جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی می باشد که برای رفع عیوب ظاهری بینی انجام می شود. بینی به دلیل نقشی که بر زیبایی چهره و عملکرد تنفسی فرد دارد ، بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل در طی جراحی زیبایی بینی با حفظ فیزیولوژی و عملکرد بینی ، ظاهر بینی به زیباترین شکل ممکن جراحی می شود.

 

جراحی زیبایی بینی

 

برای انجام جراحی بینی بهتر است با جراح بینی مشورت کنید زیرا برخی از افراد بر این باورند که با انجام عمل زیبایی بینی ، یک تغییر و تحول بزرگ در چهره رخ می دهد و پس از رینوپلاستی ، چهره شان بسیار زیبا خواهد شد.

بینی تنها یکی از اجزای چهره است که زیبایی آن تنها به عنوان یک عضو بر چهره تاثیر دارد نه بیشتر از آن ، به همین دلیل افرادی که همزمان دچار مشکلات ظاهری بینی و مشکلات فک هستند نباید توقع داشته باشند که با انجام رینوپلاستی ، زیبایی چهره را افزایش دهند بلکه اینگونه افراد هم به جراحی بینی و هم به جراحی فک نیاز دارند.

افراد مناسب جراحی بینی

  • برای انجام رینوپلاستی بهتر است افراد به بلوغ فکری و جسمی رسیده باشند .
  • در اصل فردی که اقدام به رینوپلاستی می کند باید از سلامت عمومی برخوردار باشد و نسبت به نتایج جراحی زیبایی بینی ، دید واقع گرایانه داشته باشد .
  • دقت داشته باشید که در جراحی بینی ، سن فرد محدودیت جدی را به دنبال ندارد و زمانی که افراد به بلوغ فکری و جسمی مناسبی رسیده باشند ، می توانند رینوپلاستی انجام دهند .
  • به طور معمول افرادی که بین 18 تا 40 سال سن دارند ، بهترین کاندید برای عمل زیبایی بینی هستند .
  • جراحی بینی در افراد میانسال نیز محدودیتی ندارد ولی بهتر است پیش از رینوپلاستی با یک جراح بینی متخصص مشورت شود تا به طور کامل وضعیت جسمی بیمار و مناسب بودن فرد برای جراحی بینی تایید شود.

انواع بینی

همانطور که می دانید بینی ها را بر اساس پوست ، استحکام غضروف و استخوان به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می کنند.

مشخصات بینی استخوانی

این بینی ها دارای پوست نازک هستند. ساختار غضروف و استخوان در این بینی ها استحکام زیادی دارد. از نظر شکل ظاهری به بینی های دارای قوز (عقابی) معروف هستند.

عمل جراحی بینی استخوانی

انجام جراحی زیبایی در بینی های استخوانی بخاطر پوست نازک و استحکام استخوان و غضروف های بینی بسیار راحت تر است. هر چه پوست نازک تر باشد و ساختار غضروفی بینی دارای استحکام بیشتری باشد، نتیجه عمل بینی با موفقیت بیشتری همراه است. چالشی که در جراحی بینی اسخوانی می تواند جراح را درگیر کند در ارتباط با نازک بودن پوست بینی است. زیرا نازکی پوست بینی های استخوانی باعث می شود کوچک ترین مشکل و نقص در جراحی بینی خود را نشان دهد. بنابراین از پزشک دارای مهارت و تجربه بالا در جراحی زیبایی بینی کمک بگیرید.

مشخصات بینی گوشتی

بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم و چرب هستند که منافذ پوستی آن ها مشخص است. نوک این نوع بینی ها پهن و پره های بینی بسیار ضخامت دارند. پره های بینی از کنار ارتفاع زیادی دارند و هم چنین غضروف های این نوع بینی ها بسیار ضغیف است. در کل بینی های گوشتی بزرگ و پهن هستند.

 

جراحی زیبایی بینی

 

بینی های گوشتی دو دسته اند :

نوع اول بینی هایی هستند که پوست آن ها چربی بسیار زیاد تولید می کند و نوع دوم بینی هایی هستند که ضخامت پوست آن ها به دلیل غدد های چربی نیست بلکه به دلیل وجود بافت زیاد در زیر پوست آن ها است. درصد موفقیت جراحی در بینی های نوع اول بیشتر است.

عمل جراحی بینی گوشتی

ممکن است شما شنیده باشید که می گویند عمل جراحی بینی گوشتی نسبت به عمل جراحی بینی استخوانی سخت تر است، زیرا نتیجه جراحی این نوع بینی ها به خوبی نتیجه جراحی بینی استخوانی نمی شود یا بعد از عمل این بینی ها برگشت پذیری دارند. این در حالیست که این باور اشتباست و تمام این موارد بستگی به جراح زیبایی دارد که شما انتخاب می کنید. همچنین بستگی به این دارد که این جراح در چه حد در کار خود متخصص است پس شما با انتخاب جراح زیبایی متخصص، دیگر نگران مشکلات جراحی زیبایی بینی گوشتی نباشید.

دوره بهبود بینی های گوشتی بعد از عمل نسبت به بینی های استخوانی بیشتر است. ممکن است این نوع بینی بعد از جراحی نیاز به تزریق کورتون داشته باشد.

تکنیک های جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی از طریق روش های زیر انجام می شود:

تکنیک جراحی بینی به روش باز

جراحی بینی باز متداول ترین روش عمل بینی می باشد. در این روش پس از بیهوشی عمومی بر روی بیمار، برشی در ناحیه کلوملا ایجاد می شود و پوست بینی از روی بافت زیرین آن برداشته می شود. سپس جراح بینی تغییرات لازم را با صلاح دید خود انجام می دهد و با قرار دادن پوست بینی در سر جای خود محل برش را بخیه می زند. به دلیل ایجاد برش در پوست بیمار در این روش دید گسترده ای برای اعمال تغییرات برای جراح ایجاد می شود و به تمام ساختار بینی دسترسی دارد.

تکنیک جراحی بینی به روش بسته

در این روش ، اعمال تغییرات بر روی بینی از طریق حفره های های بینی انجام می شود. این روش در اعمال تغییرات بر روی نوک بینی و تغییرات زیاد در ساختار بینی جراح را با محدودیت مواجه می کند؛ زیرا برشی در ناحیه پوست و خارج بینی انجام نمی شود. عدم ایجاد برش خارجی موجب می شود میزان تورم و کبودی بعد از جراحی در بیمار کمتر و دوره نقاهت بسیار کوتاه تر باشد.

 

 

دوران نقاهت جراحی بینی

در حال حاضر با توجه به استفاده از تکنیک های نوین و استاندارد در عمل جراحی بینی ، دوران نقاهت آن به 7 الی 10 روز کاهش پیدا کرده و افراد پس از گذشت این مدت زمان ، می توانند به سرکار بازگشته و به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند.

جهت کسب اطلاعات در رابطه با نکات و مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی ، می توانید به مقالات موجود در سایت مراجعه نمایید.

آیا جراحی بینی دردناک است ؟

بر خلاف تصورات مردم عمل جراحی بینی ، دردناک نبوده و میزان درد آن در دوران نقاهت عمل بینی ، بسیار خفیف است به طوری که با مصرف مسکن برطرف می شود ؛ لازم به ذکر است مصرف مسکن در دوران نقاهت عمل جراحی بینی ، نیاز به اجازه پزشک دارد.

عوارض جراحی بینی

امکان بروز عوارض پس از عمل جراحی بینی نیز همانند سایر جراحی ها ، وجود دارد ؛ اما زمانی میزان بروز آن افزایش می یابد که جراح تجربه و مهارت کافی را نداشته و بیمار نیز نسبت به رعایت نکات و دستورالعمل های توصیه شده توسط پزشک بی توجه بوده و سهل انگاری کند ؛ از این رو به کسانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ، توصیه می شود در قدم اول در انتخاب جراح بینی ، بسیار دقت کرده و یکی از بهترین آن ها را برگزینند و سپس تمامی توصیه های پزشک معالج خود را انجام دهند.

از شایع ترین عوارض ناشی از جراحی بینی ، باید به تورم و کبودی پس از آن اشاره کنیم که مسئله ای طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد ؛ چرا که ظرف چند روز برطرف می شود.

دکتر مرادیان جراح بینی شیراز ، یکی از بهترین ها در این زمینه می باشند ؛ جهت آشنایی بیشتر با ایشان و مشاهده نمونه کارهای شان ، می توانید به صفحه اینستاگرام یا گالری تصاویر سایت مراجعه نمایید.

هزینه جراحی زیبایی بینی

هزینه جراحی بینی ، معمولا اولین چیزی که قبل از جراحی به ذهن بیماران می رسد. حتما شما هم با شنیدن قیمت های متفاوت جراحی زیبایی بینی ، سردرگم شده اید. عوامل متفاوتی به روی قیمت جراحی زیبایی تاثیر می گذارد به همین دلیل است که شما قیمت های متفاوتی را از جراحان زیبایی می شنوید.

عمل بینی ارزان

همانطور که گفته شد جراحان زیبایی قیمت های متفاوتی برای انجام عمل زیبایی بینی می گویند که علت هایی دارد. جراحانی هستند که قیمت های بسیار پایینی برای انجام عمل زیبایی بینی می گیرند که دلایل مختلفی دارد؛ ممکن است آن ها رزیدنت هایی باشند که تجربه کافی را ندارند و برای کسب تجربه، جراحی زیبایی بینی را با کمترین هزینه انجام می دهند. این در حالیست که نداشتن تجربه برای این عمل، ریسک جراحی را افزایش داده، زیرا آن ها تجربه کافی در برابر چالش های عمل را ندارند.

 

جراحی زیبایی بینی

 

جراحی زیبایی ترمیمی بینی هزینه بالاتری نسبت به جراحی اولیه دارد، زیرا افرادی که تصمیم به جراحی زیبایی ترمیمی دارند به دلیل داشتن مشکلات زیاد، ممکن است از ظاهر بینی خود راضی نباشند یا مشکل تنفسی داشته باشند؛ بنابراین جراحی ترمیمی نسبت به جراحی اولیه بینی سخت تر است و قیمت آن هم بیشتر می باشد.

قبل از انجام عمل زیبایی بینی نیز هزینه هایی باید برای کارهایی از قبیل مشاوره عمل بینی، آزمایش، سی تی اسکن، عکس آتلیه انجام شود اما بعد از انجام عمل زیبایی دیگر هزینه ای وجود ندارد مگر برای ویزیت و یا چسب زدن.

هزینه این جراحی زیبایی به عهده خود بیمار می باشد و بیمه ، هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کند . رینوپلاستی با توجه به نوع و مشکل بینی بیمار انجام می شود به همین دلیل پیش از جراحی بینی باید مشخص شود که بیمار دارای چه نوع بینی و چه نوع مشکلی است تا قیمت رینوپلاستی با در نظر گرفتن هزینه های بیمارستان ،  به طور دقیق اعلام شود .

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: