پرسش و پاسخ جراحی بینی

پرسش و پاسخ جراحی بینی

پرسش و پاسخ جراحی بینی : با توجه به گسترش جراحی بینی وجود حاشیه ها و سوالات بسیار زیاد در ارتباط با این جراحی زیبایی امری طبیعی است.

تحقیق کردن لازمه تمام جراحی های زیبایی است زیرا افراد با آشنایی اولیه ای که پیدا می کنند با سوالات گوناگونی مواجه می شوند که پاسخ آن ها منجربه کسب اطمینان خاطر و عدم بروز عارضه می شود.

در نتیجه مقاله ای با عنوان پرسش و پاسخ جراحی بینی تهیه کرده ایم تا رایج ترین سوالات مرتبط با رینوپلاستی را بررسی کنیم.

سوال اول : آیا عمل بینی درد داره؟

  • پاسخ : به هرحال عمل بینی روشی تهاجمی است و به دلیل تغییراتی که در ساختار بینی ایجاد می شود بروز درد طبیعی است ولی درد حاصل از رینوپلاستی قابل تحمل است .

همچنین مصرف داروهای تجویز شده در طی دوران نقاهت به تسکین درد کمک می کند.

پرسش و پاسخ جراحی بینی

 

سوال دوم : بهترین سن برای انجام رینوپلاستی چه سنی است؟

  • پاسخ : جراحی های درمانی بینی به طور معمول محدودیت سنی ندارند و با تایید پزشک می توان در سنین کودکی نیز جراحیهای درمانی بینی را انجام داد ولی جراحی زیبایی بینی دچار محدودیت سن است.

جراحی زیبایی بینی باید زمانی انجام شود که ساختار بینی به تثبیت رسیده باشد به همین دلیل افرادی که زیر 16 الی 18 سال سن دارند ، بهتر است تا پایان دوره بلوغ از انجام جراحی بینی صرف نظر کنند.

به طور معمول سنین بین 20 تا 40 سال بهترین زمان برای انجام جراحی زیبایی بینی است.

سوال سوم : رینوپلاستی در بانوان باردار امکانپذیر است؟

  • پاسخ : خیر، زیرا جنینی که در رحم مادر است تحت تاثیر داروهای بیهوشی قرار میگیرد و این امر تاثیر منفی بر جنین دارد.

سوال چهارم : جراحی بینی چه عوارضی دارد؟

  • پاسخ : عوارض موقتی چون کبودی ، تورم ، خونریزی ، سوزش بینی و بی حسی لب با پایان دوره نقاهت از بین می روند ولی در صورت عدم انتخاب جراح بینی خوب و عدم رعایت نکات مراقبتی امکان بروز مشکلات تنفسی و ننارضایتی از فرم بینی وجود دارد.

دقت داشته باشید که عوارض رینوپلاستی بستگی به مهارت جراح بینی دارد و در صورت انتخاب جراح بینی خوب و ایده آل دچار هیچ گونه عوارضی نخواهید شد.

بسیاری از سوالات مراجعه کنندگان در ارتباط با شرایط جسمی فعلی خودشان می باشد.

به همین دلیل پیش از عمل جراحی بینی حتماً زمانی را جهت مشاوره با جراح بینی تعیین نمایید تا سوالات خود را بپرسید و متوجه شوید کاندید مناسبی برای راینوپلاستی هستید یا بهتر است جراحی بینی را به زمان دیگری موکول نمایید.

دکتر حسین مرادیان

دکتر حسین مرادیان 

دکتر حسین مرادیان یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی در استان فارس، شهر شیراز هستند و تجربه بیش از ۱۰۰ عمل بینی موفق را دارا می باشند. ایشان در همایش و کنگره های مختلف کشوری و بین المللی حضور یافته و با آگاهی از علم روز و تکنیک های نوین، جراحی بینی را انجام می دهند. دکتر مرادیان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در همین شهر نیز فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز نمودند.

0 0 آرا
امتیازدهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مجله پزشکی
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: