جراحی بینی در افراد مسن

فهرست مطالب

میل به افزایش زیبایی چهره مختص به سن خاصی نمی باشد ، به همین دلیل جراحی زیبایی بینی در شیراز از تمام رده های سنی متقاضی دارد. تغییراتی که به علت بالا رفتن سن و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست به مرور زمان رخ می دهد ، باعث بد فرم شدن بینی و در اکثریت مواقع باعث افتادگی نوک بینی می شود و این امر از زیبایی چهره می کاهد. به همین دلیل بسیاری از افراد مسن برای جوانتر شدن و افزایش زیبایی چهره اقدام به راینوپلاستی می کنند. بیشترین نگرانی متقاضیانی که در دوارن میانسالی هستند در ارتباط با عوارض بیهوشی و مشکلات پس از جراحی می باشد. عمل بینی برای افراد مسنی که دچار بیماری های قلبی و عروقی یا بیماری خاصی نباشند ، هیچ گونه محدودیتی نخواهد داشت. اگر جراح بینی پس از معاینه و بررسی شرایط جسمی ، انجام رینوپلاستی در فرد مسن تایید کند با رعایت نکات مراقبتی هیچ گونه اختلال یا عارضه ای به وجود نخواهد آمد.

 

جراحی بینی در افراد مسن - دکتر مرادیان

 

مراقبت های بعد از عمل بینی در افراد مسن

افرادی که در سنین بالا اقدام به جراحی زیبایی بینی می کنند ، به دلیل شرایط بدنی دوره نقاهت طولانی تری را تجربه خواهند کرد ، به همین دلیل برای جلوگیری از بروز هر نوع عارضه و کمک به بهبودی سریع توجه به نکات مراقبتی بعد از عمل بینی ، بیشتر از گروه های دیگر دارای اهمیت است.

  • از عطسه کردن و فین کردن پرهیز کنید.
  • از دست زدن به بینی ، فشردن بینی و ماساژ دادن بینی پرهیز نمایید.
  • برای رفع تورم و کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید و مصرف نمک را کاهش دهید.
  • غذاهایی چون سوپ ، پوره و انواع آش در دوره نقاهت ، غذاهای مناسبی هستند ؛ زیرا نیازی به جویدن ندارند.
  • حداقل تا چهار هفته بعد از عمل ، از مصرف دخانیات و الکل دوری کنید.
  • حداقل تا دو ماه از انجام فعالیت های ورزشی سنگین پرهیز کنید.
  • تا دو ماه از عینک زدن خودداری کنید.
  • داروهای تجویز شده را به طور کامل و راس ساعت مصرف نمایید.
  • به دلیل اینکه فشاری به بینی وارد نشود ، به پشت بخوابید و از خوابیدن به شکم و پهلو پرهیز کنید.

نکات مهم جراحی بینی در افراد مسن

  • افراد مسن پیش از عمل بینی باید تمام آزمایش های تجویز شده را انجام دهند تا شرایط جسمی و عمومی آن ها به طور کامل توسط جراح بینی خوب در شیراز بررسی شود.
  • در طی دوره نقاهت و قبل از جراحی بینی ، باید تمام نکات مراقبتی را انجام دهند و هیچ گونه کوتاهی نداشته باشند.
  • درانتخاب جراح بینی باید دقت بیشتری داشته باشند.

در کل رینوپلاستی جزو جراحی های رایج است که برای تمامی افراد انجام می شود و محدودیت خاصی ندارد ، مگر اینکه فرد به بیماری یا مشکل خاصی دچار باشد و انجام جراحی زیبایی بینی منجربه اختلال در سلامتی وی شود.

حداکثر سن عمل بینی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بهبود روش های جراحی و همچنین افزایش کیفیت داروهای بیهوشی ، نگرانی در خصوص جراحی بینی در افراد مسن وجود ندارد. در واقع برای انجام این پروسه زیبایی سن ، چندان ملاک مهمی به شمار نمی آید و مواردی مثل تکمیل رشد استخوانی صورت ، کیفیت پوست ، آناتومی شکل بینی ، میزان استحکام غضروف های بینی و همچنین وضعیت جسمانی و سلامتی فرد متقاضی ، تعیین کننده این موضوع هستند که انجام جراحی بینی برای شما مناسب است یا خیر ! 

بنابراین اگر سن شما بالای 50 سال است و تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی دارید و نمی دانید گزینه مناسبی برای این پروسه هستید یا خیر ، بهتر است در قدم اول به یک جراح بینی خوب و با تجربه مراجعه کرده و در خصوص اهداف خود از انجام این جراحی صحبت نمایید ، سپس پزشک بعد از انجام بررسی و معاینات لازم و تجویز آزمایش مشخص می کند که کاندید خوبی برای این عمل هستید یا خیر ؛ بنابراین تفاوتی ندارد که در سن 45 ، 50 ، 60 یا حتی 70 سالگی برای این جراحی اقدام می کنید.

دکتر حسین مرادیان - drhosseinmoradian-com
دکتر حسین مرادیان
دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.
0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی دکتر مرادیان
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: