادرزادی و ژنتیکی با بینی کج متولد شوند ، این در حالی است که گاهی اوقات به دلیل ضربه ای که به بینی وارد می شود ، بینی فرد کج خواهد شد. در هر صورت با انجام جراحی بینی کج در شیراز با دکتر حسین مرادیان ؛ می توان مشکل کج بودن بینی را برطرف نمود.

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: